Beste forumleden en -gebruikers
We zijn heel blij te mogen aankondigen dat de Bordspelmaniaspellendatabase vanaf vandaag terug is. Hiermee wordt de test in bètaversie afgesloten en is de database voor iedereen opnieuw zichtbaar.
De BSM-spelendatabase biedt plaats aan alle spellen die in het Nederlands uitgegeven werden of waarvan officiële Nederlandse spelregels van beschikbaar zijn. Deze spelleninformatie is zowel toegankelijk voor wie op Bordspelmania inlogt als voor wie enkel als bezoeker de database wil bekijken.
Als forumgebruiker kan je na het aanmelden op het forum, de spellen een waardering toekennen. Bij voorkeur -maar niet verplicht- geef je ook commentaar mee, als verduidelijking bij je waardering. Zo kan jij bijdragen om andere spelers te helpen bij hun spellenkeuze. Je hebt eveneens de mogelijkheid om ontbrekende spellen toe te voegen.
We rekenen op ondersteuning van ieder van jullie om de BSM-spellendatabase verder uit te bouwen en actueel te houden: spellen raadplegen, waarderingen geven, ontbrekende spellen toevoegen, linken volgen, etc.
Kom je gebroken linken, afbeeldingen in slechte kwaliteit, afbeeldingen die niet de laatste versie weergeven of andere foutjes tegen, dan mag je dat melden in dit draadje.
Onze dank aan Mattias en Matthijs om deze klus voor mekaar te krijgen. Eveneens dank aan Martijn, als afscheidnemend beheerder met veel te weinig tijd, om ons toch de nodige ondersteuning te bieden.
Tegelijkertijd is er veel werk verricht aan de nieuwe portaalpagina, die mits nog enkele kleine aanpassingen, zo goed als klaar is. Voor iedereen die de bètavormgeving heeft geselecteerd in de forumvoorkeuren, is deze nu hier beschikbaar om te testen. Wanneer de laatste foutjes opgelost zijn, zal dit voor iedereen de nieuwe voorpagina van het forum worden.
BSM-Spellendatabase opnieuw voor iedereen toegankelijk
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Pura Vida
- Kardinaal
-
marcomarcomar
- Jakkiebak!
-
Aras
- Geheim Genootschap
-
Kiekebisj
- Jakkiebak!
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: BSM-Spellendatabase opnieuw voor iedereen toegankelijk
Heel goed!
Even een vraagje. Vanaf wanneer lag dit onderdeel op de site eruit?
Dan weet ik namelijk vanaf wanneer ik alle spellen die ik toen voor het eerst heb gespeeld nog dien te de beoordelen hier op de site.
en wat doen we met alle nieuwe spellen die in de tussentijd zijn uitgekomen en nog niet in spellendatebase staan? Zoals Take Time bijv.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Even een vraagje. Vanaf wanneer lag dit onderdeel op de site eruit?
Dan weet ik namelijk vanaf wanneer ik alle spellen die ik toen voor het eerst heb gespeeld nog dien te de beoordelen hier op de site.
en wat doen we met alle nieuwe spellen die in de tussentijd zijn uitgekomen en nog niet in spellendatebase staan? Zoals Take Time bijv.
Alvast bedankt voor het antwoord.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Mei 2024 hebben we de stekker uit de oude site moeten trekken. Dus haal je statistiekjes er maar bij om de spellen die je sindsdien gespeeld hebt hier van een beoordeling te voorzien.WTULTC schreef: ma 08 jun 2026, 09:21Even een vraagje. Vanaf wanneer lag dit onderdeel op de site eruit?
Toevoegen aan de BSM-spellendatabase. Meer info stond hierboven. Ik citeer mezelf nog even.WTULTC schreef: ma 08 jun 2026, 09:21 en wat doen we met alle nieuwe spellen die in de tussentijd zijn uitgekomen en nog niet in spellendatebase staan? Zoals Take Time bijv.
We zijn trouwens al sinds december 2025 met een inhaalbeweging bezig om spellen toe te voegen. Helaas is de achterstand nog niet volledig ingehaald of ontsnappen enkele spellen aan onze aandacht. Bordspelmania is er voor en door spelers, dus ieder van jullie kan meehelpen met toevoegen van spellen (maar ook met het neerschrijven van spelervaringen, het delen van spelontdekkingen, etc.)Bart schreef: zo 07 jun 2026, 18:25 We rekenen op ondersteuning van ieder van jullie om de BSM-spellendatabase verder uit te bouwen en actueel te houden: spellen raadplegen, waarderingen geven, ontbrekende spellen toevoegen, linken volgen, etc.
Kom je gebroken linken, afbeeldingen in slechte kwaliteit, afbeeldingen die niet de laatste versie weergeven of andere foutjes tegen, dan mag je dat melden in dit draadje.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
super!!
~ Always look on the bright side of life ~