Feya’s Swamp gaat bij 999 Games verschijnen

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
SvAtje
Standaard moderator

Feya’s Swamp gaat bij 999 Games verschijnen

Bericht door SvAtje »

Het expertspel Feya’s Swamp krijgt een Nederlandstalige editie die naar verwachting in juli bij 999 Games gaat verschijnen.

IMG_1378.jpeg

Stap binnen in het intrigerende moerasgebied van Feya, waar jij aan het roer staat van een bijzondere gemeenschap die tussen het riet en water leeft. Jouw doel is duidelijk: laat jouw clan uitgroeien tot de meest succesvolle. Dat vraagt om doordachte plannen, slimme samenwerkingen en het ontdekken van de beste locaties om te vissen en te bouwen.

Het spel verloopt over vier rondes, die elk zijn opgedeeld in drie onderdelen: inkomsten verzamelen, acties uitvoeren en afsluiten met onderhoud. In de actiefase plaats je jouw clanleden strategisch met behulp van speciale personages. Daarmee voer je acties uit die je helpen punten te verdienen en je positie ten opzichte van andere spelers te versterken.
Met je boten trek je door het uitgestrekte moeras om vis te vangen, te handelen met andere groepen en oude tempels te onderzoeken. In deze tempels schuilen mysterieuze krachten die wachten om gewekt te worden. Door nieuwe nederzettingen te bouwen, verbeter je de mogelijkheden van je clan en verstevig je je invloed.

Niet alles draait om verplaatsing. Je kunt ook investeren in betere vaarkunsten, waardoor je sneller over het water beweegt, festivals organiseren waarbij clans vis inleveren voor beloningen, of heilige plekken oprichten die extra aanzien geven aan de eilanden.

Uiteindelijk draait alles om jouw bijdrage aan de groei en ontwikkeling van Feya. Elke ronde introduceert nieuwe doelstellingen die je aanpak beïnvloeden en het spel uitdagend houden. Voor spelers die meer diepgang en variatie zoeken, is er een uitgebreide variant waarin elke clan over eigen unieke eigenschappen beschikt.

Feya’s Swamp is ontworpen door Helge Ostertag en Anselm Ostertag. Het artwork is verzorgd door Mihaljo Dimitrievski.
  • Spelers: 2-4 spelers
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 90 minuten
Website uitgever:

Labels:
Patries
Grote Dienaar

Re: Feya’s Swamp gaat bij 999 Games verschijnen

Bericht door Patries »

Ik ben benieuwd. 999 games heeft voor dit jaar interessante titels aangekondigd.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Feya’s Swamp is vanaf nu verkrijgbaar.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

hij gaat hier een dezer dagen binnenkomen :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Voor mij blijft dit het spel met de enorme hype en rel op Spiel.

Als jullie hem gespeeld hebben ben ik wel benieuwd naar jullie ervaring hoe goed het spel bevalt.
Hippe
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Hippe »

Ik heb hem inmiddels gespeeld. Je gaat tegels leggen in een moeras dat steeds voller wordt waardoor het lastiger varen is. Dat varen doe je om naar verschillende plekken te gaan om te vissen, te handelen voor geld, tempels te bezoeken en om nederzettingen te vergroten.
Ook kun je de snelheid van varen verbeteren en vis voor punten verhandelen ipv voor geld
Er zitten weinig hele nieuwe elementen in maar ze hebben het mooi bij elkaar gestopt en er een goed spel van gemaakt waarin je goed moet balanceren om dit op 1 lijn te krijgen
Afbeelding
Patries
Grote Dienaar

Bericht door Patries »

Ik ben ook benieuwd. Ik heb een uitlegvideo gezien en was niet direct heel enthousiast, maar ik ben ook wel benieuwd waarom die hype is ontstaan. Ik denk niet dat iemand uit mijn spellengroep hem gaat kopen, anders had ik het graag geprobeerd.