Muziek!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Jerome
- Gouverneur
Re: Muziek!
Op 11-11-11 komt 'ie, de nieuwe van The Devil's Blood...
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ik heb door veel van de opgegeven links geklikt, en ik moet bekennen dat ik blijkbaar op een andere manier naar muziek luister dan menigeen die hier enthousiast vertelt over weer een nieuw bandje of een nieuwe plaat. De enige groep waar ik echt naar kon luísteren was Dream Theater (dus
, Willy!); de rest klonk mij, behoudens enkele uitzonderingen, in de oren alsof je een stel amuzikale Neanderthalers een muziekinstallatie in hun klauwen douwt, vertelt dat één vinger in het stopcontact moet (twee mag ook), en dat je vervolgens ergens op veilige afstand (zeg een paar honderd meter, achter gewapend beton en veiligheidsglas) een tapeje laat meedraaien. Kolere, zeg. En dat zeg ik als overtuigd liefhebber van Rammstein!
Laat ik na deze ferme taal een nummer posten dat ik kan waarderen:
Joe Bonamassa heeft maar een paar nummers gemaakt die ik leuk vind, dit is er één van.
Joe Bonamassa heeft maar een paar nummers gemaakt die ik leuk vind, dit is er één van.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Hé kanjer, je hebt een wagonlading plusjes verdiend.cymric schreef:En dat zeg ik als overtuigd liefhebber van Rammstein!
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Tja, kheb nou eenmaal goede smaakcymric schreef:(dus, Willy!)
Nu ik hier toch ben. wat vinden jullie hier van?:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Vind ik net zo leuk alsWilly the Kid schreef:Nu ik hier toch ben. wat vinden jullie hier van?:
-
cymric
- Wu Feng
In idee leuk, maar in het hele spectrum te druk en te vol (snaarpercussie, de 'raggende gitaar') om lang naar te kunnen luisteren.Willy the Kid schreef:Nu ik hier toch ben. wat vinden jullie hier van?
Wat betreft de Dropkick Murphys: Melodie zéker leuk en vrolijk (Ierse ritmes altijd +1), en dan komt er zo'n... hete aardappel, ik heb er geen andere uitdrukking voor... doorheen schreeuwen die de hele boel weer verknalt.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Nogmaals voordat ik aan mijn rant begin, Smaken verschillen, GODZIJDANK!!cymric schreef:Ik heb door veel van de opgegeven links geklikt, en ik moet bekennen dat ik blijkbaar op een andere manier naar muziek luister dan menigeen die hier enthousiast vertelt over weer een nieuw bandje of een nieuwe plaat. De enige groep waar ik echt naar kon luísteren was Dream Theater (dus, Willy!); de rest klonk mij, behoudens enkele uitzonderingen, in de oren alsof je een stel amuzikale Neanderthalers een muziekinstallatie in hun klauwen douwt, vertelt dat één vinger in het stopcontact moet (twee mag ook), en dat je vervolgens ergens op veilige afstand (zeg een paar honderd meter, achter gewapend beton en veiligheidsglas) een tapeje laat meedraaien. Kolere, zeg. En dat zeg ik als overtuigd liefhebber van Rammstein!
Kijk je kan wel afkeurend gaan schrijven over amuzikale neanderthalers en vervolgens een overgeproduceert stukje muziek eronder posten, maar dan neem ik je muzieksmaak ook met een korreltje zout
Muziek moet je iets in horen, het moet niet iets zijn waar tot in de puntjes aan gesleuteld is, urgh zelfde beeld heerst bij veel dingen tegenwoordig. Waarschijnlijk dat ik daarom een band als RX Bandits zo fantastisch vind (zie pagina 6 van deze topic), die gaan de foutjes in hun opnames niet inprikken en opnieuw opnemen. Daarnaast merk je die foutjes niet eens als je er naar luistert.
Wat nu wel mooi is, is het volgende "bandje" :
Hou je vast want dit is sensitive shit boyaz!! hahahah awesome:
al luister je alleen de eerste 10 sec. Luister naar het geluid dat de snaren in combinatie met de vingers maken. Dat wordt bij veel muziek tegenwoordig weggedraaid weg ermee met die enviro mic's
Dan wil ik ook nog even afsluiten dat veel muziek een persoonlijke emotie oproept, dus iedereen voelt iets anders bij verschillende soorten muziek. Wat natuurlijk ook prachtig is, waar komen anders al die substromingen vandaan he!! och jongens toch!!
-
cymric
- Wu Feng
Kijk, als je begint met 'smaken verschillen' (inderdaad), moet je daarna natuurlijk niet aan komen zetten met een zinnetje dat zegt hoe muziek 'hoort te zijn' (parafraserend). Toch?16 Feet Pauly schreef:Muziek moet je iets in horen, het moet niet iets zijn waar tot in de puntjes aan gesleuteld is, urgh zelfde beeld heerst bij veel dingen tegenwoordig.
Jij noemde mijn keus 'overgeproduceerd' in respons op mijn omschrijving 'geëlektrifiëerde Neanderthalers'. Eerlijk gezegd kan ik daar niets anders mee dan mijn schouders ophalen. Voor mij telt werkelijk maar één ding: raakt de muziek mij, op mijn manier. Als dat met minimalistische kamermuziek kan
of met overgeproduceerde meuk, ben ik in beide gevallen even tevreden. Ik ben niet kieskeurig in het genre, maar ik weet wel wat ik wil horen, zij het dat ik het vaak pas kan zeggen nadat ik iets heb gehoord. (Ik kan niets met beschrijvingen à la 'het kenmerkende van Rammstein' met 'de energie van Nonjohn' en 'het suave stemgeluid van Barry White', ik noem maar wat.) Wat anderen van mijn keus vinden... is voor mij erg onbelangrijk. Als mij dat bij wijze van spreken tot ongecultiveerde mainstream-aanhanger bestempelt, dan ben ik dat maar. Maar niemand zal kunnen zeggen dat ik niet eerst luister voor ik een oordeel vel.
In het lawaai wat de RX Bandits produceren kán ik de foutjes niet eens horen. Maar ik ben dan ook geen musicus, pretendeer dat ook niet te zijn. Dat gezegd, ze zijn wat handiger in lawaai produceren. Met flink wat sleutelen kan ik niet uitsluiten dat er ook een liedje van hun op mijn harde schijf terechtkomt.Waarschijnlijk dat ik daarom een band als RX Bandits zo fantastisch vind (zie pagina 6 van deze topic), die gaan de foutjes in hun opnames niet inprikken en opnieuw opnemen. Daarnaast merk je die foutjes niet eens als je er naar luistert.
Inderdaad, helemaal niet onaardig. Out of the box beter dan de RX Bandits, in ieder geval. Doet me een klein beetje denken aan John Mayer's Gravity. Nummer wordt iets te rappend gezongen, lyrics zijn een beetje cheesy, maar verder is Nizlopi goed te pruimen. Alleen nog een goeie producer... *rent nu heel hard weg*Nizlopi — Extraordinary
Okee, dat geloof ik graag. Voor mijn beleving mis ik het niet, maar ik zou het ook niet erg vinden als het er wel bij werd gelaten.al luister je alleen de eerste 10 sec. Luister naar het geluid dat de snaren in combinatie met de vingers maken. Dat wordt bij veel muziek tegenwoordig weggedraaid weg ermee met die enviro mic's
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
LOL lekker hoor die kamermuziek, ik moet zeggen dat ik soms discussies heb over muziek, en dat ik dan mensen probeer te overtuigen van de muziek die ik leuk vind, of ja op zijn minst ze er kennis mee te laten maken. Soms is dat heerlijk als je dezelfde smaak hebt en zo een uur verder bent en elkaars keuzes zo waardeert heerlijk... Maar wat denk ik mijn denkfout hier is, is dat iedereen anders kijkt naar muziek, omdat ik zelf een instrument bespeel ga ik al gauw anders naar muziek luisteren, dan bijvoorbeeld een leek. Het is moeilijk om je brein anders te laten werken om je te verplaatsen in iemands anders beleving.
Als je bijvoorbeeld naar The Mars Volta luistert hoor je lawaai, als ik ernaar luister hoor ik een liedje
met goed doordachte overgangen en dingen die mij als muzikant verrassen en daar kan ik dan ook erg van genieten.
Wat betreft jouw commentaar op mijn schreeuw tegen overgeproduceerde bagger hahaha om maar effe lekker te steken. Wat ik probeerde aan te stippen was dat het hele perfectie beeld tegenwoordig overal maar de kop opsteekt. Daar baal ik gewoon van, kijk maar naar de achterlijke plastische chirurgie die overal maar lukraak wordt toegepast. Of de beelden die je op tv ziet, of de hoeveelheid instrumenten (ja noem me maar ouderwets) die er tegenwoordig aan te pas komen om een cd te maken
.
Succes met Nizlopi want die bestaan niet meer...
Als je bijvoorbeeld naar The Mars Volta luistert hoor je lawaai, als ik ernaar luister hoor ik een liedje
Wat betreft jouw commentaar op mijn schreeuw tegen overgeproduceerde bagger hahaha om maar effe lekker te steken. Wat ik probeerde aan te stippen was dat het hele perfectie beeld tegenwoordig overal maar de kop opsteekt. Daar baal ik gewoon van, kijk maar naar de achterlijke plastische chirurgie die overal maar lukraak wordt toegepast. Of de beelden die je op tv ziet, of de hoeveelheid instrumenten (ja noem me maar ouderwets) die er tegenwoordig aan te pas komen om een cd te maken
Succes met Nizlopi want die bestaan niet meer...
-
usurper
- Geheim Genootschap
Leuk om de reacties te lezen over "overgeproduceerde" muziek. Ik mag graag naar beide uitersten luisteren.
