Voor mijn 150e Sporcle bordspelquiz wilde ik iets speciaals doen, dus ik heb een nieuw concept bedacht.
Het idee is dat je opgesloten zit in een escape room en om eruit te komen, moet je 10 puzzels oplossen die geïnspireerd zijn door bordspellen.
Alle hints zijn bordspellen en alle antwoorden die je moet geven zijn ook bordspellen.
De aanwijzingen kunnen echter van buiten de wereld van bordspellen komen.
Mijn eerste idee was dat de enige manier om door te gaan naar de volgende puzzel was door de vorige correct te beantwoorden. Dit zou je hebben gedwongen om al je creativiteit te gebruiken om elke puzzel op te lossen. Omdat dat een beetje te moeilijk leek, heb ik besloten om een skip-functie toe te voegen waarmee je naar de volgende puzzel kunt gaan door "Skip" te typen.
Na elke puzzel zie je het juiste antwoord samen met een korte uitleg van mijn redenering. Om door te gaan, typ je gewoon N(ext). Door N(ext) te typen verdien je zelfs 1 punt!
Ik hoop dat je het concept leuk vindt en zoals altijd is constructieve feedback welkom. Voel je vrij om je score hieronder te delen. Het goede nieuws is dat je 11/21 kunt scoren simpelweg door N(ext) te typen
Veel plezier met quizzen!
https://www.sporcle.com/games/HaveFunQu ... ape-room-1