Duel of Meloch (Scythe vs Expeditions): nieuw spel voor twee aangekondigd

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gisteren kondigde Stonemaier Games een nieuw spel aan.

Voor ons - en ik denk voor iedereen die Scythe en/of Expeditions kent - een daverende verrassing: in het derde kwartaal van 2026 komt er een zelfstandig te spelen tweespelersspel uit in de wereld van Scythe.

Een spel waarin een nieuw karakter uit Expeditions het opneemt tegen een nieuw karakter uit Scythe. Beide komen met een eigen spelersmat, factiemat en mech en spelen met het mechanisme van het eigen spel. Op een nieuw centraal speelbord dat de nodige interactie belooft.

De nieuwe karakters zijn ook te spelen met de respectievelijke spellen. Dus als je Scythe weer eens speelt, of Expeditions, dan heb je er straks dus een extra karakter bij.

Leuk nieuws? Wij vinden van wel!
    Laatst gewijzigd door Pura Vida op wo 01 jul 2026, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding

Labels:
    Pura Vida
    Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Vandaag is dan de mash up aangekondigd van Scythe vs Expeditions.

In Duel of Meloch neemt een Scythe karakter het op tegen een Expeditions karakter. Beide volgens de eigen regels van betreffende spellen. Beide facties zijn daarnaast ook speelbaar met de respectievelijke spellen, als je deze in huis hebt.

Het spel komt uit op 15 juli. In de winkels vanaf half augustus.

3d-duelofmeloch.webp

Meer info vind je op BGG of op de site van Stonemaier Games.
    Afbeelding
    DomusCasa
    Website beheerder
    Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Duel of Meloch (Scythe & Expeditions): nieuw spel voor twee aangekondigd

Bericht door DomusCasa »

Ik ben ook fan van de mogelijkheid om het duel bord te gebruiken als tweepersoonsversie van Scythe!
    Pura Vida
    Kardinaal

Re: Duel of Meloch (Scythe & Expeditions): nieuw spel voor twee aangekondigd

Bericht door Pura Vida »

DomusCasa schreef: do 25 jun 2026, 07:35 Ik ben ook fan van de mogelijkheid om het duel bord te gebruiken als tweepersoonsversie van Scythe!
    Dat is ook heel leuk ja. Scythe met twee werd (na vele potjes weliswaar) een beetje teveel economische optimalisatie ipv tactisch gevecht (wat met 3 en meer spelers zo gaaf is). Ben heel benieuwd.
    Afbeelding
    Antoi
    Hazelnoot Ridder
    Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Duel of Meloch (Scythe vs Expeditions): nieuw spel voor twee aangekondigd

Bericht door Antoi »

Ik zag hem van de week pas voorbij komen in de nieuwsbrief van Stonemaier. Ben vooral erg benieuwd naar de combat kaarten. Die lijken mij wat meer willekeur (op een goede manier) toe te voegen aan het spel. Met meer verschillende combat values en acties/gevolgen die op de kaart staan lijken de gevechten in Scythe wat dynamischer te worden.
    organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
    Pura Vida
    Kardinaal

Re: Duel of Meloch (Scythe vs Expeditions): nieuw spel voor twee aangekondigd

Bericht door Pura Vida »

Antoi schreef: za 11 jul 2026, 13:53 Ik zag hem van de week pas voorbij komen in de nieuwsbrief van Stonemaier. Ben vooral erg benieuwd naar de combat kaarten. Die lijken mij wat meer willekeur (op een goede manier) toe te voegen aan het spel. Met meer verschillende combat values en acties/gevolgen die op de kaart staan lijken de gevechten in Scythe wat dynamischer te worden.
    Heb de appendix er even bij gepakt en die kaarten zijn inderdaad erg gaaf. Ze lijken allemaal in verschillende situaties heel nuttig, óók de kaarten met een lage waarde. Dat gaat geheid verrassingen geven.
    Afbeelding