999 Games: 2de helft van 2011
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
rober
- Standaard moderator
Re: 999 Games: 2de helft van 2011
@ Bart
Zo is het maar net.
En wellicht worden er door het uitbrengen van het lichtere werk ook weer wat nieuwe mensen de spellenwereld in getrokken, die uiteindelijk overgaan naar het zwaardere werk.
Zo is het maar net.
En wellicht worden er door het uitbrengen van het lichtere werk ook weer wat nieuwe mensen de spellenwereld in getrokken, die uiteindelijk overgaan naar het zwaardere werk.
All is fair in love, war and Carcassonne

Labels:
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Het zal vast met persoonlijke voorkeur te maken hebben, de titels van white goblin spreken mij meer aan dan take 10, loyang en kolonisten van Amerika.Erwin schreef:Over de output van de Goblins heb ik niets te klagen (als ik Khan even vergeet), maar ik vind dat ook 999 Games het afgelopen jaar kwaliteit en speelplezier op de mat heeft gelegd. Een paar voorbeelden: Voor de Poorten van Loyang, De Kolonisten van Amerika, Take 10!, Hanzesteden, Automobiel en Wizard. Voor zo’n rijtje hoeft een uitgever zich niet te schamen.Jorrit schreef:Had het er laatst nog over dat 999 tegenwoordig met wat mindere en white goblin met een stuk leukere spellen op de proppen komt..
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Geweldig! Persoonlijke voorkeur is helemaal toegestaan.Jorrit schreef:Het zal vast met persoonlijke voorkeur te maken hebben, de titels van white goblin spreken mij meer aan dan take 10, loyang en kolonisten van Amerika.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Behalve als het over voetbal gaat zeker? 
Laatst gewijzigd door Jorrit op do 19 mei 2011, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Spelmaniac
- Jakkiebak!
Ook ik heb Aquileia mogen testen. Ik was behoorlijk onder de indruk.
Dit wordt zeker een hit aan het eind van het jaar!
Het betreft een mix van Leonardo Da Vinci, Yspahan en Gladiator.
Dit wordt zeker een hit aan het eind van het jaar!
Het betreft een mix van Leonardo Da Vinci, Yspahan en Gladiator.
Voormalig recensent van Truus en Truus Bordspellen.

-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Als je met de laatste titel dat dobbelgedrocht van Knizia bedoelt, schop ik Aquileia meteen weer van m'n radar af.Spelmaniac schreef:Het betreft een mix van Leonardo Da Vinci, Yspahan en Gladiator.
(Maar gelukkig snap ik dat je zulke vergelijkingen niet te letterlijk en/of te ruim moet nemen)
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Erwin was me voor. Ik moest ook aan dat verschrikkelijke spel denken.
-
zodiak
- Professor Pimpel
1830
Ik verwachte al een Engelstalige heruitgave!
Maar een Nederlands versie, wie had dat kunnen dromen.
Maar een Nederlands versie, wie had dat kunnen dromen.

-
ravinck
- Party Animal
Goed garandeert inderdaad helaas niet altijd een commercieel success, tenminste dat lijkt me aannemelijk en ik ben het helemaal met Bart eens, de schoorsteen moet ook dampen!Bart schreef:Spellen uitgeven is een commerciële activiteit. Ik vermoed dat wij, als spellenliefhebbers, dit dikwijls iets te simplistisch bekijken vanuit onze drang naar goede spellen.
In het komend aanbod van 999 zie ik al wel enkele titel die ik in de gaten zal blijven houden!
Ik vind het een felicitatie waard!
Zijn er trouwens getallen bekend van hoeveel er in een oplage van bijvoorbeeld 'De Kathedraal' zitten?

-
Spelmaniac
- Jakkiebak!
Er wordt gedobbeld maar dan wel op een veel betere manier. Erwin, neem van mij aan dat je van dit spel zult smullen...Erwin schreef:Als je met de laatste titel dat dobbelgedrocht van Knizia bedoelt, schop ik Aquileia meteen weer van m'n radar af.Spelmaniac schreef:Het betreft een mix van Leonardo Da Vinci, Yspahan en Gladiator.
(Maar gelukkig snap ik dat je zulke vergelijkingen niet te letterlijk en/of te ruim moet nemen)
Voormalig recensent van Truus en Truus Bordspellen.

-
zodiak
- Professor Pimpel
Over commercieel gesproken. Daarom zou ik 1830 totaal niet verwacht hebben bij 999. Is daar afzetmarkt voor in Nederland?

-
Pedro777
- Condottiërre
Gelukkig kunnen ze Vlaanderen er nog bij nemen. Dat vergroot de afzetmarkt ook alweer he. 
Als je een hoop goed draaiende titels hebt, dan kun je het volgens mij ook wel eens veroorloven om een spel op de markt te brengen waar de veelspeler/experts enorm naar uit kijkt maar waar de afzetmarkt van dat spel een pak lager is.
Als je een hoop goed draaiende titels hebt, dan kun je het volgens mij ook wel eens veroorloven om een spel op de markt te brengen waar de veelspeler/experts enorm naar uit kijkt maar waar de afzetmarkt van dat spel een pak lager is.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
1830 was oorspronkelijk bedoeld als een Phalanx Games titel (voortvloeiend uit de samenwerking met Mayfair). Nu Phalanx Games op zijn gat ligt, verschijnen deze titels bij 999 Games.zodiak schreef:Over commercieel gesproken. Daarom zou ik 1830 totaal niet verwacht hebben bij 999. Is daar afzetmarkt voor in Nederland?
Ik verwacht dat de nieuwe versie van Tresham's Civilization daar ook nog wel een keer zal opduiken.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Pantheon is deze week verschenen. Heb op Zuiderspel een half potje met de Duitse editie gespeeld. Is me goed bevallen. De Spellenwinckel heeft 'm binnen. Ik ga er straks eentje ophalen.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Agricola: De lage landen staat zeker hoog op mijn verlanglijstje. Ik hoop dat ook de kleine themadecks als het Ö-deck, CZ-deck en Z-deck erbij zitten.