Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ja ik zag al een aantal heren in het Innovation topic erover praten, maar ter verduidelijking wil ik er even een nieuw draadje aanhangen .
Wie heeft dit spel al en zo ja waar heb je het gekocht? Ik ben het een beetje gaan bekijken de laatste dagen en ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Alhoewel ik normaal niet zo snel naar een sci-fi thema neig, heeft deze wel een heel erg ouderwetse smaak . Heerlijk!!
Hij kwam vanmiddag eindelijk binnen, met twee presentjes: de Mind Control Helmet uitbreiding en vier plastic raketjes.
De Britse webshop Gameslore bevalt me prima. Ze zijn scherper geprijsd dan andere Britse shops, hetzelfde geldt voor de verzendkosten en als je meer spellen tegelijk bestelt, bouw je ook nog eens een leuke korting op. Verder hebben ze een actueel en uitgebreid assortiment.
Wauw gefeliciteerd . Ik dacht dat die scheepjes zowiezo bij de eerste druk ook zaten, dat zijn toch die rakketjes? en ik maar denken dat ze van hout waren.
Dat is inderdaad wel leuk, maar ik zit nog even te kijken of 62 euro (incl. verzendkosten) het wel waard is of dat ik even moet wachten tot het spel ook echt hier wordt uitgegeven. ik had van het weekend het bericht gelezen dat er een franse uitgever zich ging ontfermen over een Europese release. Wel een beetje gaar dat ze alleen praten over een Franse, Duitse, Spaanse en Italiaanse versie :S. Jammer..
Hmm, probleem is dat ik even een pauze moet inlassen want ik heb in 1 week tijd bijna 8 spellen gekocht en die wil ik eerst eens grondig spelen. Dus ik ga Alien Frontiers toch maar even op een wat lager pitje zetten. Maar ik wil graag van je horen hoe jou het spel bevalt. Want het is wel een super interessant concept.
Vanavond een potje met twee spelers gespeeld. Daar ging de spanning halverwege vanaf, omdat ik zeer gericht en in een rap tempo mijn kolonies op het bord plaatste. Mijn medespeler liet dit te lang gebeuren en kon me daarna niet meer afstoppen. Was geen probleem van het spelsysteem, had alles te maken met onwennigheid.
Dit spel gebruikt verschillende combinaties van dobbelstenen op een leuke manier als actiemotor. Je zet ze in om grondstoffen te bemachtigen, te ruilen of te stelen. Je kunt meer dobbelstenen bemachtigen. Je kunt buitenaardse artefacten ontdekken. Dit zijn kaartjes met ERG leuke bonussen. Er zijn verder meerdere manieren om kolonies te stichten. Deze kolonies zijn erg belangrijk. Ze leveren winstpunten op en activeren het einde van het spel. Als je de meeste kolonies in een gebied bezit, krijg je een extra winstpunt en een leuke gebiedsbonus. Bij drie of vier spelers komt dit laatste aspect vermoedelijk beter uit de verf. Dan ontstaat er een felle strijd om meerderheden en bonussen en wordt diplomatie vanzelf belangrijk.
Mijn eerste indruk is positief. Een elegant en toegankelijk spelsysteem, dat pit krijgt door de extraatjes van artefacten en gebieden.
Dank voor je impressie Erwin. Ik vind die plekken waar je meerderheden kan krijgen op de het speelbord ook erg interessant weet nog niet alle bonussen maar die zijn wel erg cool. had je het eerste spel met 6 kolonies gespeeld?
Stoffel, sow dan hebben ze hem eindelijk in een benelux spellenwinkel. Ik heb hem reeds besteld bij Gameslore dat was toch nog ietsiepietsie goedkoper (met dank aan de koers v.h. pond). de 10 euro verzendkosten naar nederland van spelshop.be vind ik toch iets aan de hoge kant, niet dat het bij gameslore lager ligt.
Maar wel te gek dat er een winkel is in belgië die het spel kan leveren. goeie zet van Spelshop.be denk ik. Of er nog meer winkels volgen dat kan alleen de tijd ons vertellen.