Inderdaad. Je krijgt echt de neiging om elkaar de kop in te slaan....Letterlijk! Maar meer geschikt met z'n 7'en.BaSL schreef:Pas spelen als je van je buren af wilt....Bart schreef:Diplomacy heeft geen pestelement. Daar gaat het over bondgenoten en verraad.El Capitan schreef:Diplomacy
spellen met een pest element
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Sebastiaan
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: www.de-dondersteen.nl
Re: spellen met een pest element
-Spellen worden onderschat :D
www.de-dondersteen.nl
www.de-dondersteen.nl
-
missiloon
- Munchkin
Ik jaag liever niet me buren weg, vind het juist een luxe. Diplomacy klinkt dan ook niet zo verstandig, ook omdat ik niet zo erg van het pesten ben. Heb nu eerst TtR nordic countries gehaald en Rattus besteld, ben benieuwd. Wie weet ga ik het pesten nog leuk vinden.
-
pels
- Standaard moderator
Vrij eenvoudige spellen waar je elkaar lekker mee kan pesten:
-relikt : kaartspelletje waar het de bedoeling is om zelf met schatten te gaan lopen en je tegenstanders zoveel mogelijk op te zadelen met de vervloekte schatten.
-tuinen van alhambra : tegels net zo proberen leggen dat je zelf de punten binnen haalt en de anderen ondanks hun moeite niks krijgen.
-pinguïnparty: kaartspelletje van 999. leuk tussendoortje. heerlijk om anderen te blokkeren en ze dan strafpunten te zien incasseren.
-gambler : weet niet of dat nog uitgegeven wordt, heb het zelf tweedehands gekocht. dobbelen en punten scoren en daarna op de juiste moment passen zodat degene na jou vloekend met véél dobbelstenen moet gooien en dan strafpunten krijgt.
hoop dat je iets hebt aan deze tips. veel plezier!
oh ja, qua zwaarder (en veel duurder) spel: cyclades. anderen verschrikkelijk hinderen bij het bieden en eilanden veroveren, zorgt voor véél geweeklaag en gevloek.
-relikt : kaartspelletje waar het de bedoeling is om zelf met schatten te gaan lopen en je tegenstanders zoveel mogelijk op te zadelen met de vervloekte schatten.
-tuinen van alhambra : tegels net zo proberen leggen dat je zelf de punten binnen haalt en de anderen ondanks hun moeite niks krijgen.
-pinguïnparty: kaartspelletje van 999. leuk tussendoortje. heerlijk om anderen te blokkeren en ze dan strafpunten te zien incasseren.
-gambler : weet niet of dat nog uitgegeven wordt, heb het zelf tweedehands gekocht. dobbelen en punten scoren en daarna op de juiste moment passen zodat degene na jou vloekend met véél dobbelstenen moet gooien en dan strafpunten krijgt.
hoop dat je iets hebt aan deze tips. veel plezier!
oh ja, qua zwaarder (en veel duurder) spel: cyclades. anderen verschrikkelijk hinderen bij het bieden en eilanden veroveren, zorgt voor véél geweeklaag en gevloek.
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!
-
missiloon
- Munchkin
Bedankt voor de tips,
TtR bevalt goed, echter als de een de ander dwarszit zijn ze toch minder blij met het pest element haha. minoes lijkt me ook erg leuk, maar ik lees helaas nogal veel dat deze leuk is met 4 spelers, niet met 3 das wel een beetje jammer ( kortom ik heb een vriendje nodig met ook een gezelschapsspellenhobby
)
TtR bevalt goed, echter als de een de ander dwarszit zijn ze toch minder blij met het pest element haha. minoes lijkt me ook erg leuk, maar ik lees helaas nogal veel dat deze leuk is met 4 spelers, niet met 3 das wel een beetje jammer ( kortom ik heb een vriendje nodig met ook een gezelschapsspellenhobby
-
marcel
- Matroos
Malta
Dit spel heeft als doel om als laatste over te blijven. Het wordt gespeeld op een flexibel bord en je kan alleen maar in je eigen beurt verliezen. Dit heeft tot gevolg dat je in je eigen beurt het spel dusdanig probeert te beinvloeden dat andere spelers in hun beurt zullen verliezen, puur pesten dus.
Dit spel heeft als doel om als laatste over te blijven. Het wordt gespeeld op een flexibel bord en je kan alleen maar in je eigen beurt verliezen. Dit heeft tot gevolg dat je in je eigen beurt het spel dusdanig probeert te beinvloeden dat andere spelers in hun beurt zullen verliezen, puur pesten dus.
-
johny_bordspelmania
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: johny
Ticket to ride kan ik zeker aanraden, al is het aleen maar dat ik het spel zelf vaker nog wil spelen en zo de kans groter is dat ik iemand tegen het lijf loop die het ook wil spelenmissiloon schreef:Hoi forumleden,
Ik speel steeds vaker met mijn buurtjes, wel zo handig en ook leuk om met zijn alle in pyama rond de tafel te zitten.. Maar nu vinden zij het erg leuk elkaar te pesten en in de weg te zitten. Ik ben daarin nog niet zo thuis en ben dan ook nog opzoek naar ideeën voor andere leuke pestspelletjes.Wat wel een belangrijk aspect is dat zij nog niet veel spellen gespeeld hebben en dat het dus een toegankelijk spel moet zijn. smallworld werd wel als verwarend door hun ervaren, maar vinden ze wel erg leuk. Ik heb al smallworld en ik zit te denken aan ticket to ride. Ook zit ik nog te denken aan elasund, maar geen idee hoe moeilijk dit spel is.
Hebben jullie nog aanraders?
We spelen vaak of met 2 of met 3, ws ook nog wel belangrijk voor het advies.
(heb zelf bijna alle uitbreidingen, voorkeur ticket to ride marklin)
Voor de rest raad ik aan genious,atlantis,koopmanshuis enz.)
johny
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Pas nog eens een paar keer Attika gespeeld en je zit daar elkaar constant in de weg, dus pesten is de boodschap. Erg toegankelijk, geen moeilijke regels en lekker pesten!