Spiel voorbereiding

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Spiel voorbereiding

Bericht door humske »

Hoe staat het met jullie voorbereiding voor Spiel?

Wat zijn de spellen die je wil zien en spelen (top 3)?
Welke spellen heb je voorbesteld?
Welke auteurs wil je ontmoeten bij eventuele stands waar dat mogelijk is?
Waar heb je nog meer zin in voor/op/bij Spiel?
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Re: Spiel voorbereiding

Bericht door Dagmar »

Dit is mijn lijstje met spellen die mijn interesse hebben

https://www.spellengek.nl/mijn-interess ... 26-dagmar/

Heb je zelf al een lijstje?
Roger (spellengek)
Rooster Booster

Bericht door Roger (spellengek) »

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

ik had inderdaad mijn lijstje ook willen posten, maar raakte afgeleid. Leuk om naar de spellengek lijstjes te kijken alvast!

Mijn lijstje hou ik bij op de tabletoptogether tool waarin alle spellen die in de preview list op bgg komen ook komen te staan. Je kunt ze dan prio geven (need, like, maybe etc) en verolgens in pdf'je afdrukken, of vergelijken met vrienden, van alles is mogelijk: Table top together tool

Normaal gesproken print ik de plattegronden van spiel uit en ga ik dan met een markeer stift en pen te werk op die plattegronden om zo aan te geven waar ik heen wil en het duidelijk visueel voor me heb
Ik moet zeggen dat ik dit jaar ook de spiel app erbij pak om te kijken of het daar ook steeds beter mee kan en die wordt ook wel echt steeds beter en ik 'werk' dus nu een beetje hybride. Ik vind het alleen niet zo leuk om steeds m'n telefoon erbij te moeten pakken, en old school die plattegronden erbij is ook fijn. Dus ik weet nog niet zo goed welke optie het wordt voor dit jaar. Sowieso de tickets voor spiel nu in de app geupload, dat is erg fijn.

Ik ben iemand die een heel diverse smaak heeft. Ik hou erg van coöperatief, van zware spellen met diverse mechanismes, van tegel legspellen en puzzelspellen in het familiegenre, trick takers en korte spelletjes kunnen mij ook bekoren. De selectie voor spiel is dan ook een combinatie van die allemaal. Geen wonder dan ik 4 dagen ga :).
--------------------------------------------------

Mijn lijstje:
Entropy al via kickstarter besteld. Van een van mijn favo spelauteurs Simone Luciani. Hij heeft deze beurs meerdere spellen die nieuw uitkomen en waar ik ook graag langs wil zoals Minikin City (trick-taking) en Shugendo die ook Roger beide op zijn lijstje heeft. En Planet bee heeft spellengek Dagmar ook op het lijstje. Er zijn er zelfs nog 2, maar die hebben minder mijn interesse en je moet toch keuzes maken want je kan niet alles.

Waar ik erg naar uit kijk is Drillers, meerdere filmpjes bekeken en deze sluit aan bij mijn interesse van thema en hoe het uitgevoerd is, deckbuilding, multi use cards. En toen bleek deze ineens ook bij 999games aan te schaffen te zijn, dus die komt een dezer dagen al binnen en hoef ik op Spiel niet meer te bezoeken. Scheelt weer.

Behind: lila en green. De lila versie al gespeeld en die was erg leuk. Het is een coop puzzelspel dat je 1x kan spelen en er zitten 3 scenario's/puzzels in. Dus de groene wil ik ook graag oppikken op Spiel als die hier is.

Fragments (een of beide van de versies) had Spellengek Roger ook al genoemd en staat ook op mijn lijstje. Coop en verhalen spel zijn wel termen die mijn interesse wekken dus ik wil zeker langs deze stand.

Als geocacher kan ik natuurlijk het spel TFTC niet links laten liggen. Hoewel ik niet per se denk dat het een goed spel is, wil ik het zeker bekijken en spelen, dus die staat ook op de lijst.

En het spel Fernweh ben ik ook erg benieuwd naar, een coop kaartspel waarbij je gaat hiken en probeert dat samen tot een goed einde te brengen. klinkt leuk toch?

Tot slot voor hier wil ik nog het spel Excursions noemen, wat neergezet wordt als galactic cruise in an hour. En laat galactic cruise een van mijn favo spellen zijn! Dus ben hier ook erg benieuwd naar.
------------------------------------------------------------------

En dan staan er nog meer op mijn lijstje, maar moet niet té veel worden hier.
Als je mijn need, want en like games wil zien dan kan dat hier: https://tabletoptogether.com/tool/share ... ether tool. Ik heb er ook comments bij gezet, bij mijn wants staat bijvoorbeeld entropy. Die heb ik al via kickstarter besteld, maar vind het leuk om even langs de stand te gaan en daar een praatje te maken.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Rubik »

In Spelmagazijn zijn we ook met de preview begonnen:
Spelmagazijn Spiel 2026 preview