Sleazy rockbands vind ik het beste klinken als het rauw is. Het gaat mij daarbij om het gevoel of energie dat ze over brengen. Bijvoorbeeld Grinderman. Maar geregeld zet ik ook de rustige luister muziek aan. Gisteren was dat Agnes Nobel. Piano en stem. Prachtig om naar te luisteren. De mooie opnames versterken het alleen maar.
Vervelender vind ik het als bands het perfecte ook op het podium laten horen. Geen enkele interactie met het publiek. Ontzettend knap gespeeld, maar ik had net zo goed de cd op kunnen zetten. Voorbeelden hiervan zijn Tool en Marillion. Wat een saaie concerten.
Artiesten die het perfectionisme uit de studio live wel kunnen waarmaken zijn wat mij betreft Metallica en Bruce Springsteen.
Sleazy rockbands vind ik het beste klinken als het rauw is. Het gaat mij daarbij om het gevoel of energie dat ze over brengen. Bijvoorbeeld Grinderman. Maar geregeld zet ik ook de rustige luister muziek aan. Gisteren was dat Agnes Nobel. Piano en stem. Prachtig om naar te luisteren. De mooie opnames versterken het alleen maar.
Vervelender vind ik het als bands het perfecte ook op het podium laten horen. Geen enkele interactie met het publiek. Ontzettend knap gespeeld, maar ik had net zo goed de cd op kunnen zetten. Voorbeelden hiervan zijn Tool en Marillion. Wat een saaie concerten.
Artiesten die het perfectionisme uit de studio live wel kunnen waarmaken zijn wat mij betreft Metallica en Bruce Springsteen.
We live to survive our paradoxes
-
rober
- Standaard moderator
Leuk om te lezen allemaal.
Met muziek is het denk ik net zoals met spellen (en vele andere zaken)
Smaken verschillen en kunnen ook zeer afhankelijk zijn van het moment.
De ene keer heb ik zin in Age of Steam, de andere keer speel ik liever Dweebies.
Wat muziek betreft is mijn smaak denk ik net zo breed als bij spellen.
Meestal zit ik wel erg in de wereldmuziek hoek en dan met name Brazilie/Cuba/Portugal/Spanje, Of meer de Ibiza-achtige chill-dance-garage muziek (Hed Kandi).
Maar een groep als Sigur Rós kan ik ook heel erg waarderen.
Voor sommigen zal dat ook als een bak herrie klinken op momenten, maar voor mij is het muziek met symphonische kwaliteit. En van die herrie druibt de melancholie af en dat is met name het gene wat mij er ook zo in trekt.
Maar natuurlijk is het (bijna) altijd leuk om nieuwe muziek (en spellen) te leren kennen.
En nu we het toch over muziek en concerten hebben.....
heeft er toevallig iemand een kaartje over voor het concert van Saybia op 30-10 in Eindhoven?
Met muziek is het denk ik net zoals met spellen (en vele andere zaken)
Smaken verschillen en kunnen ook zeer afhankelijk zijn van het moment.
De ene keer heb ik zin in Age of Steam, de andere keer speel ik liever Dweebies.
Wat muziek betreft is mijn smaak denk ik net zo breed als bij spellen.
Meestal zit ik wel erg in de wereldmuziek hoek en dan met name Brazilie/Cuba/Portugal/Spanje, Of meer de Ibiza-achtige chill-dance-garage muziek (Hed Kandi).
Maar een groep als Sigur Rós kan ik ook heel erg waarderen.
Voor sommigen zal dat ook als een bak herrie klinken op momenten, maar voor mij is het muziek met symphonische kwaliteit. En van die herrie druibt de melancholie af en dat is met name het gene wat mij er ook zo in trekt.
Maar natuurlijk is het (bijna) altijd leuk om nieuwe muziek (en spellen) te leren kennen.
heeft er toevallig iemand een kaartje over voor het concert van Saybia op 30-10 in Eindhoven?
All is fair in love, war and Carcassonne

-
usurper
- Geheim Genootschap
Als het niet lukt kan je altijd nog naar Haarlem.rober schreef:.
We live to survive our paradoxes
-
Jerome
- Gouverneur
Ehm, als je weet dat voor Metallica uren en uren en uren en uren knutselwerk nodig is om een paar maten in een liedje fatsoenlijk te laten klinken, dan weet je dat ze dat live nooit kunnen waarmaken. Met name Lars en James zijn zeer beperkte muzikanten. Ik heb de mannen een paar keer mogen aanschouwen, en nooit was het een pretje.usurper schreef:Artiesten die het perfectionisme uit de studio live wel kunnen waarmaken zijn wat mij betreft Metallica en Bruce Springsteen.
Een keer was trouwens met Queensrÿche in het voorprogramma, in Leiden. Dat was nou typisch zo'n voorbeeld van een band die op het podium exact hetzelfde doet als op plaat. Perfect, op het saaie af. Jammer, want ik was vooral voor Queensrÿche gegaan, en nu dat tegenviel moest ik me ook nog eens door een dikke twee uur Metallica heen worstelen ('...And Justice for All'-tour, 1988).