Piraten en kooplui
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Aras
- Geheim Genootschap
Re: Piraten en kooplui
Heeft iemand al de Nederlandse spelregels in PDF beschikbaar? Ik zou er blij mee zijn, aangezien ik nu op vakantie ben en er thuis een doos op mij wacht.
Labels:
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Zodra je het spel registreert op de site van WGG krijg je een samenvatting toegestuurd 
Die samenvatting beslaat 3 pagina's en een pagina gevechtsverloop.
-
Aras
- Geheim Genootschap
Ik kom pas half aug. terug, dus als je de regels kunt mailen graagP.T. schreef:Zodra je het spel registreert op de site van WGG krijg je een samenvatting toegestuurd
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik veronderstel dat de uitgever ook bereid is om je, na registratie, deze regels te mailen.Aras schreef:Ik kom pas half aug. terug, dus als je de regels kunt mailen graagP.T. schreef:Zodra je het spel registreert op de site van WGG krijg je een samenvatting toegestuurd
-
P.T.
- Gouverneur
Zoals gezegd zijn het ook niet de spelregels maar enkel een samenvatting. 
-
meijerc
- Burgemeester
Is de vertaling naar het Nederlands ook goed? Ik zou het in het NL ook wel willen kopen maar dan moet de vertaling wel goed zijn. Ik weet nog wel dat ik Runebound had in het Nederlands en die was erg slecht vertaalt.
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
-
Aras
- Geheim Genootschap
Om je te registeren heb je wel code van de doos nodig, en die staan dus 1400 km van mij vandaan!Bart schreef:Ik veronderstel dat de uitgever ook bereid is om je, na registratie, deze regels te mailen.Aras schreef:Ik kom pas half aug. terug, dus als je de regels kunt mailen graagP.T. schreef:Zodra je het spel registreert op de site van WGG krijg je een samenvatting toegestuurd
-
P.T.
- Gouverneur
Re: Re: Piraten en kooplui
Ik ken de engelse regels niet uit mijn hoofd dus ik kan niet zeggen of er fouten gemaakt zijn. Ik neem aan dat dit gewoon op orde is. Ik heb een enkel spelfoutje geconstateerd, maar die doen geen afbreuk aan het spel. Aangezien ze geen invloed daar op hebben. Dus ik denk dat dat prima in orde zit.meijerc schreef:Is de vertaling naar het Nederlands ook goed? Ik zou het in het NL ook wel willen kopen maar dan moet de vertaling wel goed zijn. Ik weet nog wel dat ik Runebound had in het Nederlands en die was erg slecht vertaalt.
Dat 1 spel wellicht ooit slecht vertaald was, wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Volgens mij zijn er over andere wgg licentietitels (macao, endeavor, brass, dweebies, etc) ook geen klachten zo ver ik weet.
-
meijerc
- Burgemeester
P.T. schreef:Ik ken de engelse regels niet uit mijn hoofd dus ik kan niet zeggen of er fouten gemaakt zijn. Ik neem aan dat dit gewoon op orde is. Ik heb een enkel spelfoutje geconstateerd, maar die doen geen afbreuk aan het spel. Aangezien ze geen invloed daar op hebben. Dus ik denk dat dat prima in orde zit.meijerc schreef:Is de vertaling naar het Nederlands ook goed? Ik zou het in het NL ook wel willen kopen maar dan moet de vertaling wel goed zijn. Ik weet nog wel dat ik Runebound had in het Nederlands en die was erg slecht vertaalt.
Dat 1 spel wellicht ooit slecht vertaald was, wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Volgens mij zijn er over andere wgg licentietitels (macao, endeavor, brass, dweebies, etc) ook geen klachten zo ver ik weet.
Ok, super! Ik heb een trauma opgelopen door Nederlands wat LETTERLIJK was vertaald vanuit het Engels en dan kloppen zinnen gewoon niet. Maar als jij aangeeft die niet te hebben gevonden bij Piraten en Kooplui misschien dat ik dan ook de NL versie wel ga kopen.
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Ik ga vanavond mijn eerste potje P&K spelen.
Wat mij wel opviel was dat van enkele bootjes de masten nogal verbogen waren. Hebben hier meer mensen last van?
Wat mij wel opviel was dat van enkele bootjes de masten nogal verbogen waren. Hebben hier meer mensen last van?

-
P.T.
- Gouverneur
Nee de zinnen lopen gewoon prima. Geen google translatemeijerc schreef:Ok, super! Ik heb een trauma opgelopen door Nederlands wat LETTERLIJK was vertaald vanuit het Engels en dan kloppen zinnen gewoon niet. Maar als jij aangeeft die niet te hebben gevonden bij Piraten en Kooplui misschien dat ik dan ook de NL versie wel ga kopen.
Vertaling is overigens gedaan door Tamara Bakker van Spelgroep phoenix meen ik. Zij is ook actief hier op het forum.
-
P.T.
- Gouverneur
Succes! Laat even weten hoe je sessie ging en wat je er van vond. Ik ben benieuwdTjoek schreef:Ik ga vanavond mijn eerste potje P&K spelen.
Verbogen masten had ik niet zo'n last van. Hooguit 1 of zo.
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Al zitten er hier en daar toch wel kleine foutjes in regels. Zowel vertalingsfouten als spellingsfouten. Jammer, maar gelukkig niet zodanig dat de regels onbegrijpelijk wordenP.T. schreef:Nee de zinnen lopen gewoon prima. Geen google translatemeijerc schreef:Ok, super! Ik heb een trauma opgelopen door Nederlands wat LETTERLIJK was vertaald vanuit het Engels en dan kloppen zinnen gewoon niet. Maar als jij aangeeft die niet te hebben gevonden bij Piraten en Kooplui misschien dat ik dan ook de NL versie wel ga kopen.![]()

-
meijerc
- Burgemeester
Hartelijk dank voor de info! Nu nog even shoppen voor de prijs en dan ga ik ook maar mijn verslaving stillen met dit mooie spel!
-
Pedro777
- Condottiërre
Zijn de bootjes van zacht plastic? Anders kun je ze even in warm water leggen, daarna de masten recht zetten.Tjoek schreef:Ik ga vanavond mijn eerste potje P&K spelen.