wat is het verschil tussen risk en risk lord of the rings

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

en ik zie ook andere risk uitgavens.. of kan je beter een ander spel van deze tijd gaan spelen.
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: wat is het verschil tussen risk en risk lord of the ring

Bericht door Barad_the_dwarf »

Wel risk lotr kan je spelen zoals gewone risk of een speciale versie. Daarin reist de ring door middle earth and duurt het spel zolang de ring aanwezig is. Bepaalde kaarten die je kan spelen zullen ervoor zorgen dat hij sneller gaat, andere trager. Je zit hierbij met een stuk verhaal.

Voor de rest ziet het bord eruit als middle earth en heb je andere speelstukken. Let wel het is niet de ganse middle earth, er bestaat dacht ik ook een uitbreiding naar Mordor toe die je dan naast het bord kan leggen.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

jups die uitbreiding is er inderdaad maar die is bijzonder moeilijk te krijgen en veel te duur :S.

Ik vind de variant met lord of the rings eigenlijk wel leuk, dan is er ook een moment waarop het spel ten einde is. jammere ervan is dat je op het einde echt zo een strijd krijgt van effe doorstoten en alle landjes pakken... als de ring dan niet in doemberg wordt gegooid d.m.v. een dobbelsteenworp hoger dan 3. dan ben je zwaar de sjaak. maar ach.

Verder zitten er kaarten die als reactie op een aanval uitgespeeld kunnen worden, deze doen dingen als haal 2 legers uit het aanvallende leger en plaats deze bij jou verdedigende leger erbij :D. very sneaky!!
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Met uitbreiding heb je de complete kaart van Midden-Aarde. Anders heb je alleen de bovenste helft en dat ziet er niet uit.

Er zijn twee goede en twee slechte spelers. Mooie (plastic) poppetjes van mini elfs en orks enz. Met 2 of 3 spelen kan overigens ook.

Het spel duurt zo lang als de ring steeds een vakje opschuift op het spoor of dat alle goede of alle slechte legers verslagen zijn dacht ik.

Voor exacte regels moet ik even gaan zoeken, maar die kan je vast zelf ook wel downloaden. Ik vind het toch wel een ander spel, alleen het landjepik is de grote overeenkomst.

Of het is voor mij alweer veel te lang geleden ;) bedankt voor de tip, ik zal hem eens uit de kast gaan halen.
Everybody has the right to play...
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin

Bericht door Barad_the_dwarf »

Voor het goed te maken zou je idd de ganse map moeten hebben, heb ook maar de bovenste helft en vond dat steeds zo dom.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

moos schreef:wat is het verschil tussen risk en risk lord of the rings
en ik zie ook andere risk uitgavens.. of kan je beter een ander spel van deze tijd gaan spelen.
Misschien heb je iets aan dit verhaaltje:

http://www.bordspel.com/artikel/lotrrisk.html