Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
In 2012 wordt Puerto Rico 10 jaar. Natuurlijk werd er daarom op BGG volop gespeculeerd of er een jubileumeditie zou komen. Inmiddels heeft Stefan Brück (alea) hier positief op gereageerd: waarschijnlijk al op Spiel 2011 komt er een speciale editie van Puerto Rico.
De editie is eenmalig. Nieuwe illustraties en speelmateriaal, alles erop en eraan. De prijs zal er ook naar zijn - waarschijnlijk ruim twee keer zoveel als een reguliere uitgave.
Rio Grande Games heeft ook interesse getoond in een engels uitgave. (Nog) geen nieuws over uitgaven in andere talen.
Eerste reactie, hebbe hebbe! Maargoed, even afwachten hoe het resultaat wordt, of alle uitbreidingen er bij in de doos zitten en misschien nog wat extra's!
Puerto Rico heb ik nog niet (zelfs nog niet gespeeld ). Dus als er een Engelstalige versie komt of mss zelfs in het Nederlands dan zal ik deze dan toch eens aanschaffen. Moet op mijn wishlist. Maar toch eerst eens spelen dan.
Laatst gewijzigd door Pedro777 op vr 27 mei 2011, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
TOP! Mijn huidige versie is redelijk afgespeeld (en komt nog steeds na al die jaren zeer regelmatig op tafel). En een nieuwe jubilieumeditie zou niet misstaan in de spellenkast!
Puerto Rico is één van mijn favoriete spelen, maar toch zal ik deze versie waarschijnlijk niet in huis halen. Ik ben blij met mijn Alea versie. Nieuwe illustraties zijn mij geen +50€ waard. Het zou wel fijn zijn moesten ze die uitbreiding van de Alea Schatzkiste los uitbrengen.
- beide uitbreidingen zitten erbij
- metalen munten
- nieuwe illustraties
- goederen en kolonisten worden mooier uitgevoerd
- karton zal dikker / hoogwaardiger zijn
- ca. € 65