Games & Toys Experience

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Duiker »

Hier had ik vanmorgen een 'licht sarcastische' recensie over gelezen..

zoek zoek zoek zoek...

aja:

Grootste spellenbeurs Benelux geopend in Gentse Flanders Expo
Bij de opening van de spellenbeurs Games and Toys in Flanders Expo zijn al ruim 1.200 schoolkinderen komen opdagen. De organisator van de grootste spellenbeurs in de Benelux hoopt op drie dagen tijd zo'n 15.000 bezoekers te verwelkomen in de grote hal van de Gentse Expo.

Een ambitieuze doelstelling, want de - weliswaar meer bescheiden - voorganger trok vorig jaar amper 8.000 bezoekers. Zowat negen op de tien spellen op de beurs zijn gezelschapspellen, van kaartspellen en bordspellen, over war games, collectible games en rollenspellen.

Deze "unplugged games" winnen opnieuw terrein op de onlinegames en de computergames, spellen waarvoor je meestal de stekker in het stopcontact stopt. Tijdens de beurs worden de bezoekers ook geconfronteerd met freaks uitgedost in de outfit van hun favoriete filmpersonage uit Star Trek, Lord of the Rings of War Craft. (belga)

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_18923 ... =detailArt

Labels:
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Ik heb inmiddels een fotopagina online gezet.
Deel 2 volgt later deze week.
http://www.spelmagazijn.nl/nl/foto0102.html
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Mooi! :)
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik ben vandaag dus geweest op de beurs. Het enige wat tegenviel waren de bezoekersaantallen, want ik heb me prima vermaakt. Ik heb er een verslag van geschreven dat op www.spellengek.nl staat (onder updates kan je het snel vinden of onder de artikelen). Dit was overigens de eerste keer dat ik zelf een update op het internet heb gezet dus ik hoop maar dat ik geen rare dingen heb gedaan. :oops:
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Ook mooi! :)
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dagmar schreef:Dit was overigens de eerste keer dat ik zelf een update op het internet heb gezet dus ik hoop maar dat ik geen rare dingen heb gedaan. :oops:
Ach ja, een ander lettertype is ook wel eens leuk... :-)

Ik heb jouw verslag met plezier gelezen.

Uit de verschillende berichten maak ik op dat men niet meer dan 1/3e van het beoogde aantal bezoekers heeft getrokken. Ik ben benieuwd welk effect dit extreem lage bezoekersaantal zal hebben. Ik heb de afgelopen maanden meerdere klachten over de hoogte van de standprijzen gehoord. Ik kan me voorstellen dat sommige standhouders volgend jaar geen trek hebben in een dure plek, waar te weinig omzet wordt gemaakt.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Het was inderdaad wel heel rustig, maar voor een eerste keer vond ik het echt niet tegenvallen. De volgende keer hebben ze het voordeel van de toch overwegend positieve reacties van dit jaar. Dat zal best wat extra bezoekers trekken. En als dan nog wat meer aandacht aan promotie en de website wordt besteed, dan komt het helemaal goed.
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Bedankt voor je verslag. Ik heb Cleopatra helaas helemaal gemist.
Alleen waren de wc's bij mij niet gratis (ben op zondag geweest; blijkbaar moet plassen op de dag van de Heer wat kosten in België).
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik ben ook op zondag geweest en heb gratis geplast. Raar, misschien had jouw wc een gouden bril :wink:

Hodin is vaak wel op de ducosim beurzen, daar zullen ze cleopatra vast wel een keer mee naar toe nemen. Ik vond het een erg leuk spel. En ontzettend mooi, maar dat is geen verrassing voor Days of Wonder spellen.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Voor de wc in de hal (bij de ingang) hoefde niet betaald te worden; voor de wc die aan de beurs verbonden was wel. In ieder geval op vrijdag...
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Wat een boeiend gesprek over de wc's..
Hoeveel moest je ervoor betalen? €0,20? €0,30? €0,50?

...

:wink:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

De Struikrover schreef:Voor de wc in de hal (bij de ingang) hoefde niet betaald te worden; voor de wc die aan de beurs verbonden was wel. In ieder geval op vrijdag...
Die wc bij de ingang had doorzichtige muren, met aan de buitenkant een bordje "Manneke Pis"?
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik moet je teleurstellen Erwin, pottenkijken (of is het pottekijken) bij de gratis wc was niet mogelijk. Er kon in volledige isolatie van de buitenwereld een boodschap worden achtergelaten.

Ik heb trouwens inderdaad gebruik gemaakt van het toilet buiten de tentoonstellingsruimte. Voor de volgende editie weten de echte Hollanders dus waar ze wezen moeten. Ik weet alleen niet of je weer terug de zaal in mag nadat je de zaal verlaten hebt.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ik heb overigens beide ruimtes gebruikt en ik kan melden dat de gratis variant een stuk schoner was. :?
Dit is inderdaad een boeiende discussie... :roll: :wink:
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Dagmar schreef: Ik weet alleen niet of je weer terug de zaal in mag nadat je de zaal verlaten hebt.
Ben 26 maart naar een duikbeurs in Antwerpen (dat ligt ook in Belgie :x :P ) geweest, en daar kreeg je een stempel op je hand met 'betaald', zo kon je gewoon in- en uitlopen.

Je mag sowieso de zaal wel terug in, hoogstens dat je weer 15 euro moet dokken :roll: :wink: