Wat lees jij?

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Wat lees jij?

Bericht door JeVo »

Piet schreef:
JeVo schreef:Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen
Vond ik van bij de eerste lectuur als zo leuk dat ik het sindsdien vijf keer herlezen heb.
Dit is inderdaad bij mij ook al de derde keer. Ik luister het nu als voorgelezen boek vanaf CD in de auto. Dat combineert erg goed, het luchtige, vluchtige van de geuren uit het verhaal, waarvan de woorden als vlinders en stroken wind je oren binnendwalen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

JeVo schreef:
Piet schreef:
JeVo schreef:Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen
Vond ik van bij de eerste lectuur als zo leuk dat ik het sindsdien vijf keer herlezen heb.
Dit is inderdaad bij mij ook al de derde keer. Ik luister het nu als voorgelezen boek vanaf CD in de auto. Dat combineert erg goed, het luchtige, vluchtige van de geuren uit het verhaal, waarvan de woorden als vlinders en stroken wind je oren binnendwalen.
goh, dit was nou een boek wat ik niet door te komen vond! Ik ben dus voortijdig gestopt met lezen...

Ik ben momenteel bezig met een van Dean Koontz.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Humske,

ik kan me ook nog wel voorstellen dat je er moeite mee had.
Als het thema je niet boeit, dan is de schrijfstijl, met heel veel bijzinnen en subonderwerpen binnen één zin, wel heel uitbundig, maar niet per definitie makkelijk te bevatten, wat, gezien de beeldende beschrijvingen van de bouquetten van de sloom langsdrijvende geurelementen, wel informatie toevoegt aan het verhaal, maar niet noodzakerlijk aan de begrijpbaarheid.

Dan is de luister versie wellicht een uitkomst, omdat je dan de zinsbouwen niet zelf hoeft te duiden. Je hoeft ze slechts te ondergaan :)
En dan vormen die voortkabbelende zinnen een mooie harmonie met de voortkabbelende beschrijvingen van de geurwereld.

JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

George R.R. Martin - A Dance With Dragons: 12 juli 2011 in de winkel (US/UK).

Zou 't?
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Wat lees jij?

Bericht door rober »

BaSL schreef:George R.R. Martin - A Dance With Dragons: 12 juli 2011 in de winkel (US/UK).

Zou 't?
Ik wacht toch nog even op de nl versie. Hopelijk komt die er snel na.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
vuurelfje
Sojaboon

Bericht door vuurelfje »

JeVo schreef:
Piet schreef:
Ik ruik het nu weer! Prachtboek en blij dat die bij mij in de kast staat!
Yos-T
Grote Dienaar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Yos-T »

Shadowrise van Tad Williams :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Op dit moment zit ik diep in 'Crossroads of Twilight' uit de Wheel of Time serie. Zo af en toe best stug om doorheen te komen, maar over het algemeen erg lekker om te lezen.

Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Willy the Kid schreef: Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
Heb je de eerste aflevering van de HBO televisieserie al gezien? Ziet er wat mij betreft prima uit (Martin is een van de scriptschrijvers en producenten).
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Erwin schreef:
Heb je de eerste aflevering van de HBO televisieserie al gezien? Ziet er wat mij betreft prima uit (Martin is een van de scriptschrijvers en producenten).
Daar kijk ik echt al naar uit naar die televisieserie.
Afbeelding
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Erwin schreef:
Willy the Kid schreef: Verder kan ik niet wachten op 'Dance of Dragons' van A song of Ice and Fire. Gelukkig komt hij eindelijk.
Jazeker, die heb ik mogen aanschouwen. De sfeer die wordt geschapen doet zeker eer aan de boeken. Het is natuurlijk ongelofelijk jammer dat een serie (of film) nooit zo gedetailleerd kan zijn als een boek. Als je de boeken gelezen hebt voelt het alsof het verhaal in de achtbaan zit. Hetzelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld Lord of the Rings.

Ik vindt vooral Tyrion enorm goed gecast met Peter Dinklage (Maar Tyrion is dan ook mijn favoriete karakter). Kan eigenlijk niet wachten op de volgende afleveringen, maar t zal wel moeten.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Jo Nesbo - Dodelijk patroon.

Een lange tijd op zoek naar een boek van deze schrijver in de bibliotheek en ik moet zeggen, dat het heerlijk wegleest.
Alleen blijven scandinavische (plaats)namen lastig te onthouden :crazy:
We live to survive our paradoxes
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

Mijn favo boeken serie is a song of ice and fire, maar daar ben ik blijkbaar dus niet alleen in. Ben zo benieuwd naar deel 5!
Verder vond ik erg goed:
- alles van Robin Hobb, ookal viel de soldier son trilogy wel een beetje tegen.
- de troy serie van david gemmell
- the name of the wind van patrick rothfuss, wise man's fear heb ik nog niet gelezen
- de saxon en grail quest series van bernard cornwell
- en tot slot heeft de gebroeders leeuwenhart een plekje in mijn hart. Fantastisch kinderboek!

Ik vind trouwens de game of thrones tv serie erg goed. Valt me niets tegen en dat is erg knap.
Afbeelding
meijerc
Burgemeester

Bericht door meijerc »

Ik lees momenteel Dune (book 1) van Frank Herbert.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Op dit moment lees ik Ritus van Markus Heitz.
Afbeelding
Plaats reactie