Carcassonne 4854
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Oei...De Struikrover schreef:Kort samengevat komt deze draad erop neer dat iedereen Carcassonne een leuk spel vindt, maar dat we het nu wel kennen en dat er steeds minder behoefte is aan een uitbreiding...
Of zeg ik nu iets verkeerd?
Pas op voor hordes woedende Carcassonnefans...
Maar goed, dat draak/fee-gedoetje werd toch ook redelijk goed ontvangen door de fans. Als de uitbreiding maar iets toevoegd zal het door de die-hards echt wel gewaardeerd worden.
-
Ponto
- Jakkiebak!
-
Duiker
- Gouverneur
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Het duurt mij te lang met alle uitbreidingen, daarom speel ik liever met één of hooguit twee uitbreidingen dan met allemaal. En je hebt wel een hele grote tafel nodig!Ponto schreef:Waarom is het niet meer leuk om het basisspel te spelen met alle uitbreidingen? Ik vind het zonder uitbreidingen (of met maar eentje) niet zo leuk. Ik vind het juist leuk als er wat verschillende aspecten inzitten en het wat langer duurt.
Maar smaken verschillen dus speel jij lekker met alle uitbreidingen en ik niet. Als we maar spelen is het goed toch?
-
Duiker
- Gouverneur
-
Gretz
- Jakkiebak!
Goed idee, soms duurt Carcassonne mij ook íets te lang, dan is dat een goed alternatief.Duikertje schreef:Je kunt ook spelen met 25% tegels uit het basisspel, en 25% van de uitbreidingen. Dus als er in het basisspel 72 (zoiets toch) tegels zitten, neem je er daar 30 van, oke das geen 25% maar dat maakt niet uit; en van de uitbreidingen een paar tegels.
-
Duiker
- Gouverneur
-
Ponto
- Jakkiebak!
Gelukkig hebben wij hier een grote tafel staan, maar af en toe moet je toch oppassen dat je niet van de rand afvalt als je een nieuwe stad bouwtDagmar schreef:Het duurt mij te lang met alle uitbreidingen, daarom speel ik liever met één of hooguit twee uitbreidingen dan met allemaal. En je hebt wel een hele grote tafel nodig!Ponto schreef:Waarom is het niet meer leuk om het basisspel te spelen met alle uitbreidingen? Ik vind het zonder uitbreidingen (of met maar eentje) niet zo leuk. Ik vind het juist leuk als er wat verschillende aspecten inzitten en het wat langer duurt.
Maar smaken verschillen dus speel jij lekker met alle uitbreidingen en ik niet. Als we maar spelen is het goed toch?
Maar inderdaad, als we maar lekker blijven spelen
-
Johanna
- Caballero
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Johanna schreef:Wij leggen er altijd een groot vel papier/karton onder. Die kun je gemakkelijk even verschuiven als de kaartjes naast de tafel terecht dreigen te komen.
![]()
Het werkt in ieder geval een stuk handiger dan alle kaartje stuk voor stuk verschuiven.
Ik heb eens van iemand gehoord dat je niet mag verder bouwen als de tafel ophoudt, het zou dan gewoon pech zijn.
ik ga dit ook eens voorleggen op het Carcassonne-forum
-
Duiker
- Gouverneur
-
Gretz
- Jakkiebak!
Als bij ons aan een kant de rand van een tafel wordt bereikt, kijken we als iemand er nog een extra tegel aan wil liggen of er aan de andere kant nog ruimte over is. Zo ja, dan wordt het verschuiven. Ik vind het toch leuker voor het spel dat je alle mogelijkheden kan gebruiken (ervanuitgaande dat de tegels wel gewoon passen). Alleen als je echt in de breedte gaat, heb je natuurlijk een probleem. Het is ook niet zo handig om op de grond verder te gaan.
Johanna: Dank je voor de tip! Ik gebruik weleens een stuk karton of een plaat om een kolonistenbord te verschuiven/verplaatsen, maar met Carcassonne moet dat idd ook goed kunnen.

Johanna: Dank je voor de tip! Ik gebruik weleens een stuk karton of een plaat om een kolonistenbord te verschuiven/verplaatsen, maar met Carcassonne moet dat idd ook goed kunnen.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
BaSL schreef:Oei...De Struikrover schreef:Kort samengevat komt deze draad erop neer dat iedereen Carcassonne een leuk spel vindt, maar dat we het nu wel kennen en dat er steeds minder behoefte is aan een uitbreiding...
Of zeg ik nu iets verkeerd?
Pas op voor hordes woedende Carcassonnefans...
Maar goed, dat draak/fee-gedoetje werd toch ook redelijk goed ontvangen door de fans. Als de uitbreiding maar iets toevoegd zal het door de die-hards echt wel gewaardeerd worden.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb bijna alle uitbreidingen en varianten en vind het een leuk spel, maar het wordt wel steeds moeilijker om een uitbreiding uit te brengen die ook echt iets toevoegt.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
Peter the player
- Sojaboon