Hoeveel spellen zijn er niet die bestaan uit genummerde kaarten in verschillende kleuren? Ik weet het niet, maar het moeten er vele duizenden zijn. Je moet behoorlijk out of the box denken om dan nog wat nieuws te verzinnen. En dat is wat de Japanse auteur Hisashi Hayashi heeft gedaan met Circadia. Ook dit spel heeft namelijk als basis genummerde kaarten in verschillende kleuren. Maar is het ook leuk wat hij bedacht heeft?
Lees verder op: https://www.spellengek.nl/circadia/
Circadia - een recensie van Spellengek
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
Edwin84
- Elfenkoning
Re: Circadia - een recensie van Spellengek
Hisashi heeft ook Bomb Busters bedacht.
Als je de nummerfiches vervangen zou door speelkaarten met dezelfde nummers heb je in principe bij Bomb Busters ook een spel met are. Kaarten met nummers maar wel heel origineel.
Als je de nummerfiches vervangen zou door speelkaarten met dezelfde nummers heb je in principe bij Bomb Busters ook een spel met are. Kaarten met nummers maar wel heel origineel.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dat klopt! Maar dan zou je wel een heel breed bordje voor je neus moeten hebben om alles neer te zetten.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
leuke recensie. ik had deze nog niet zo op mn vizier maar ben nu wel benieuwd naar het spel
~ Always look on the bright side of life ~

-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dank je wel!
Ik vind dit spelletje verrassend verfrissend. Veel kaartspellen lijken toch op elkaar, maar deze deed echt iets wat ik niet eerder heb gespeeld. En dat iets was dus nog leuk ook.
Ik vind dit spelletje verrassend verfrissend. Veel kaartspellen lijken toch op elkaar, maar deze deed echt iets wat ik niet eerder heb gespeeld. En dat iets was dus nog leuk ook.