Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Om kort te gaan: Ik zoek een groep gezellige lui in de regio Eindhoven (of niet al te ver daarbuiten) die een plekje vrij hebben voor een speler.
Ik heb geen voorkeur voor een spelsysteem, wel houd ik erg van high fantasy.
Mocht je een DM zijn zonder groep of ben je zelf een speler en kun je ook niemand vinden dan houd ik me ook aanbevolen
Neen, helaas, de knights nemen - naar ik vernomen heb - geen buitenstaanders meer aan. Dus studeer je niet of ken je ze niet persoonlijk dan is de kans verkeken.
De Eindhovense Rollenspelgroep komt iedere Zaterdag middag bij elkaar en is altijd op zoek naar nieuwe leden. Kijk eens rond op http://www.erg-rpg.nl of kom op Zaterdag langs bij de Gameforce (http://www.gameforce.nl).
Ik ben Maurice, 28 jaar, woonachtige te Eindhoven en eigenlijk mis ik al heeeeeel lang een leuke D&D groep.
Nu zat ik dus te googlen en kom ik hier terecht met zoekacties. Ik heb die vereniging eens bekeken maar persoonlijk zoek ik meer naar een echte old-school D&D groep. Ben op zich best bereid om te investeren in 3.5 boeken (4.0 hekel ik, als ik wil gamen doe ik wel een computer aan).
Hopelijk kom ik wat gelijkgestemde zielen tegen, want het lijkt best moeilijk te zijn...
ik begrijp niet goed wat mensen tegen 4.0 hebben, het is net zo goed roleplaying je maakt het zo combat gerelateerd als je zelf wil. bijna het enige verschil is dat ze een aantal skills hebben doen verdwijnen (bv. spot + listen = perception) en dat de boel een pak gebalanceerder is. het is nu bv ook leuk om een fighter te spelen (eentje die ook echt nuttig is bedoel ik dan). maar goed ehm ieder zijn eigen smaak natuurlijk
en om even een beetje meer on-topic te blijven, mocht je nog steeds op zoek zijn dan heb ik 2 spelers voor je uit tilburg (d&d 4.0 welliswaar maar dat had je vast al wel door )
ps. het is moeilijker om een 4.0 groep te vinden altijd zit er wel eentje tussen die probeert om de boel te laten overschakelen naar 3.5 en daar gewoonlijk wel in slaagt omdat ze ervaring hebben en de rest "beginners" zijn.
the lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
-Pink Floyd
de minis zijn alleen maar voor gevechten, die gebruik je in 3.5/pathfinder ook net als een battlegrid, soms is dat een papiertje met wat lijntjes andere groepen gebruiken volledig uitgetekende mappen. een enkele groep gebruikt helemaal niets behalve hun eigen hoofd.
maar ik ga wel toegeven dat ze in 4.0 belangrijker zijn omdat de gevechten tactischer zijn, en een paar ronden langer duren waardoor positie uiteraard een belangrijkere factor word. maar het pluspunt is dat je niet eerst moet zien te overleven tot de wizard aan de beurt is die het dan wel snel even zal oplossen met een fireballetje ofzo. verder wat puur roleplaying betreft is er niet zo heel veel veranderd buiten het feit dat ze alleen de "nuttige"skills gehouden hebben. geen perform geen cooking geen 10 verschillende history skills en ja ik kan begrijpen dat mensen dat missen als ze dat gewoon zijn.
maar om er zo ineens aan te beginnen 3.5 ... het is veel, heel veel om te leren en te begrijpen, akkoord je hoeft het niet te kennen om een avondje te kunnen meespelen maar wel als je het serieus wil gaan doen en je je eigen karakter wil maken, en ook als je niet zo'n sterke rollplayer bent zit je daar maar de hele avond je af te vragen wat de rest nu in godsnaam aan het doen is.
k vind het gewoon een beetje lullig dat mensen gewoon zeggen 4.0 dat is geen rollplay alleen maar gevechten of het gewoon vergelijken met een computerspelletje.
ik kan alleen maar zeggen kijk eens naar de filmpjes van chris perkins en een groepje "celebs" die d&d 4.0 spelen op PAX want ik kan hier mijn 60.000 tekens volschrijven en het zal niet veel uithalen. je bent er wel een hele tijd zoet mee mr goed ze hebben mij er in ieder geval van overtuigd dat 4.0 de moeite is.
niet dat je moet overschakelen he barad, je hebt je groep je hebt je campaign en vooral je hebt je boeken dus zolang jij je amuseert blijf 3.5/pathfinder/dr who/... spelen en als we in de buurt zijn schuiven we nog steeds graag aan de tafel aan om eens een avondje te spelen (ook al is het praten niet zo mijn ding, maar goed praten is nooit mijn ding geweest :p)
the lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
-Pink Floyd
Ik ken de filmpjes hoor. Ik sta nu ook niet echt te springen om D&D 4.0 te gaan spelen. Zeker niet gezien ik Ad&d en Pathfinder al speel. Er zijn immers nog veel settings die me meer interesseren dan enkel de pure high fantasy.
Hoi David uit juni en Maurice uit oktober...
inmiddels is het al lang en breed 2012, maar wellicht kan ik jullie nog interesseren voor een enthousiaste medespeelster?
Ik ben 26 jaar, woon in DenBosch en heb enkele ervaring met DnD3.5. Ik ga vooral voor de roleplay en de fantasievolle karakters die de wereld aankleden.
laat maar horen als jullie nog steeds mensen zoeken
En ik zit wederom zonder groep.
Ik ben inmiddels verhuisd en woon een stuk groter. Er is plek voor een leuke groep die wekelijks samen zal gaan komen. Het zal gaan plaatsvinden in Eindhoven dan.
Ik sta open voor: d&d 3.5 en 4th edition. Ook Pathfinder is een mooie.
Mochten er nog geïnteresseerden zijn: davidvh81@live.nl
dan wisselen we daarna telefoonnummers uit eventueel.
Groeten!
David
ps. Ik wil de mogelijkheid openhouden voor boardgames mochten mensen dat willen. Bijvoorbeeld voor een dag in de maand een hele spellendag organiseren en dan 's avonds onze campaign voortzetten! Eventueel met wat lekker eten in de namiddag/vroege avond en daarna wat snacks en een drankje.
Hoor het graag!