WK Tafeltennis

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

WK Tafeltennis

Bericht door Seabie »

Met al die sporttopics de laatste tijd mag deze er ook wel bij. Momenteel is het WK tafeltennis bezig in Rotterdam. Dat betekent voor mij als tafeltennisser vooral het in de gaten houden van de site http://nos.nl/dossier/238311-tafeltennis-wk-2011/ en daarnaast wellicht aankomende zondag een bezoek in Ahoy. Nog andere mensen hier die dit nog een beetje volgen?
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Re: WK Tafeltennis

Bericht door Jorrit »

Volg het niet maar vind het wel erg fascinerend om te zien!
Vandaag een stukje van het dubbelen meegekregen iets minder spectaculair maar wel mooi om te zien.
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Verdorie, de Nederlanders liggen er uit...
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik ben er gisteren naar toe geweest met een delegatie van mijn tafeltennisclub. We hadden goede plaatsen en ik heb genoten van het goede spel en de geweldige punten. Dat niveau zal ik nooit halen. Het mooiste was toen Boll (Duitser) speelde en de wave door Ahoy ging en de vele Duitsers uit hun dak gingen. O ja, en de zowat enige andere vlag die er hangde naast de Chineze en Duitse vlag op de tribune kwam van ons af. Dat ons dorpje maar op de kaart gezet moge worden. Hij kwam in iedergeval een paar goed in beeld op de achtergrond.

Jammer natuurlijk dat het zo weinig op tv komt. Al is het nu wel meer op de tv, maar dat komt natuurlijk omdat het in Nederland is.
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

De sport heeft als nadeel dat het niet kijkersvriendelijk is. Als 'leek' zie je amper wat er gebeurt met zo'n bal en zelfs als tafeltenniser is het moeilijk om in te schatten hoeveel effect er eigenlijk in die ballen zit.

Ik heb toch genoten vandaag, met de finale op TV. Hij werd helaas wel onderbroken voor het 'koningsnummer' (de 100m hardlopen, het kon me niet boeien), maar daarna kregen we een mooie partij voorgeschoteld.

Helaas ben ik zelf niet naar Rotterdam geweest. Ik kon eigenlijk alleen vandaag, maar de mensen van mijn club gingen zaterdag al of hadden geen zin om op zondag te gaan. Jammerdebammer.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Seabie.. Speel je ook competitie? Zo ja, in welke afdeling en in welke klasse?

Zelf speel ik in afdeling Gelre in de 4e klasse.

Ja, dat het onderbroken werd was jammer. Eurosport zond wel de halve finale uit tussen de 2 Chinezen, maar niet de wedstrijd daarna van Boll die eigenlijk veel meer kijkers uit Europa aanspreekt. Gemiste kans vond ik dat.

Gisteren kwam ik een aantal spelers tegen van andere clubs uit onze regio. Best wel geinig dat die ook allemaal naar het wk zijn wezen kijken.

Overigens de verkoopstand waren erg goedkoop. Gemiddelde rubberprijs was 10 euro goedkoper dan wat je normaal bij een winkel betaald. Ik zelf heb een nieuwe tas gekocht voor maar 12 euro. Eigenlijk had ik wel meer willen kopen achteraf gezien, maar dan zou ik weer te veel van de wedstrijden missen. Er zat namelijk tussen de wedstrijden geen pauzes.
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Ik speelde zelf 2e klasse regio Midden (40%), maar we zijn gedegradeerd. Volgend seizoen dus (weer) in de 3e klasse.

Leuk van die rubberaandiedingen. Ik ben trouwens zelf ook nodig toe aan een nieuw batje...
Afbeelding
madhobbit
Matroos

Bericht door madhobbit »

Leuk om te lezen dat er meer bordspelende tafeltennissers zijn. Ik speel zelf ook in de regio Midden, maar dan in de 4de klasse. Wij hebben afgelopen seizoen nipt behouden (1 puntje voor nr. 5) en mogen volgend seizoen dus nog even door in de 4de.

Van het WK helaas niet veel gezien, maar dat beetje wat ik mee heb gekregen is toch leuk meegenomen. Als ik die toppers zie gaan vraag ik met toch af of we wel hetzelfde spel doen. De regels lijken gelijk, maar toch gaat het anders. 8)
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Bij welke club spelen jullie? Ik speel zelf bij ZTTV (Zeist) en ik 'train' nog bij MTTV (Meerkerk), m'n oude club.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik speel bij Taflan (Langenboom) in de 4e klasse. We hebben 4 seniorenteams en 1 jeugd team. Het 1e team speelt Promotiehoofdklasse in afdeling Gelre. Best hoog dus voor zo'n relatief kleine club.

Wij zijn net in de 4e klasse gebleven. Een teamgenote van mij was na de 1e wedstrijd geblesseerd geraakt tijdens haar skivakantie. Rest van het seizoen 6x met 2 of een invaller gespeeld. Voor de laatste wedstrijd stonden we 5e maar wij moesten tegen de nummer 6 en de nummer 4 tegen de nummer 1. Uiteindelijk net 2 punten boven de nummer 5 geeïndigd en zo er toch ingebleven met maar 38 behaalde punten. Normaal gesproken zou je met zo weinig punten degraderen. Bizarre competitie was het dus.
Afbeelding
madhobbit
Matroos

Bericht door madhobbit »

Ik speel bij TTCL in Leusden. We hebben 1 jeugdteam en komend seizoen nog maar 2 senioren teams. Helaas is stopt ons 3de team ermee, waardoor de spoeling wel erg dun wordt.
De jeugd speelt 5de klasse, bij de senioren 2de en 4de klasse. Het 1ste team heeft het net niet gered om te promoveren en wij zijn dus net in de 4de gebleven. Ons 3de team speelde in de 6de klasse. Al met al dus een kleine club met veel variatie in niveau.
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Leusden, da's goed dichtbij (ik werk zelf ook in Amersfoort-Zuid). Als je met je team trouwens ooit tegen ZTTV moet, dan ben ik die jongen die na de wedstrijd in de kantine de kaarten voor Dominion neerlegt. :D
Afbeelding
madhobbit
Matroos

Bericht door madhobbit »

Zo even een mailtje naar de bond sturen of ze ons bij ZTTV in willen delen voor komend seizoen... 8)
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Zo, de eerste wedstrijden in het seizoen zitten er weer op en na 4 wedstrijden staan we bovenaan met 39 punten. Da's niet slecht...
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Maar 1 wedstrijdje verloren in heel je team Seabie? Zijn jullie dan niet te laag ingedeeld?

Enfin competitie is begonnen idd.. Na de eerste ronde had een team 10 punten in mindering (omdat ze niet zijn komen op dagen bij een wedstrijd) gekregen en de week erop heeft dat team zich terug getrokken.

Zelf staan we nu na 2 wedstrijden met 8 punten laatste van de vijf teams, maar dit geeft een vertekend beeld omdat er al teams zijn die 3 wedstrijden hebben gespeeld. Zo ook een team met 9 punten waar we komende week tegen spelen. Als we daarvan goed weten te winnen dan is klassebehoud denk ik al aardig veilig gesteld. Ik gok dat wij 2e of 3e zullen worden deze competitie.
Afbeelding