Ik ben aan het twijfelen om Het Spel der Tronen aan te schaffen iemand ervaring met het spel?
Vind namelijk zelf de serie geweldig en hoop dat het spel misschien ook deze tactisch beslissingen in zich heeft. Ben benieuwd naar jullie oordeel!
Het Spel der Tronen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Het Spel der Tronen
Ik vind het een geweldig spel. Er is veel commentaar over het feit dat de start posities niet helemaal gebalanceerd zijn, maar in mijn groep is dat geen enkel probleem (we zijn niet zo fanatiek) . Verder zijn er uitbreidingen en huisregels te vinden die dit oplossen.
Verdere minpunten die genoemd worden is het westeros deck (gebeurtenis kaarten) die bepalen wanneer er mannetjes bijgezet mogen worden, en bijvoorbeeld wanneer het bevoorradingsspoor wordt bijgesteld, dit bepaald hoeveel legers iedereen kan bezitten. Wanneer deze kaarten pas later in het spel voorbij komen heb je een aantal "saaie" ronde's waar niet zo heel veel gevochten zal worden.
Ik snap dat mensen deze bezwaren hebben, maar het heeft mij er nooit van weerhouden met veel plezier dit spel te spelen. Het is ontzettend spannend, en als je klaar bent met spelen heb je echt het gevoel iets te hebben ervaren. Ik ben groot fan, en niet alleen vanwege het thema! Ik geloof dat het spel tegenwoordig zo'n 10-15 euro kost, voor dat bedrag zou m.i. iedereen hem in huis moeten halen!
Verdere minpunten die genoemd worden is het westeros deck (gebeurtenis kaarten) die bepalen wanneer er mannetjes bijgezet mogen worden, en bijvoorbeeld wanneer het bevoorradingsspoor wordt bijgesteld, dit bepaald hoeveel legers iedereen kan bezitten. Wanneer deze kaarten pas later in het spel voorbij komen heb je een aantal "saaie" ronde's waar niet zo heel veel gevochten zal worden.
Ik snap dat mensen deze bezwaren hebben, maar het heeft mij er nooit van weerhouden met veel plezier dit spel te spelen. Het is ontzettend spannend, en als je klaar bent met spelen heb je echt het gevoel iets te hebben ervaren. Ik ben groot fan, en niet alleen vanwege het thema! Ik geloof dat het spel tegenwoordig zo'n 10-15 euro kost, voor dat bedrag zou m.i. iedereen hem in huis moeten halen!

-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Okee bedankt voor je tekst en uitleg ik kan hem kopen voor 12,50 dus das een nette prijs.thexkid schreef:Ik vind het een geweldig spel. Er is veel commentaar over het feit dat de start posities niet helemaal gebalanceerd zijn, maar in mijn groep is dat geen enkel probleem (we zijn niet zo fanatiek) . Verder zijn er uitbreidingen en huisregels te vinden die dit oplossen.
-
Drekster2001
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: El Duderino
Mag ik vragen waar? ik ben ook wel geinteresseerd in een 12,50-versie 
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Een tweedehandsje via via dus vandaar
Als ik er nog een tegen kom laat ik het je weten dmv een pb
-
Pedro777
- Condottiërre
Fantasy Flight Games komt met een nieuwe editie uit. Qua artwork een ferme stap vooruit op het eerst zicht en ook qua spelmateriaal. Deze zou ik wel eens durven toevoegen aan mijn collectie en dan mss mij eerste versie verkopen.
A Game Of Thrones: The Board Game Second Edition
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 172&esem=2
A Game Of Thrones: The Board Game Second Edition
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 172&esem=2
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
hmmm misschien daar nog even op wachten al vind ik het origineel voor 12,50 nog steeds goed te doen
-
Pedro777
- Condottiërre
12,50 euro is idd goed te doen, zeker als hij in een goeie conditie is. De nieuwe editie is ook maar aangekondigd voor het 4de kwartaal, dus dat kan nog best 2012 worden ook. Maar in de nieuwe editie zitten er blijkbaar al elementen van de beide uitbreidingen en een aantal nieuwe elementen. Ja, hij staat al hoog op mijn verlanglijstje. Benieuwd of er een uitgever dit in het Nederlands zal uitgeven.spellenclubapeldoorn schreef:hmmm misschien daar nog even op wachten al vind ik het origineel voor 12,50 nog steeds goed te doen
-
rober
- Standaard moderator
Even gespriekt. Het ziet er op zich best mooi uit, maar ik vind het niet heel erg schokkend anders. Enkel iets realistischer, maar of het dan ook duidelijker is.
Het is natuurlijk wel de Engelse versie. Nog maar de vraag of deze versie ook in het Nederlands uit komt.
Dus als taal voor je van belang is, dan zou ik zeker voor de €12,50 versie gaan (aangenomen dat die nederlands is)
Het is natuurlijk wel de Engelse versie. Nog maar de vraag of deze versie ook in het Nederlands uit komt.
Dus als taal voor je van belang is, dan zou ik zeker voor de €12,50 versie gaan (aangenomen dat die nederlands is)
All is fair in love, war and Carcassonne

-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De tweede editie staat ook hoog op mijn lijstje. Mooi pakket, maar ik laat de eerste editie + uitbredingen ook lekker in mijn kast staan. Voor mij hadden de houten speelstukken alleen niet vervangen hoeven worden voor plasticen, maar daar zijn de meningen over verdeeld...

-
Pedro777
- Condottiërre
Ik heb het ook wel iets meer van hout dan voor plastic. Daarom dat ook bij de eerste versie waarschijnlijk gewoon in mijn kast zal blijven staan.thexkid schreef:De tweede editie staat ook hoog op mijn lijstje. Mooi pakket, maar ik laat de eerste editie + uitbredingen ook lekker in mijn kast staan. Voor mij hadden de houten speelstukken alleen niet vervangen hoeven worden voor plasticen, maar daar zijn de meningen over verdeeld...