Horen spelcomputers thuis op het spellenspektakel!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cab
- Burgemeester
Horen spelcomputers thuis op het spellenspektakel!
Er komen op spelcomputers steeds meer spellen uit die je zowat als gezelschapspel kunt spelen.
Vooral Playstation met singstar, de eyetoy en het nieuwe spel Buzz waar je met het hele gezin een quiz mee kan spelen.
Met netwerkgamen wordt het ook steeds meer mogenlijk om met elkaar spellen te kunnen spelen.
Zelf vind ik dat het best leuk zou zijn als er daarvoor ook diverse stands op het spellenspektakel zouden zijn!
Vooral Playstation met singstar, de eyetoy en het nieuwe spel Buzz waar je met het hele gezin een quiz mee kan spelen.
Met netwerkgamen wordt het ook steeds meer mogenlijk om met elkaar spellen te kunnen spelen.
Zelf vind ik dat het best leuk zou zijn als er daarvoor ook diverse stands op het spellenspektakel zouden zijn!
Labels:
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
BenNevis
- Veenboer
Sterker nog, ik zie zelfs grote mogelijkheden voor "bordspellen" met een computer. Dat nieuwe ding van Philips zie ik wel zitten (foto's). Grote voordelen van zo'n computer kunnen zijn:
- Dat je niet telkens frutselhandelingen hoeft uit te voeren, zoals geld betalen/ontvangen, kolonisten tellen, progressie bijhouden etc.
- Daarnaast zorgt de computer er tot op zekere hoogte voor dat er volgens de regels gespeeld wordt (iedereen vergeet weleens een regeltje); valsspelen wordt lastiger.
- Ten slotte is zo'n computer grafisch interessant. Filmpjes kunnen bijv. de gebeurtenissen weergeven, wat voor een bepaalde stemming kan zorgen ("Fury of Dracula" meets "Where in the world is Carmen Sandiego")
- Dat je niet telkens frutselhandelingen hoeft uit te voeren, zoals geld betalen/ontvangen, kolonisten tellen, progressie bijhouden etc.
- Daarnaast zorgt de computer er tot op zekere hoogte voor dat er volgens de regels gespeeld wordt (iedereen vergeet weleens een regeltje); valsspelen wordt lastiger.
- Ten slotte is zo'n computer grafisch interessant. Filmpjes kunnen bijv. de gebeurtenissen weergeven, wat voor een bepaalde stemming kan zorgen ("Fury of Dracula" meets "Where in the world is Carmen Sandiego")
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ik ben tegen spelcomputers van het genre Playstation/X-box/GameCube/e.d. Die dingen hebben met het 'ouderwetse' bordspelgenre helemaal niets te maken: als je dat soort spelletjes wilt proberen, moet je maar naar een grote computerbeurs waar er al meer dan voldoende van worden georganiseerd.
Dingen als de Entertaible, Atmosfear or King Arthur daarentegen zijn meer dan welkom (wellicht een leuke publiekstrekker voor dit jaar---Philips die de Entertaible demoot...?).
Dingen als de Entertaible, Atmosfear or King Arthur daarentegen zijn meer dan welkom (wellicht een leuke publiekstrekker voor dit jaar---Philips die de Entertaible demoot...?).
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik tegen heb gestemd.Erwin schreef:Ik heb geen inhoudelijk probleem met "plugged spellen" op het Spellenspektakel. Ik zie het toch niet zitten, omdat de beurs ook zonder deze spellen al uit zijn jasje dreigt te scheuren. In het beursgebouw is simpelweg geen ruimte voor extra activiteiten, die mogelijk veel extra bezoekers lokken.
Hoewel het mij ook heel erg leuk lijkt om je spellen op zo'n schermpje te spelen..
-
BenNevis
- Veenboer
Ja, maar dat is toch allemaal bijzaak. Om nu tegen "plugged-spellen" te stemmen omdat het beursgebouw te klein is vind ik een beetje vergezocht.Duikertje schreef:Dat is ook de voornaamste reden waarom ik tegen heb gestemd.Erwin schreef:Ik heb geen inhoudelijk probleem met "plugged spellen" op het Spellenspektakel. Ik zie het toch niet zitten, omdat de beurs ook zonder deze spellen al uit zijn jasje dreigt te scheuren. In het beursgebouw is simpelweg geen ruimte voor extra activiteiten, die mogelijk veel extra bezoekers lokken.
