Bordspel voor Bosspel XII: Rode draad nachtspel

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bordspel voor Bosspel XII: Rode draad nachtspel

Bericht door JeVo »

Spel impressies van bordspellen die ik voor 60-80 kinderen in het bos tot leven hebben gewekt. Kinderen van 8 – 12 jaar oud. Voor meer details moet je maar even mailen.

Rode draad spel (nachtspel)
Geen onderliggend bordspel, maar wel gaaf. Verzin een verhaal waarom je 's nachts ergens naartoe wilt lopen met de groep. Verzin een reden waarom je een bepaald stuk bos niet als groep kunt doorsteken. Leg uit dat een van de leiding met een lange draad voorop zal gaan, en dat vervolgens iedereen een voor een, in het donker, muisstil en met een hand om de draad door het bos naar de andere kant zal moeten gaan. Zorg voor genoeg leiding: zij die bij het begin bij de groep blijven, zij die in het bos wat geluidseffecten kunnen laten horen, degene die de draad uitgezet heeft aan het einde van de draad om ze op te vangen en leiding daar weer achter om de groep uit het zicht en stil te houden en te kalmeren. Onderschat dat laatste niet! Je spelt de kinderen een eng verhaal op de mouw, je laat ze in het donker alleen door een bos lopen, die kinderen zijn hyper! Zorg dat je genoeg mensen aan het einde hebt om alle traantjes te drogen, alle emotie te kanaliseren. Zorg ook dat je op gezette tijden leiding ook langs de draad laat lopen, ze zijn aan het begin niet meer nodig, ze kunnen de hele bange kinderen op sleeptouw nemen, en ze zijn heel hard nodig om de steeds grotere groep aan het einde te begeleiden.

Wie dat wil, wil ik mijn verhaal wel mailen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever