Op zoek naar cadeautips
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
ravinck
- Party Animal
Op zoek naar cadeautips
Ik probeer al een tijdje te bedenken welke leuke spellen leuke cadeau's zijn, en dan denk ik met name aan cadeaus voor non-gamers of mensen die op het eiland van Catan zijn gebleven.
Een bijbedoeling is natuurlijk ook dat de cadeau ontvangers wat meer geïnteresseerd naar mijn spellenverzameling gaan kijken!
Voor een gezin dacht ik aan metname 'Het Verboden Eiland', 'Saboteur' en ook aan 'Regenwormen'.
En voor Catanners, koop je dan juist een topspel wat jezelf al in de kast hebt staan, of eentje die je eigenlijk ook wilt spelen?
Voor deze heb ik teveel ideeën, wederom 'Het Verboden Eiland', 'Rattus', 'Hanzesteden', 'K2', 'Ticket to Ride' en 'Hoogspanning'.
Hoe pakken jullie dit aan? Met welke cadeaus komen jullie op de proppen?
Een bijbedoeling is natuurlijk ook dat de cadeau ontvangers wat meer geïnteresseerd naar mijn spellenverzameling gaan kijken!
Voor een gezin dacht ik aan metname 'Het Verboden Eiland', 'Saboteur' en ook aan 'Regenwormen'.
En voor Catanners, koop je dan juist een topspel wat jezelf al in de kast hebt staan, of eentje die je eigenlijk ook wilt spelen?
Voor deze heb ik teveel ideeën, wederom 'Het Verboden Eiland', 'Rattus', 'Hanzesteden', 'K2', 'Ticket to Ride' en 'Hoogspanning'.
Hoe pakken jullie dit aan? Met welke cadeaus komen jullie op de proppen?

-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Op zoek naar cadeautips
Er zijn een aantal spellen die het inderdaad goed doen bij non-gamers. Het kan zijn dat je wel één keer voor zal moeten doen hoe het spel werkt, maar toch. Ik vind meerdere spellen geschikt, waarvan je er zelf ook al een paar opgenoemd hebt:
- Het Verboden Eiland
- Saboteur
- Dominion
- Wizard
- De Grote Dalmuti
- Snow Tails
- Drachen Delta
- Boonanza
- Machiavelli
- Koehandel
- Dixit
- ...
Ik laat zelf veel van de prijs afhangen, maar ook van de persoon voor wie het cadeau is. Als ze een paar keer mee hebben gedaan op een spelletjesavond of iets dergelijk, dan heb ik al snel een beeld van wat voor soort spellen ze leuk zouden kunnen vinden.
- Het Verboden Eiland
- Saboteur
- Dominion
- Wizard
- De Grote Dalmuti
- Snow Tails
- Drachen Delta
- Boonanza
- Machiavelli
- Koehandel
- Dixit
- ...
Ik laat zelf veel van de prijs afhangen, maar ook van de persoon voor wie het cadeau is. Als ze een paar keer mee hebben gedaan op een spelletjesavond of iets dergelijk, dan heb ik al snel een beeld van wat voor soort spellen ze leuk zouden kunnen vinden.

-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Laat het een beetje afhangen van de persoon.
ticket to ride is meer voor de wat competitieve mensen terwijl een spel als saboteur meer voor de gezelligheidsspelers is.
ticket to ride is meer voor de wat competitieve mensen terwijl een spel als saboteur meer voor de gezelligheidsspelers is.
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Zelf ben ik een groot fan van dit spel, maar voor non-gamers zou ik dit zelf niet zo snel kopen. De andere suggesties van Seabie zijn perfect!Seabie schreef: - Snow Tails

-
Aras
- Geheim Genootschap
Ik denk dat hoogspanning voor non-gamers ook niet een ideaal kado zal zijn.
-
Joverowa
- Caballero
Spellen die wijzelf al hebben cadeau gedaan en die niet zo duur zijn:
Rat Hot
San Juan
Roofridder
Pedaalridders
Die weinhandler
Long Shot
Zelfs Keltis met uitbreiding en Dominion zijn een mogelijkheid
Bij mij viel het steeds op dat non-gamers voor plezier gaan en niet teveel uitleg/denkwerk willen in het begin.
Neem nu San Juan, Keltis en dominion: Direct uitgelegd en speelbaar. Toch gaan ze bij beide kaartspellen dingen beginnen zien die belangrijk zijn en op het einde van hets pel zeggen ze dan: Nog es, nu weet ik hoe het moet!!
Dus welk spel je ook kiest, ga voor weinig uitleg, toch een beetje interactie (of gezellig kunnen leuteren bij het spelen ervan) en een gameplay vol met teasers.
Succes verzekerd (ik spreek uit ondervinding
)
Rat Hot
San Juan
Roofridder
Pedaalridders
Die weinhandler
Long Shot
Zelfs Keltis met uitbreiding en Dominion zijn een mogelijkheid
Bij mij viel het steeds op dat non-gamers voor plezier gaan en niet teveel uitleg/denkwerk willen in het begin.
Neem nu San Juan, Keltis en dominion: Direct uitgelegd en speelbaar. Toch gaan ze bij beide kaartspellen dingen beginnen zien die belangrijk zijn en op het einde van hets pel zeggen ze dan: Nog es, nu weet ik hoe het moet!!
Dus welk spel je ook kiest, ga voor weinig uitleg, toch een beetje interactie (of gezellig kunnen leuteren bij het spelen ervan) en een gameplay vol met teasers.
Succes verzekerd (ik spreek uit ondervinding
derodehazen.be

-
meijerc
- Burgemeester
Ik zou gaan voor iets als Agricola of Take 10!
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
-
Robertopellizini
- Genius
Ik heb persoonlijk veel succes met Stenen Tijdperk.
Een prachtig spel om te zien. Eenvoudige regels en manieren van scoren en het heeft dobbelstenen! (altijd fijn voor non-gamers om je aan vast te houden).
Een perfect optapje voor de wat serieuzere non-gamers in de game wereld.
Een prachtig spel om te zien. Eenvoudige regels en manieren van scoren en het heeft dobbelstenen! (altijd fijn voor non-gamers om je aan vast te houden).
Een perfect optapje voor de wat serieuzere non-gamers in de game wereld.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zelf heb ik al eens kado gegeven:
Regenwormen
Kakkerlakkenpoker
Koehandel
De prijs is doorslaggevend. Wij geven in de familie nooit zoveel uit aan verjaardagen (en krijgen het ook niet). (Verjaardags)Geld sparen en zelf kopen dus maar!
Regenwormen
Kakkerlakkenpoker
Koehandel
De prijs is doorslaggevend. Wij geven in de familie nooit zoveel uit aan verjaardagen (en krijgen het ook niet). (Verjaardags)Geld sparen en zelf kopen dus maar!
Everybody has the right to play...
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
meijerc schreef:Ik zou gaan voor iets als Agricola of Take 10!
Dat zijn wel 2 heel verschillende spellen. Agricola moet je toch echt wel liefhebber voor zijn en wat ervaring hebben met spellen.
-
rife
- Professor Pimpel
Altijd leuk om mensen een spel te geven.
Ik doe dat ook wel bij kennissen.
Heeft wel een beetje een bijbedoeling...
Kaartspellen:
- Take 5, Wizard, wie is de ezel.
- Bordspellen
Keltis, Sequence.
Deze kun je goed met 2-4 personen spelen.
Voor 2 personen: rozen koning
Voor meerdere spelers maar toppers:
Ticket to ride
Stenen tijdperk
Deze beide laatsten: succes gegarandeerd.
Ik doe dat ook wel bij kennissen.
Heeft wel een beetje een bijbedoeling...
Kaartspellen:
- Take 5, Wizard, wie is de ezel.
- Bordspellen
Keltis, Sequence.
Deze kun je goed met 2-4 personen spelen.
Voor 2 personen: rozen koning
Voor meerdere spelers maar toppers:
Ticket to ride
Stenen tijdperk
Deze beide laatsten: succes gegarandeerd.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
missiloon
- Munchkin
Hoe kom je hier nog aan dan, importeren vanuit Duitsland?rife schreef: Voor 2 personen: rozen koning
-
heimdall
- Rooster Booster
Ticket to ride en Keltis zijn zeker leuke spellen voor mensen die niet of nauwelijks gamen, maar wat dacht je van een Celtica of Koning & Kardinaal? of voor mijn part Spy?
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”
-
Gebruiker 3696
Mijn Spy geef ik met veel plezier cadeau want verkocht krijg ik dat ding toch niet.Slimbips schreef: of voor mijn part Spy?
-
heimdall
- Rooster Booster
Filosoof schreef:Mijn Spy geef ik met veel plezier cadeau want verkocht krijg ik dat ding toch niet.Slimbips schreef: of voor mijn part Spy?
Simpel spelletje, maar ik kreeg wel mijn zwager aan het spelen die anders NOOIT aan
spelletjes spelen doet. En ach het speelt best wel leuk toch? Keltis vind ik echt wel een topper met een hele lage instap en dus per definitie geschikt om niet gamers aan het gamen te krijgen. Schiet me in enen Morgenland te binnen, leuk om te bluffen, niet moeilijk om uit te leggen of te leren..
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”