[Android] Boardgamegeek app

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

[Android] Boardgamegeek app

Bericht door P.T. »

Voor Android zijn er eigenlijk 2 boardgamegeek apps beschikbaar:

BGG Mobile
Met deze app kun je je huidige collectie of de collectie van een andere gebruiker bekijken. Daarnaast kun je spellen op zoeken en noteren als "gespeeld". Per spel krijg je verscheidende informatie zoals een afbeelding, beschrijving, uitbreidingen en polls.

Helaas past deze app zich niet aan, aan de grootte van je scherm. Voor tablet gebruikers zul je het dan helaas ook moeten doen met een kleine app. Sinds 2009 is er ook niet meer gewerkt aan deze app, dus ik verwacht dat we helaas geen nieuwe ontwikkelingen gaan zien.

Boardgamegeek
De ontwikkeling van deze app heeft lange tijd stil gelegen. Er is echter het laatste half jaar weer nieuw leven geblazen in deze interessante app. Met deze app is het tevens mogelijk om je huidige collectie te bekijken als mede de collectie van je vrienden. Per spel kun je natuurlijk uitgebreide informatie bekijken en ook hier kun je spellen noteren als "gespeeld".

Als extra's heeft deze app, dat je snel een spel kan delen via facebook, mail, twitter, etc. Daarnaast krijg je ook directe links naar BGG zelf, amazon en ebay.

Daarnaast biedt de app ook een mogelijkheid om "the hotness" te bekijken. De lijst van spellen die momenteel "hot" zijn.
P.T.
Gouverneur

Re: [Android] Boardgamegeek app

Bericht door P.T. »

Ik heb lange tijd BGG Mobile gebruikt omdat ik daarmee mijn spellen kon loggen en hij erg stabiel werkt. Nu ik echter de app "Boardgamegeek" heb gezien in zijn nieuwe jasje ga ik misschien toch maar eens switchen. Deze app ziet er een stuk beter uit, werkt makkelijker en is ook geschikt voor tablets. Ik ga hem de komende tijd eens goed uitproberen :)
EdwinM
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Wallaciaan

Bericht door EdwinM »

Ik gebruik de Boardgamegeek app tot tevredenheid. Ook makkelijk is de mogelijkheid tot een 'quick log' als je even snel een spel wilt loggen en later op je gemak thuis even de details wilt invullen.
Nunc est ludendum
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

De Boardgamegeek app is waarschijnlijk dezelfde als deze voor de iPhone. Het klinkt in ieder geval alsof we dezelfde dingen kunnen doen.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Beide apps zojuist gedownload. Wellicht een beetje 'dubbelop', maar ben toch benieuwd welke mij beter bevalt.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Lekker makkelijk ik gebruikte hem al een tijdje om snel overzicht te geven aan mensen welke spellen ik allemaal heb zodat ze dan een spel kunnen kiezen en niet eerst een uur voor een kast hoeven staan.
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Ik heb BGG Mobile maar kort gehad. Ben vrij snel overgestapt op BoardGameGeek. Deze bevalt me uitstekend! Alleen ben ik benieuwd of iemand weet hoe ik gespeelde spellen kan opvragen...
Zo te zien kan je alleen gespeelde spellen opslaan vanaf de pagina van het betreffende spel, maar ze bekijken lukt me tot nu toe niet. Zou wel handig zijn.
Afbeelding
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Tjoek schreef:Ik heb BGG Mobile maar kort gehad. Ben vrij snel overgestapt op BoardGameGeek. Deze bevalt me uitstekend! Alleen ben ik benieuwd of iemand weet hoe ik gespeelde spellen kan opvragen...
Zo te zien kan je alleen gespeelde spellen opslaan vanaf de pagina van het betreffende spel, maar ze bekijken lukt me tot nu toe niet. Zou wel handig zijn.
Ik zag dat ergens in februari BoardGameGeek weer opgepakt was met een nieuwe versie. Dit had ik gemist dus ik had al die tijd BGG Mobile gebruikt omdat die wel fatsoenlijk werkte. Deze nieuwe versie is echter subliem!

Die gespeelde spellen kun je inderdaad niet zien. Op BGG zwerft een topic over deze app (met wat oude screenshots). Je zou daar een request kunnen indienen :)
http://boardgamegeek.com/thread/543998/ ... ndroid-app

Overigens daar ook een link naar de code. Voor de personen die graag mee willen werken aan deze app :)