Innovation

Wie helpt me in mijn speurtocht naar dit spel?

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Innovation

Bericht door Leto »

Innovation is een kaartspel dat vorig jaar is uitgekomen (Asmadi Games), maar ik vind geen enkele shop waar dit te koop is in de lage landen. Ook al wat gezocht op Duitse en Britse sites maar geen succes.

Iemand enig idee?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Re: Innovation

Bericht door Erwin »

Ik kan je helaas niet aan een exemplaar helpen. Wellicht biedt de volgende column je enige troost voor de moeilijke verkrijgbaarheid :wink: :

http://www.funagain.com/control/viewblo ... omrd=14607

Niet iedereen is enthousiast.
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Zo'n artikel dempt de interesse inderdaad wel enigszins....

Ben desondanks ook nog steeds geinteresseerd. (Al denk ik na verschillende recensies gelezen te hebben dat ik er wellicht verstandiger aan doe om gewoon nog een paar potjes Glory to Rome te spelen.)

Het stomme met dit soort kleine oplage spellen is: als je niemand kent die 'm heeft kun je 'm ook niet eerst uitproberen voordat je 'm koopt.

Op dezelfde manier staan o.a. ook Alien Frontier, Arctic Scavengers op mijn lijstje. En diverse Smallbox games, maar die ik geloof uiteindelijk maar gewoon kopen....
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

MikeBzonderpuntje schreef:Zo'n artikel dempt de interesse inderdaad wel enigszins....

Ben desondanks ook nog steeds geinteresseerd. (Al denk ik na verschillende recensies gelezen te hebben dat ik er wellicht verstandiger aan doe om gewoon nog een paar potjes Glory to Rome te spelen.)

Het stomme met dit soort kleine oplage spellen is: als je niemand kent die 'm heeft kun je 'm ook niet eerst uitproberen voordat je 'm koopt.

Op dezelfde manier staan o.a. ook Alien Frontier, Arctic Scavengers op mijn lijstje. En diverse Smallbox games, maar die ik geloof uiteindelijk maar gewoon kopen....
Ik heb Innovation al een tijdje, maar op de een of andere manier vliegt die steeds uit het programma van de speelavonden. Ik moet er toch eens serieus werk van maken. Ik ben al meer dan 20 jaar fan van de scherpe pen van Siggins, maar hecht ook waarde aan het oordeel van Eric Martin. Leuke tegenstelling.

Glory to Rome heeft mij nog niet kunnen overtuigen. De eerste potjes verliepen mij te stroef.

Ik heb Arctic Scavengers ook op het verlanglijstje staan (maar dit geldt voor vermoedelijk elk deck building spel dat nu in de pijpleiding zit).
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Ach ja, zoveel meningen, zoveel smaken. Blijft leuk.

Overigens: Glory to Rome ging hier in 1e instantie ook niet heel soepel. Mijn tip: eerst met 2, dan pas met meer. En voor newbies eerst een potje zonder de functies van de gebouwen om wat vlotter door de leercurve heen te komen.

Maar ik geloof dat ik uiteindelijk Glory to Rome sowieso het leukst vindt met 2. Met 3 of 4 had ik telkens het idee dat het te snel afgelopen was.

En ik wil je uiteraard best helpen om een keer je Innovation te 'unplayen'....
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Tja ieder zijn mening, ik ga mijn gedacht niet veranderen omdat iemand Innovation een slecht spel vindt.

Ik besef dat het een spel is dat een grote instapdrempel heeft en dat het een play of 3-4 nodig heeft (met dezelfde mensen) voor het systeem heel duidelijk en veel leuker wordt. En geduld is iets wat overal ontbreekt tegenwoordig, men geeft nieuwe zaken zo weinig tijd tegenwoordig. Veel hangt ook af met wie je het speelt, dit lijkt me geen familiespel, dus ik denk dat het enkel succes heeft bij de meer doorwinterde boardgamer, het is nu eenmaal een aparte wereld, die bord- en kaartspelwereld.

Het is heus niet moeilijk om een spel frustrerend te doen overkomen bij iemand, het ligt dan meer aan de personen dan aan het spel. Ik heb zo spellen liggen die minder gespeeld worden omdat iemand het niet leuk vindt omdat die verloor in de eerste play, en dat zuigt.

In ieder geval, ik heb nu nog altijd geen plaats gevonden waar ik dit kan verkrijgen binnen West-Europa :p
MikeBzonderpuntje schreef: Op dezelfde manier staan o.a. ook Alien Frontier, Arctic Scavengers op mijn lijstje. En diverse Smallbox games, maar die ik geloof uiteindelijk maar gewoon kopen....
Alien Frontiers staat ook op mijn zelfde lijstje ;)
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Leto schreef:Tja ieder zijn mening, ik ga mijn gedacht niet veranderen omdat iemand Innovation een slecht spel vindt.

Ik besef dat het een spel is dat een grote instapdrempel heeft en dat het een play of 3-4 nodig heeft (met dezelfde mensen) voor het systeem heel duidelijk en veel leuker wordt. En geduld is iets wat overal ontbreekt tegenwoordig, men geeft nieuwe zaken zo weinig tijd tegenwoordig. Veel hangt ook af met wie je het speelt, dit lijkt me geen familiespel, dus ik denk dat het enkel succes heeft bij de meer doorwinterde boardgamer, het is nu eenmaal een aparte wereld, die bord- en kaartspelwereld.

Het is heus niet moeilijk om een spel frustrerend te doen overkomen bij iemand, het ligt dan meer aan de personen dan aan het spel. Ik heb zo spellen liggen die minder gespeeld worden omdat iemand het niet leuk vindt omdat die verloor in de eerste play, en dat zuigt.
Ik sluit me allereerst graag bij deze opmerkingen aan. Ik vind het korte commentaar in mijn link zelf wel erg interessant, omdat ik Siggins meer dan 20 jaar een uitstekende recensent van spellen vind. Zo goed kom je ze zelden tegen.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

MikeBzonderpuntje schreef:En ik wil je uiteraard best helpen om een keer je Innovation te 'unplayen'....
Die houd ik in het achterhoofd. Gaat ons vast een keertje lukken.