welke spellen erbij kopen

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

moos
Grote Dienaar

welke spellen erbij kopen

Bericht door moos »

ik heb nu een paar spellen en wil wat variaties

we hebben
-kolonisten van catan met 2 uitbreidingen
- kolonisten van catan kaartspel en uitbreidingen
-verboden eiland
-carassonne (moet ik nog spelen /beginnen hoor)
-rollit,
-poker
-risk
-ligretto

welke zou een goede aanvulling kunnen zijn. ik vind de bord spellen waar je tegen elkaar moet altijd leuk. en vaak ook erg mooi.
verboden eiland was verrassend je moest samen werken maar toch vind ik de spellen leuker tegen elkaar of met wat pesten en spanning.
graag voor 3 tot 4/5 personen of meer.
wat zou een mooie aanvulling kunnen zijn..
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: welke spellen erbij kopen

Bericht door Jorrit »

Ik zou gaan voor Cuba, Hoogspanning, Tikal of Dominion.
Heel verschillende spellen die veel mensen goed vinden.
Probeer ze eens ergens uit of kijk naar welk thema je t meeste aanspreekt.
Afbeelding
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

themas juist verschillend , fantasy lijkt me ook leuk,, het is voor volwassenen, tussen de 20 en 50 jaar
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Van het weekend het folie van hoogspanning gehaald hij stond al paar maanden nieuw in de kast maar had nog geen tijd maar leuk spel erg verrassend.
betelgeuze
Matroos

Bericht door betelgeuze »

Small World, als een modern Risk-achtig spel met fantasy thema je iets zegt. Vergeleken met Risk zijn de grootste voordelen dat het gegarandeerd uitgespeeld is binnen 90 minuten, en met veel minder geluk (hooguit 1 dobbelsteenworp per beurt). Er is genoeg om over na te denken zonder dat het een moeilijk spel is. En je kan natuurlijk gebieden van andere spelers inpalmen.
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

betelgeuze schreef:Small World, als een modern Risk-achtig spel met fantasy thema je iets zegt. Vergeleken met Risk zijn de grootste voordelen dat het gegarandeerd uitgespeeld is binnen 90 minuten, en met veel minder geluk (hooguit 1 dobbelsteenworp per beurt). Er is genoeg om over na te denken zonder dat het een moeilijk spel is. En je kan natuurlijk gebieden van andere spelers inpalmen.
De vergelijking met Risk vind ik wel wat ver gezocht, maar het zeker wel een vlot spel waarbij je elkaar constant op de nek zit door het veroveren van elkaars gebieden. Hij valt zeker in de categorie pest-spellen :-)
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Tjoek schreef: . Hij valt zeker in de categorie pest-spellen :-)
Nu begrijp ik waarom ik dit een hatelijk slecht spel vind!! :twisted:
derodehazen.be
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Wellicht Tobago al heb ik dat spel zelf nog nooit gespeeld, maar het ziet er zo mooi uit. Is niet al te moeilijk en toch nog redelijk tactisch. Staat al een tijdje op mijn wishlist.
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

WTULTC schreef:Wellicht Tobago al heb ik dat spel zelf nog nooit gespeeld, maar het ziet er zo mooi uit. Is niet al te moeilijk en toch nog redelijk tactisch. Staat al een tijdje op mijn wishlist.
Tobago is een spel dat je zeker eens moet heben gespeeld voordat je het koopt. Het is een heel leuk spel om met kinderen te spelen, maar het mist "iets". Neem daar nog de geluksfaktoer bij de vervloekte schatten bij en je hebt snel een spel dat niet graag zal worden gespeeld.

Als je het beschouwd als een leuk tijdsverblijf (zoals Thebes) dan ben je wel aan het juiste adres

En het ziet er natuurlijk idd prachtig uit
derodehazen.be
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

moos schreef:ik heb nu een paar spellen en wil wat variaties
Ik wil niet zeuren (of toch eigenlijk wel), maar je hebt deze vraag nu al een paar keer gesteld in diverse discussiedraden, er is ook diverse keren iin ruime mate antwoord op gegeven. Mag ik vragen waarom je telkens op dit punt terug blijft komen?

