Bordspellenmarkt

Interessante spelaanbieding of een leuke winkel

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Plaats reactie
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bordspellenmarkt

Bericht door siepie »

(Terwijl ik in overleg was met beheer of ik dit mocht plaatsen, zag ik iemand anders die zijn website ook aan het promoten was, er zijn blijkbaar meerdere mensen die hetzelfde idee hebben/hadden)

Vorige maand ben ik voorzichtig begonnen met het publiceren van een website voor het verkopen van spellen die liggen te verstoffen in je spellenkast. Dit idee kwam voort uit mijn eigen wens om wat spellen te verkopen. Ik heb marktplaats geprobeerd, facebook en als laatste een whatsapp community (die van SpelOpTafel). Dat laatste werkte, alleen merkte ik al snel dat je er geen overzicht hebt van wat wordt er aangeboden en is het er nog. Want het is gewoon een whatsapp groep. Dus ik heb daar mijn idee gedropt en ik kreeg positieve reacties. En zo is ontstaan:
https://www.bordspellenmarkt.nl (.eu werkt ook)

Je kan je hele collectie als je wilt vanuit BGG importeren om vervolgens per spel te koop te zetten. Maar je kan ook enkel een advertentie plaatsen waarbij je wel moet zoeken op BGG. Ik heb een api connectie met BGG, alleen werkt die best wel gebrekkig. Zo kan je Nederlandse titels niet echt zoeken. En Bosbuit zelfs niet met de Engelse titel. Wat je dan wel kan doen is op BGG de ID even uit de url halen en die in het zoekscherm zetten, dan vindt hij wel het spel.
Waarom niet vrij invullen? Nou op deze manier kan ik dus het plaatje van het spel erbij vullen, zodat er altijd iets staat, ook als je zelf geen foto's toevoegt.

Net als op marktplaats, kun je kiezen voor een vaste prijs of bieden. En er is een berichtencentrum om communicatie tussen verkoper en kopers makkelijker te maken.

Veiligheid? Ja, ik heb netjes de accounts standaard beveiligd, niet leesbaar of te achterhalen wachtwoorden. En de berichten staan ook encrypt in de database, zodat die enkel voor jouw op het scherm te lezen zijn.

Ik verdien hier niets aan, sterker, ik heb er geld in gestoken om de website online te krijgen.

Ik sta open voor feedback. Dus stuur gerust een berichtje als je ergens tegenaan loopt of een idee hebt voor op de site. Ik hoop dat er mensen gebruik van willen maken. Momenteel staan er al wat advertenties op. (Ja zonder plaatje, want de api connectie was er niet gelijk, dus ik zal nog een conversie er op doen).
Afbeelding
Dennis77
Veenboer

Re: Bordspellenmarkt

Bericht door Dennis77 »

Het ziet er al aardig goed uit. Ik snap dat je die connectie met BGG maakt, maar het maakt het als ik het goed heb begrepen wel ook lastiger om een advertentie te plaatsen?

Sowieso zou ik nooit een spel kopen zonder foto’s te kunnen zien. Misschien de BGG connectie achterwege laten en mensen verplicht tenminste één foto laten uploaden, omdat anders de advertentie niet wordt geplaatst?
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

Dennis77 schreef: wo 08 apr 2026, 14:49 Het ziet er al aardig goed uit. Ik snap dat je die connectie met BGG maakt, maar het maakt het als ik het goed heb begrepen wel ook lastiger om een advertentie te plaatsen?
Het idee er achter was dat je makkelijk vanuit je eigen collectie een spel aan kan bieden. Dit was heel erg vanuit mijzelf gedacht.
Dennis77 schreef: wo 08 apr 2026, 14:49 Sowieso zou ik nooit een spel kopen zonder foto’s te kunnen zien. Misschien de BGG connectie achterwege laten en mensen verplicht tenminste één foto laten uploaden, omdat anders de advertentie niet wordt geplaatst?
Mee eens, ik heb van een gebruiker nu begrepen dat hij foto's op aanvraag wel beschikbaar heeft maar niet geplaatst bij de advertentie. Ik heb de mogelijkheid voor nu open gelaten, omdat ik het laagdrempelig wil houden. Ik zou ook geen spel kopen zonder een foto gezien te hebben. Maar ik wil ook niet gelijk verplicht worden om een foto te plaatsen.

Ik realiseer me dat ik het me nu lastiger gemaakt heb, door dan een plaatje van BGG af te willen halen, zodat er in het overzicht wel foto's staan. Dat spreekt meer aan dan de dobbelsteen die nu getoond wordt.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Vind dit een leuk initiatief maar begrijpelijk is het aanbod nog erg klein.
Als dit groeit en er veel gebruik van wordt gemaakt kan dit wel interessant worden.
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

Edwin84 schreef: do 09 apr 2026, 09:42 Vind dit een leuk initiatief maar begrijpelijk is het aanbod nog erg klein.
Als dit groeit en er veel gebruik van wordt gemaakt kan dit wel interessant worden.
Dank. Ja het is natuurlijk afhankelijk van of mensen dit willen gebruiken. Ik heb het ook nog maar net afgerond. Het stond al wel ruim een week live, maar aan de hand van feedback wat aanpassingen gedaan. En ik kreeg eergisteren pas de api van BGG dus daar ook nog wat mee gedaan.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Goed initiatief. Sluit ook mooi aan bij de vraag die hier viewtopic.php?t=38780gesteld wordt.
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

Voor de mensen die het interesseert, ik voeg zo nu en dan ook wat functionaliteit toe n.a.v. feedback.

Deze week o.a. toegevoegd:
Vanuit de advertentie kan je nu ook het spel met een linkje op Boardgamegeek bekijken voor meer informatie.
En je kan een advertentie als favoriet markeren om zo in een lijstje makkelijker terug te vinden.

Het volgende waar ik aan ga werken is het verzoek om spellen die je graag wilt kopen op een lijst te zetten en dan een notificatie krijgen wanneer iemand dit spel te koop aanbiedt.
Afbeelding
Plaats reactie