Zuiderspel 25-04-2011

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Zuiderspel 25-04-2011

Bericht door syroit »

Kleine toelichting.

NS Station links boven = Eindhoven Beukenlaan
De afstanden die er bij staan zijn niet hemelsbreed, maar over de weg.
PIN Zuiderspel 2011.JPG
(114.93 KiB) 335 keer gedownload
* ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten
Bron: http://www.waariseen.nl/

Labels:
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Contacteer:

Bericht door henk.rolleman »

Ik ben ook aanwezig, ik ga demonstreren bij WGG. Verder hoop ik nog wat foto's te maken.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Twitter Zuiderspel schreef:Luister vanavond om 21.00 uur naar Plus FM (105.5 en 105.9 FM) voor een LIVE interview over Zuiderspel. http://www.plusfm.nl/
zodiak
Professor Pimpel

Bericht door zodiak »

Nog een nachtje slapen :thumbup:

De laatste aanpassingen op de plattegrond zijn verwerkt en in pdf formaat te vinden op: http://www.zuiderspel.nl
Afbeelding
P.T.
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Het is gezellig druk op zuiderspel :) even in het zonnetje zitten en dan weer lekker naar binnen :)
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Ik heb een erg gezellige dag gehad vandaag!

Precies om 10 uur stonden we voor de deur toen er een kleine rij buiten al stond te wachten, leuk om te zien dat er al enthousiastelingen waren!
Eèn grote zaal was het verdeeld in compartimenten voor de verschillende stands. Aan de ene kant daardoor een gezellige drukte die je hoort overal, aan de andere kant kan dat 'lawaai' juist ook irritant zijn tijdens uitleg etc.
De tombola was erg grappig met prijzen die je kon winnen (helaas niet gelukt). En door Rollthedice was er nog een prijsvraag over dobbelstenen, ben benieuwd of ik iets heb gewonnen (ik had iemand anders verantwoordelijk gesteld voor mijn formulier aangezien mijn chauffeur naar huis er al vandoor wilde ;) )

Ik heb op het themaplein Kingsburg gespeeld wat uitgelegd werd door Rollthedice, wel een aardig spelletje vond ik. Al zit er behoorlijk wat geluk in natuurlijk met de dobbelstenen maar ik wil het toch nog wel eens spelen.
Bij White Goblin heb ik Cherokee gespeeld, een primeur die door Bartjes is uitgelegd - waarvoor dank! Een leuk kort grappig spelletje waardoor ik blij verrast was moet ik zeggen! Niet moeilijk om te spelen, maar winnen is een ander verhaal ;) Zou wel een potentiële aanschaf kunnen zijn (helaas nog niet te koop :S)
In de ducosim stand lag het spel Machu Picchu waar ik wel benieuwd naar was. Dus deze even een paar ronden gespeeld om een indruk te krijgen, en die pakte wel positief uit moet ik zeggen! Ik zou dit zeker graag een keer helemaal uitspelen.

Verder vooral rondgelopen, in verkoopstands gekeken en met mensen gekletst. Een goede sfeer op deze beurs en alle themapleinen en stands zagen er ok uit.
Ik denk wel dat het rustiger is geweest dan verwacht, misschien iets met het weer te maken?

Aanschaffen zijn:
*Uitbereiding alhambra nr 4 voor 5 euro
*malle mollen 2e hands voor 6 euro (voor m'n nichtje als ze wat ouder is) (niet in database!)
*zicke zacke igelkacke - zelfde idee als jakkiebak kippekak maar dan met egels ook 2e hands voor 6 euro (voor nichtje!)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Leuk, zo'n verslag. Zo krijgen de niet-aanwezigen toch nog een beetje wat mee van het Zuiderspel.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

humske schreef:Ik denk wel dat het rustiger is geweest dan verwacht, misschien iets met het weer te maken?
Als het geen zomerse dag was geweest, had ik Zuiderspel wel bezocht (immers op loopafstand van m'n huis) maar ik had nu echt geen zin om de hele dag binnen te zitten. Wat dat betreft is de timing van Spiel wel perfect, zo in de herfst.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Rond 11.00 u was ik op de beurs. Eerst effe rond gekeken en gesnuffeld in de verschillende kramen. Het viel me op dat de prijzen van de spellen per stand nog wel eens willen verschillen. Al is het maar een paar euro, maar het maakte het vergelijken wel makkelijker.
We (vriendin en ik) hebben bij 999 Games uitleg gekregen over het Catan het snelle kaartspel. Na een potje spelen heeft mijn vriendin het aangeschaft. Die was gelijk verkocht. Ook heeft ze Regenwormen bbq gekocht (stond al op haar lijstje en was nu bij een stand voor 17,50 euro te koop wat ruim onder de winkelprijs is van 25 euro).
Daarna kwam ik iemand tegen van een andere schaakclub die ik kende en hebben we simultaan raindropchess gespeeld. Je kon dat spel winnen als je 3x achter elkaar wist te winnen. Helaas na mijn 1e potje te hebben gewonnen verloor ik mijn 2e potje, maar L. van de andere schaakclub wist wel zijn potjes te winnen (ondanks de toch wel relatief hoge geluksfactor van het spel) en ging met een spel naar huis.
Na dat ik nog Rober (bij White Goblin) gesproken te hebben gingen we naar huis. Jammer, dat de tafel bij Get Nuts en Dominion Welvaart zo ongeveer constant vol zat, maar goed dat maakt niet zoveel uit ik heb me wel kunnen vermaken. Ook met meekijken zie je al aardig hoe het spel gaat. Zelf heb ik Wizard en Get Nuts gekocht.

Helaas heb ik geen andere forumleden gesproken. Vast wel gezien. Zelf had ik een pet op, zwart shirt met tekst, en lange broek aan en me vriendin had een bolletjespet op van de tour de france.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik ben met Niek en Peter Hein geweest en heb een hele leuke dag gehad. Verslag volgt zsm op spellengek. Maar nu wil ik vooral de organisatie en demo'ers bedanken voor het regelen van zo'n leuke dag.
syroit
Phoenix
Contacteer:

Bericht door syroit »

humske schreef:ben benieuwd of ik iets heb gewonnen (ik had iemand anders verantwoordelijk gesteld voor mijn formulier aangezien mijn chauffeur naar huis er al vandoor wilde ;) )
Helaas, je bent niet in de prijzen gevallen.
syroit
Phoenix
Contacteer:

Bericht door syroit »

Zuiderspel 2011 zit er op ...
De foto's die ik gemaakt heb zijn hier terug te vinden.
Een klein woordje van mezelf op de RTD site vindt je hier.

Zlef ben ik weer een hoop bekenden en minder bekende gezichten tegengekomen. Met verschillende ook een gezellige babbel gemaakt. Voor wie mij zocht, ik heb hoofdzakelijk Dice Town uitgelegd.
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Heb nog aan de beursgangers gedacht tijdens het verven ;)
Ik zit midden in een verhuizing dus kon helaas niet :( Zoals zoveel dingen even stil liggen, erg jammer, mja...
Dan maar proberen bij Spellen aan Zee aanwezig te zijn :) En uiteraard bij de volgende speldag van Phoenix in Leiden :)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

syroit schreef:
humske schreef:ben benieuwd of ik iets heb gewonnen (ik had iemand anders verantwoordelijk gesteld voor mijn formulier aangezien mijn chauffeur naar huis er al vandoor wilde ;) )
Helaas, je bent niet in de prijzen gevallen.

Hoeveel namen zijn er genoemd voordat er een aanwezige was getrokken uit de juiste antwoorden?? Toevallig ook mijn naam ? Paul Mulders??

Verder was het een te gekke dag vol spellen!!!? wauw bedankt iedereen
P.T.
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Zuiderspel heeft weer een stap voorwaarts gemaakt. De locatie was beter als vorig jaar en alles was top geregeld. Ook het eten en drinken waren van een acceptabele prijs en de rij vlotte goed. Mijn complimenten.

Zelf was ik rond half 12 aanwezig. Allereerst even met Bartjes, Dierik, Henk en Rober bijgepraat. Vervolgens wat rondjes gelopen en met verschillende mensen gesproken.

Rond half 3 kwam mijn vriendin met haar schoonouders aanzetten. Gezien mijn schoonouders moeite hebben met pittige spellen, hebben we het bij simpele spelletjes gehouden. Al kunnen ze wel met gemak hoogspanning spelen, agricola de familievariant is dan weer te hoog gegrepen.

Ik heb de spellen Wizard, Lino, Atlantis en beestenveiling gespeeld. Verder nog een kleine uitleg gehad in Granny Appels. Mijn vriendin en schoonvader hebben vervolgens tegen sluitingstijd nog een potje Cherokee gedaan.

Uiteindelijk nog even gesproken met Cab, Jeroenh, Erwin, Syriot en NielsZW. Van deze laatste heb ik het spel Ghost Stories overgenomen en bij een stand heb ik nog een exemplaar van Atlantis gekocht. Mijn schoonouders gingen naar huis met Saboteur + uitbreiding, Genius en Atlantis.

Daarna met zijn 4en nog even in de lokale mexicaans/frans restaurant gedoken en hebben we de avond afgesloten met nog een potje Atlantis.
Gesloten