Het is, denk ik, handiger als je op dit moment gewoon een paar spellen probeert en/of aanschaft en kijkt hoe die exemplaren je bevallen. Een beschrijving van spellen is slechts dat: een beschrijving. Hoe een spel daadwerkelijk speelt is bijna niet uit te leggen. En pas vanaf het moment dat je meer spelervaring hebt zal vervolgadvies zinvol zijn; anders blijft het neerkomen op het herhalen van top-zoveel lijstjes die je hier en elders aantreft.
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

toch haal ik veel uit jullie advies , en zijn de vragen net iets anders, of ik vraag naar jullie spellen in jullie kast/bordspelletjes/kaartspelletjes/hoeveel personen een spel, want advies op de doos is toch anders in de praktijk / over de spellendeurs en naar jullie persoonlijke ervaringen en advies, je moet begrijpen dat voor een leek als ik er heeeel veel spellen zijn en dat je dan niet weet hoe of wat. jullie leggen het net iets beterder uit en dat waardeer ik als leek :clap:

en ja ik heb al een paar spellen gekocht naar jullie goede advies maar wilde er ook variatie bij , ik pluis jullie advies ook uit, kijk verder bv op youtupe hoe het eruit ziet en gespeeld word,kijk op deze site naar de beoordelingen enz.. dus ja jullie helpen me er wel verder mee en vind ik het ook leuk om het spel dat jullie advieseren uit te pluizen/ erover te lezen enz..sommige heb ik daarom al gekocht en ga ik nog kopen. en ik bedankt iedereen daarvoor voor hun GEDULD en ANTWOORDEN.
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

cymric schreef:
moos schreef:ik heb nu een paar spellen en wil wat variaties
Ik wil niet zeuren (of toch eigenlijk wel), maar je hebt deze vraag nu al een paar keer gesteld in diverse discussiedraden, er is ook diverse keren iin ruime mate antwoord op gegeven. Mag ik vragen waarom je telkens op dit punt terug blijft komen?

Het is, denk ik, handiger als je op dit moment gewoon een paar spellen probeert en/of aanschaft en kijkt hoe die exemplaren je bevallen. Een beschrijving van spellen is slechts dat: een beschrijving. Hoe een spel daadwerkelijk speelt is bijna niet uit te leggen. En pas vanaf het moment dat je meer spelervaring hebt zal vervolgadvies zinvol zijn; anders blijft het neerkomen op het herhalen van top-zoveel lijstjes die je hier en elders aantreft.
:thumbup:
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

moos schreef:toch haal ik veel uit jullie advies , en zijn de vragen net iets anders, of ik vraag naar jullie spellen in jullie kast/bordspelletjes/kaartspelletjes/hoeveel personen een spel, want advies op de doos is toch anders in de praktijk / over de spellendeurs en naar jullie persoonlijke ervaringen en advies, je moet begrijpen dat voor een leek als ik er heeeel veel spellen zijn en dat je dan niet weet hoe of wat. jullie leggen het net iets beterder uit en dat waardeer ik als leek :clap:
Okee, waarschijnlijk ben ik vergeten hoe ik zelf in die periode was... Maar neem dan aan van iemand die flink meer ervaring heeft: de vragen die je stelt en de antwoorden die je krijgt liggen dichter tegen elkaar aan dan je denkt. En dat lijkt mij gewoon niet zo zinvol. We kunnen bij wijze van spreken niet in je hoofd kijken en zien wat je uiteindelijk leuk zult vinden. Wat we opschrijven is of heel algemeen, of heel persoonlijk; het is niet heel moos, en daar gaat het uiteindelijk toch om. Hoe meer moos van zichzelf weet, hoe beter; dat is in feite alles wat ik wil zeggen.
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

moos schreef: ik bedankt iedereen daarvoor voor hun GEDULD en ANTWOORDEN.
Lekker door blijven vragen hoor! Die paar zure veelspelers ( :wink: ) kunnen er ook voor kiezen om niet op je vragen in te gaan.. Ben zelf ook niet zo lang geleden begonnen met verder kijken en dan zie je doort de bomen t bos niet meer.. Daardoor heb ik ook zooi in de kast staan die onder de categorie miskoop vallen.
Zelf spellen gaan spelen bij je lokale spellenvereniging of speciaalzaak gaat je op dit moment wel een stuk verder helpen. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kopen..
Afbeelding
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

Zeker: gewoon vragen vragen vragen! :thumbup:
Jorrit schreef:
moos schreef: ik bedankt iedereen daarvoor voor hun GEDULD en ANTWOORDEN.
Lekker door blijven vragen hoor! Die paar zure veelspelers ( :wink: ) kunnen er ook voor kiezen om niet op je vragen in te gaan.. Ben zelf ook niet zo lang geleden begonnen met verder kijken en dan zie je doort de bomen t bos niet meer.. Daardoor heb ik ook zooi in de kast staan die onder de categorie miskoop vallen.
Zelf spellen gaan spelen bij je lokale spellenvereniging of speciaalzaak gaat je op dit moment wel een stuk verder helpen. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kopen..
This is what happens when you find a stranger in the Alps!