Het Spellenfestival 2026 zit er op.
De beurs ging door op een stralende herfstdag. Desondanks stroomden de bezoekers bij opening al vlot binnen. In de loop van de voormiddag waren er al evenveel bezoekers als vorig jaar. Bij het sluiten van de beurs werd het bezoekersaantal van vorig jaar ruim overschreden.
Voor de editie van dit jaar werd ook extra beursruimte voorzien, zodat er zeker geen te drukke indruk ontstond. De demotafels waren al van in de voormiddag goed bezet en dat bleef zo de hele dag. Zowel de winkels met diverse koopjes als de tweedehandsstand werden de ganse dag druk bezet.
De organisatie maakte ook al de datum voor volgend jaar bekend: zaterdag 2 oktober 2027.
Bezocht jij het Spellenfestival in Genk, laat ons dan hieronder weten wat jouw ervaringen waren.
Spellenfestival 2026 - jouw ervaringen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spellenfestival 2026 - jouw ervaringen
Ik was er (eerder onverwacht) enkele uren, dankzij het gewonnen ticket via BordSpelMania.
Ik was in eerste instantie verrast door de grootte van de beurs. Elk jaar wordt deze groter, en dit jaar werd er zelfs een tweede zaal in gebruik genomen voor onder andere de tweedehandsverkoop, wat een enorme verbetering was!
Ik heb een groot deel van mijn tijd gebruikt om bij te praten met vrienden en kennissen.
Voorts heb ik de verschillende verkoopstanden bezocht en mijn collectie uitgebreid met MLEM (€10!) en Carnuta.
Tot slot heb ik één spel gespeeld: Steenbokken van Times Fade Away. Het was een leuk tussendoortje dat me een beetje deed denken aan Can't Stop, maar met voldoende verschillen om het interessant te maken.
Mijn algemene indruk van de beurs was zeer goed: voldoende ruimte, een groot aanbod zowel qua winkels als qua uitgeverijen, en niet te veel lawaai. Zo vind je er niet veel meer!
BordSpelMania, nogmaals bedankt voor het ticket!
Spellenfestival, tot volgend jaar!
Ik was in eerste instantie verrast door de grootte van de beurs. Elk jaar wordt deze groter, en dit jaar werd er zelfs een tweede zaal in gebruik genomen voor onder andere de tweedehandsverkoop, wat een enorme verbetering was!
Ik heb een groot deel van mijn tijd gebruikt om bij te praten met vrienden en kennissen.
Voorts heb ik de verschillende verkoopstanden bezocht en mijn collectie uitgebreid met MLEM (€10!) en Carnuta.
Tot slot heb ik één spel gespeeld: Steenbokken van Times Fade Away. Het was een leuk tussendoortje dat me een beetje deed denken aan Can't Stop, maar met voldoende verschillen om het interessant te maken.
Mijn algemene indruk van de beurs was zeer goed: voldoende ruimte, een groot aanbod zowel qua winkels als qua uitgeverijen, en niet te veel lawaai. Zo vind je er niet veel meer!
BordSpelMania, nogmaals bedankt voor het ticket!
Spellenfestival, tot volgend jaar!