Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Days of Wonder organiseert een leuke prijsvraag voor Alan Moon's populaire Ticket to Ride spelsysteem. Fans van dit treinenspel worden uitgenodigd om een eigen speelbord te ontwerpen. Het winnende speelbord wordt toegevoegd aan de Ticket to Ride Map Collection, die op Spiel 2011 wordt uitgebracht. De winnaar krijgt tevens een leuke geldprijs van $10.000.
Mooi plan! Ticket to Ride: Benelux. Enne: wij hebben hier ook een station, dus ik verwacht wel een Gilze-Rijen op die kaart! Nou, aan de slag allemaal!
aicirtap schreef:En wat met de collectie wordt bedoeld is dat er al een europa, amerika, duitsland, scandinavie, zwitserland map is
Ik begrijp er eerder uit dat er een aantal spik splinter nieuwe kaarten, ontworpen door de spelauteur himself, zullen worden uitgebracht op Spiel 11.
Met andere woorden: de winnaar mag samen met Alan R. Moon in één doos gaan zitten.
aicirtap schreef:
En wat met de collectie wordt bedoeld is dat er al een europa, amerika, duitsland, scandinavie, zwitserland map is
Volgens mij is DoW hierover duidelijk genoeg: in oktober verschijnt een uitbreiding met meerdere speelborden. Een van deze borden is de winnaar van deze ontwerpwedstrijd.
Dierik schreef:Die prijs klinkt niet gek, helaas ben ik op dat gebied met weinig talenten geboren. Wat voor jou Henk?
Een mooie prijs maar wel een flinke klus al je echt in de prijzen wilt vallen. Ik weet dat Nederland alleen ook al is gedaan. Welke kaart zou origineel kunnen zijn? Naast een mooie kaart zou je misschien ook iets spel technisch kunnen toevoegen? Heeft iemand leuke ideeën? Misschien dat de maan in de smaak zou vallen bij Alan Moon? Of een fantasie kaart je op verschillende manieren in elkaar kun zetten zo als bij de kaart van Tobago?
Inderdaad best lastig.
Enerzijds moet het iets (geografisch) specifieks zijn om je te kunnen onderscheiden.
Anderzijds ook weer niet té specifiek, omdat het een groot publiek zou moeten aanspreken.