Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
In 'Mens Erger Je Niet' heeft iedere speler vier pionnen van dezelfde kleur die elk een ronde over het speelbord moeten maken. Na die ronde moeten ze binnengaan om op één van de eindcirkeltjes te eindigen. De spelers gooien om beurt met de dobbelsteen. Een pion mag pas in het spel gebracht worden als er een zes gegooid is en dat telt voor de 4 pionen die een ronde moeten maken op het speelbord. Als er een zes wordt gegooid moet je steeds verplicht een pion in het spel brengen,(als je er nog hebt) en mag je nogmaals gooien. Als een pion op een cirkeltje komt waar al een pion van een medespeler staat,dan wordt deze 'geslagen' en moet die pion terug naar de startpositie waar de geslagen speler dan weer eerst een zes moet gooien voor ie opnieuw aan de ronde kan beginnen. Na de ronde moet de pion binnenkomen doch met het exact aantal ogen dat nodig is om op een vrijstaande eindcirkel terecht te komen. Lukt dit niet moet een andere pion eventueel verplaatst worden (alternatief spelregelment) of moet de speler z'n pion laten staan en de volgende speler laten spelen. De winnaar is diegene die het eerst z'n 4 pionen op de eindcirkels heeft staan.
Het bekende gezelschapsspel! Al meer dan 50 jaar dé klassieker onder de spellen!
[Hmm... matige beschrijving....]
Allebei gespeeld? Wat is je favoriet en waarom? Zijn er ook mensen die deze spellen nog nooit hebben gespeeld? Geef ons je reactie, in onze zestiende versus!
MEJN
Vooral vanwege het feit dat Monopoly zooooooo lang kan doorgaan voordat je als achterliggende investeerder een keer bent doodgebloed
MEJN heeft dat heerlijke snelle wraaknemen wat op zijn tijd nog erg leuk kan zijn.
Tel daarbij de simpele regels op en je hebt een goed spel om je kinderen te leren omgaan met verlies.... ..... OF winst natuurlijk
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Monopoly speel ik echt nooit meer, vroeger had ik er al een hekel aan. Super langdradig, terwijl de winnaar al vrij vroeg in het spel bekend is.
Was ik laatst op visite bij niet-spelers, toch overgehaald, maar moesten we het doen met de spellen daar uit de kast. Is er gekozen voor Mens erger je niet, met een stok kaarten ipv een dobbelsteen, regels opgeschreven en uitgelegd, waardoor je een soort Dog of Tac variantie krijgt. Met opties als pionnen ruilen en 4 achteruit o.a.
Op die manier kan ik me met Mens Erger Je Niet nog prima vermaken.
Mens erger je niet komt tijdens de weekendjes weg met de hele familie nog wel eens op tafel. Mijn ouders, broertje en zusje zijn niet zo van de spelletjes en dan zijn het, als we gaan spelen, toch vaak de wat eenvoudigere spellen die op tafel komen.
We vermaken ons dan uitstekend met een spelletje Mens erger je niet. Niet te lang en eenvoudig. Dit in tegenstelling tot Monopoly wat vele uren in beslag kan nemen.
Vond Mens Erger Je Niet altijd wel een leuk spel - heel simpel, maar je kan nog net een beetje strategie toepassen.
Monopoly ook wel gespeeld, en vond het leuk om te spelen met papiergeld, maar moet nu toch wel concluderen dat het veel meer regels en gedoe is, met minder invloed op het spel. En het duurt veeeeel langer.
Ik wilde eigenlijk op monopoly gaan stemmen, maar toen las ik de reacties hier en die pleiten wel erg voor mens erger je niet, ik heb echt een stronthekel aan dat spel dus. misschien zijn de 2 genre spellen wel niet echt geschikt voor een versus.
Mens erger je niet is beter omdat het sneller gaat en er vanalles kan gebeuren, maar monopoly lijkt de spelers toch meer controle te geven over wat ze willen doen. Het zijn allebei geluk gedreven spellen want het spel wordt veelal bepaald door de resultaten van je dobbelsteenworp.
hmm moeilijk, ik ga dan denk ik toch eerder voor monopoly gewoon omdat ik hier vroeger veel meer plezier aan kon beleven. het spel kan eeuwig duren en dat is dan jammer na een tijdje moet je het dan maar opgeven, sudden death mode hoezee!!
Kiezen tussen twee "mindere" spellen. Ik ga ook voor Mens erger je niet vanwege de soms extreem lange speelduur van Monopoly. Je weet soms al uren van tevoren dat je toch nooit meer kunt winnen, en dat bevordert het spelplezier niet echt.
Ik ga vanwege het jeugdsentiment toch voor Monopoly. Dat heb ik vroeger urenlang met plezier gespeeld. Mens erger je niet vond ik toen al een verschrikking.
Mens erger je niet... Eigenlijk kun je mens erger je niet het beste vergelijken met Huisje, boompje beesje.
Kent iemand dat spel ook? Ik heb dat spel vroeger vaker gespeeld dan Mens erger je niet. Het heeft aardig wat overeenkomsten alleen je moet na een ronde persé een appel, bloem of zo gooien om veilig binnen te komen. Dat maakte het net wat spannender dan mens erger je niet.