Hoewel het mij ook heel erg leuk lijkt om je spellen op zo'n schermpje te spelen..
Ik denk dat de cross-overs zeker thuis horen op een spellenspektakel. Zo'n entertaible-demo zou ik toch niet willen missen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Het lijkt mij niet nodig om de realiteitszin van andere deelnemers aan deze discussie te voorzien van het etiket “vergezocht�. De vraag richt zich immers op het komende Spellenspektakel (dat zal plaatsvinden in het kleine beursgebouw), niet op “een� Spellenspektakel (in een imaginaire hal met voldoende ruimte).BenNevis schreef: Ja, maar dat is toch allemaal bijzaak. Om nu tegen "plugged-spellen" te stemmen omdat het beursgebouw te klein is vind ik een beetje vergezocht.
Ik denk dat de cross-overs zeker thuis horen op een spellenspektakel. Zo'n entertaible-demo zou ik toch niet willen missen.
-
cab
- Burgemeester
Zo overvol vond ik het het laatste jaar niet. Ik had juist het idee dat er minder stands waren als het jaar ervoor, dus er zouden wel wat stands bij kunnen?
Verder zijn er een hoop combimogenlijkheden tussen bordspel en computer en zal dit in de toekomst waarschijnlijk steeds meer gaan gebeuren. Daarom denk ik ook dat als je een evenement zo groot als het spellenspektakel organiseerd je ook moet anticiperen op de toekomst!
Wil je mee blijven draaien in de toekomst. Spelfabrikanten beginnen de combi al te zoeken met trivial op dvd, king arthur, buzz en dit zal naar de toekomst toe steeds meer gebeuren en hoogst waarschijnlijk ook via platforms als X-Box, Playstation etc.
Zorg dus dat je er vroeg bij bent probeer ik te zeggen!
Verder zijn er een hoop combimogenlijkheden tussen bordspel en computer en zal dit in de toekomst waarschijnlijk steeds meer gaan gebeuren. Daarom denk ik ook dat als je een evenement zo groot als het spellenspektakel organiseerd je ook moet anticiperen op de toekomst!
Wil je mee blijven draaien in de toekomst. Spelfabrikanten beginnen de combi al te zoeken met trivial op dvd, king arthur, buzz en dit zal naar de toekomst toe steeds meer gebeuren en hoogst waarschijnlijk ook via platforms als X-Box, Playstation etc.
Zorg dus dat je er vroeg bij bent probeer ik te zeggen!
-
BenNevis
- Veenboer
Om dan maar op de realiteitszin van sommige forumleden in te gaan. Ik denk wel degelijk dat er voldoende plek is voor een dergelijke cross-over. Verleden jaar was er ook uit het niets behoorlijk wat m2 voor diverse DVD-games en niet op de minste locatie. Daarnaast werd vorig jaar King Arthur al gedemood door Ravensburger, dus waarom zou dat dit jaar niet meer kunnen. Stonden er vorig jaar ook niet een paar verdwaalde consoles op de beursvloer? Als we die nu eens zouden vervangen door echte cross-overs.Erwin schreef:Het lijkt mij niet nodig om de realiteitszin van andere deelnemers aan deze discussie te voorzien van het etiket “vergezocht�. De vraag richt zich immers op het komende Spellenspektakel (dat zal plaatsvinden in het kleine beursgebouw), niet op “een� Spellenspektakel (in een imaginaire hal met voldoende ruimte).BenNevis schreef: Ja, maar dat is toch allemaal bijzaak. Om nu tegen "plugged-spellen" te stemmen omdat het beursgebouw te klein is vind ik een beetje vergezocht.
Ik vrees dat als je niet meegaat met deze ontwikkeling het beursgebouw binnenkort wel eens veel te groot zou kunnen zijn voor de overgebleven wargamers (zo'n schermpje beschilderen is toch minder leuk) en Neanderthalers (electriciteit??? nooit van gehoord). Alhoewel, met de nijpende energietekorten!!!??? Ach, het loopt wel los.
-
cab
- Burgemeester
Vele spellen worden al online gespeeld zoals bijvoorbeeld carcassonne, bij ticket to ride zat al een cd rom met online mogenlijkheden etc. Dit is nog maar het begin beter nu anticiperen als te laat!!
Buiten dat via netwerkgamen kun je een spel met elkaar spelen zonder dat je op dezelfde plek hoeft te zijn. Stel je woont in eindhoven en hebt een goede vriend of familie in groningen wonen waar je graag een spel mee speelt dan behoort dat tot de mogenlijkheden!
Buiten dat via netwerkgamen kun je een spel met elkaar spelen zonder dat je op dezelfde plek hoeft te zijn. Stel je woont in eindhoven en hebt een goede vriend of familie in groningen wonen waar je graag een spel mee speelt dan behoort dat tot de mogenlijkheden!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Hoezo uit het niets? Dat was gewoon de stand van Hasbro, waar gezelschapsspelen met een DVD-gadget werden gepresenteerd. Ook Ravensburger is een vaste gast. Het ontgaat mij waarom een verwijzing naar de stands van deze spellenuitgevers het bestaan van voldoende ruimte voor nieuwe standhouders uit het "plugged" segment zou onderbouwen.BenNevis schreef:Om dan maar op de realiteitszin van sommige forumleden in te gaan. Ik denk wel degelijk dat er voldoende plek is voor een dergelijke cross-over. Verleden jaar was er ook uit het niets behoorlijk wat m2 voor diverse DVD-games en niet op de minste locatie. Daarnaast werd vorig jaar King Arthur al gedemood door Ravensburger, dus waarom zou dat dit jaar niet meer kunnen. Stonden er vorig jaar ook niet een paar verdwaalde consoles op de beursvloer? Als we die nu eens zouden vervangen door echte cross-overs.
Zijn wij op dezelfde beurs geweest? Volgens mij zorgen gezelschapsspelen voor een goede vulling van de beursvloer en ook voor voldoende bezoekers (een dipje wegens zomerse temperaturen daargelaten). Dit beursgebouw heeft geen ruimte voor groei via een ander segment. Als je de spelcomputers serieus wilt binnenhalen, gaat dit ten koste van de ruimte voor de huidige doelgroepen.Ik vrees dat als je niet meegaat met deze ontwikkeling het beursgebouw binnenkort wel eens veel te groot zou kunnen zijn voor de overgebleven wargamers (zo'n schermpje beschilderen is toch minder leuk) en Neanderthalers (electriciteit??? nooit van gehoord). Alhoewel, met de nijpende energietekorten!!!??? Ach, het loopt wel los.
-
BenNevis
- Veenboer
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Wat mij betreft is er alleen plaats voor computer dingen die in echte spellen verwerkt zijn, zoals king arthur en de dvd trivia. Als je echte computerspellen op de beurs gaat zetten loop je veel te veel het risico dat er straks meer pc-liefhebbers op het spellenspektakel komen dan spellenliefhebbers. Dat zijn toch twee heel verschillende groepen.
-
BenNevis
- Veenboer
Ben ik het helemaal mee eens, pure computerspellen horen niet op het spellenspektakel thuis. Het is trouwens wel lastig om te definiëren, want wat is nu eigenlijk het verschil tussen trivial pursuit op de DVD of trivial pursuit op een console? Waar ik aan denk bij gezelschapsspellen is dat meerdere personen op dezelfde locatie het tegen elkaar of een gezamenlijke tegenstander opnemen. Het maakt mij hierbij niet uit op wat voor platform dit gebeurt. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat anderen wel een voorkeur hebben voor een bord en bijv. tastbare dobbelstenen.Dagmar schreef:Wat mij betreft is er alleen plaats voor computer dingen die in echte spellen verwerkt zijn, zoals king arthur en de dvd trivia. Als je echte computerspellen op de beurs gaat zetten loop je veel te veel het risico dat er straks meer pc-liefhebbers op het spellenspektakel komen dan spellenliefhebbers. Dat zijn toch twee heel verschillende groepen.