NK Wingspan 2026

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dagmar
Geheim Genootschap

NK Wingspan 2026

Bericht door Dagmar »

Ik heb gisteren samen met mijn man meegedaan met het NK Wingspan dat door Roll the Dice en 999 Games werd georganiseerd. Ik heb een super leuke dag gehad en ging er niet met de winst maar wel met een goodie bag vandoor.

Ik heb een blogje geschreven over mijn deelname waar ik graag naar verwijs voor meer informatie en foto's

https://www.spellengek.nl/nk-wingspan-2026/

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: NK Wingspan 2026

Bericht door Edwin84 »

Leuk verslag. Klinkt als een hele leuke dag. Wel balen dat je pech had met je startkaarten
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Al gereageerd op jullie site en inderdaad een verslag met vleugels. Over die starthand kun je eindeloos doorpraten. Dat speelt met name bij het basisspel en dan vooral het bord. Met het Oceanië bord heb je veel meer mogelijkheden om die starthand a.h.w. te mitigeren. Ik heb talloze keren gehad dat ik maar een kaart houd die ik in water speel, vervolgens twee kaarten trek en daarmee verder ga. Met meteen 5 voedsel (4 voedsel + 1 nectar) om te beginnen. Dat is als start minstens zo goed als beginnen met 5 kaarten en een nectar. Laatst deden we weer enkele potjes 'base only' en met name de opstart is daar lastiger als het gaat om het verkrijgen van voedsel of kaarten. Dat maakt het belang van een goede starthand groter.

Overigens is met alle uitbreidingen erbij die starthand nooit (!) meer een probleem. De opstart kan namelijk met alle kaarten ongeveer. De spanning in het spel wordt nu meer dan voorheen bewerkstelligd door de vele keuzes die je in de loop van het spel kunt maken. Keuzes voor welke punten categorieën je wilt optimaliseren en het doorgronden op welke van die aspecten je medespelers gaan. Wingspan 'compleet' is daarom in mijn ogen de best mogelijke Wingspan.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ipv die start nectar gebruik ik als huisregel dat je 1 extra voedsel mag pakken. Dit mag ook een voedsel soort zijn die je al hebt gepakt voor het inleveren van een kaart uit je start hand, maar je mag nooit meer dan 1x 2 dezelfde voedsel hebben bij de start.

Nectar gebruik ik nooit volgens de nectar regels om kaarten mee te kunnen uitspelen. Het hele voedselschaarste gaat namelijk weg doordat je hectare overal voor kunt gebruiken en voedselschaarste hoort bij het spel vind ik.
Afbeelding