Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
usurper schreef:Artiesten die het perfectionisme uit de studio live wel kunnen waarmaken zijn wat mij betreft Metallica en Bruce Springsteen.
Ehm, als je weet dat voor Metallica uren en uren en uren en uren knutselwerk nodig is om een paar maten in een liedje fatsoenlijk te laten klinken, dan weet je dat ze dat live nooit kunnen waarmaken. Met name Lars en James zijn zeer beperkte muzikanten. Ik heb de mannen een paar keer mogen aanschouwen, en nooit was het een pretje.
Een keer was trouwens met Queensrÿche in het voorprogramma, in Leiden. Dat was nou typisch zo'n voorbeeld van een band die op het podium exact hetzelfde doet als op plaat. Perfect, op het saaie af. Jammer, want ik was vooral voor Queensrÿche gegaan, en nu dat tegenviel moest ik me ook nog eens door een dikke twee uur Metallica heen worstelen ('...And Justice for All'-tour, 1988).
Ik was bij hetzelfde concert geweest en heb een leuke avond gehad. Ik herinner me dat het geluid van Queensryche niet goed was. Volgens mij speelde Warrior Soul nog als opener. Een van mijn favorieten.
Volgens mij heeft Metallica toch een behoorlijk goede live reputatie. Ik heb vaak van ze genoten. Een van de weinige bands die tijdens een concert de rillingen over m'n rug deed lopen (positief bedoeld).
usurper schreef:Volgens mij heeft Metallica toch een behoorlijk goede live reputatie. Ik heb vaak van ze genoten. Een van de weinige bands die tijdens een concert de rillingen over m'n rug deed lopen (positief bedoeld).
Metallica's reputatie betwist ik niet en stoelt vooral op het enthousiasme dat ze bij hun fans teweeg brengen. Hun techniek is echter verre van perfect, en ze spelen niet eens strak.
Maar ze zijn bepaald niet de enige band die live eigenlijk slecht speelt en toch hele massa's in vervoering brengt. Zelf mag ik graag van een potje Black Metal genieten, en dan interesseert het me niet zoveel of de drummer er wel eens langs slaat of de bassist een valse noot speelt. En nu blijkt dat jij, net als ik, een ouwe lul bent kan je je misschien ook nog wel Jag Panzer herinneren, met een zanger die in elk liedje minstens vijf maal vals zingt, maar met zoveel overtuiging dat betreffende plaat ('Ample Destruction') zelfs nu nog hoog in mijn top zoveel aller tijden prijkt.
Wat jij met Jag Panzer hebt, heb ik met Mercyful Fate.
Vorige week onder het stoffen van de woonkamer weer snoeihard gedraaid. De buren waren er niet, dus het kon
Metallica speelt inderdaad niet strak, maar ze spelen wel allemaal TEGELIJK niet strak dus de illusie van strakheid is zeer groot
Jerome schreef:
usurper schreef:Volgens mij heeft Metallica toch een behoorlijk goede live reputatie. Ik heb vaak van ze genoten. Een van de weinige bands die tijdens een concert de rillingen over m'n rug deed lopen (positief bedoeld).
Metallica's reputatie betwist ik niet en stoelt vooral op het enthousiasme dat ze bij hun fans teweeg brengen. Hun techniek is echter verre van perfect, en ze spelen niet eens strak.
Maar ze zijn bepaald niet de enige band die live eigenlijk slecht speelt en toch hele massa's in vervoering brengt. Zelf mag ik graag van een potje Black Metal genieten, en dan interesseert het me niet zoveel of de drummer er wel eens langs slaat of de bassist een valse noot speelt. En nu blijkt dat jij, net als ik, een ouwe lul bent kan je je misschien ook nog wel Jag Panzer herinneren, met een zanger die in elk liedje minstens vijf maal vals zingt, maar met zoveel overtuiging dat betreffende plaat ('Ample Destruction') zelfs nu nog hoog in mijn top zoveel aller tijden prijkt.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
usurper schreef:Wat jij met Jag Panzer hebt, heb ik met Mercyful Fate.
Vorige week onder het stoffen van de woonkamer weer snoeihard gedraaid. De buren waren er niet, dus het kon
Ik vind het knap, beide handen én voeten in het stopcontact wurmen. Krachtstroomstopcontact dus, hè?
*Rent nog maar eens opnieuw hard weg...*
Dat gezegd, ik ging er vooralsnog vanuit dat de lui in grote bekende bands toch wel een beetje konden spelen. Dat dat blijkbaar niet het geval is... *Pinkt een traantje weg, weer een stukje kindsheid weggebrand door de harde realiteit*. Knap dat de band het dan al zolang vol weet te houden (zelfs al rouleert de bezetting af en toe).
cymric schreef:Ik vind het knap, beide handen én voeten in het stopcontact wurmen. Krachtstroomstopcontact dus, hè?
*Rent nog maar eens opnieuw hard weg...*
Dat gezegd, ik ging er vooralsnog vanuit dat de lui in grote bekende bands toch wel een beetje konden spelen. Dat dat blijkbaar niet het geval is... *Pinkt een traantje weg, weer een stukje kindsheid weggebrand door de harde realiteit*. Knap dat de band het dan al zolang vol weet te houden (zelfs al rouleert de bezetting af en toe).
Ja blijf maar rennen Vlerk dat je bent!!?
haha Ik weet niet of je de Red Hot Chilli Peppers ooit live hebt zien falen? maar dat gebeurt ook geregeld!!? en zo heb je live heel veel bands die niet zo goed zijn als op de cd , beetje bizar is het inderdaad wel..
16 Feet Pauly schreef:
haha Ik weet niet of je de Red Hot Chilli Peppers ooit live hebt zien falen? maar dat gebeurt ook geregeld!!? en zo heb je live heel veel bands die niet zo goed zijn als op de cd , beetje bizar is het inderdaad wel..
Bij blues bands is het meestal andersom. Spelen live de pannen van het dak. Je schrikt je kapot hoe slecht de cd's klinken. Zo tam en clean.
usurper schreef:Vervelender vind ik het als bands het perfecte ook op het podium laten horen. Geen enkele interactie met het publiek. Ontzettend knap gespeeld, maar ik had net zo goed de cd op kunnen zetten. Voorbeelden hiervan zijn Tool [...]
We kunnen er lang en kort over discussieren, maar het blijft een kwestie van smaak. Voorlopig ga ik 28 nov naar machine head, volgens sommige een bak herrie. Ik vindt het momenteel een van de beste bands.
16 Feet Pauly schreef:Ja blijf maar rennen Vlerk dat je bent!!?
Geef maar toe, volgens mij moest je best een beetje grinniken . Je weet hoe ik over spellen denk en hoe ik dat opschrijf (hoop ik, tenminste); denk je nu eens in dat ik een paar jaar zelf zou musiceren en écht een klein beetje verstand van muziek zou krijgen.
16 Feet Pauly schreef:Ja blijf maar rennen Vlerk dat je bent!!?
Geef maar toe, volgens mij moest je best een beetje grinniken . Je weet hoe ik over spellen denk en hoe ik dat opschrijf (hoop ik, tenminste); denk je nu eens in dat ik een paar jaar zelf zou musiceren en écht een klein beetje verstand van muziek zou krijgen.
haha ja nou ik zat eerder te grienen in een hoekje :'( hahaha.
Ik schuw de dag dat dat gaat gebeuren, dan emigreer ik naar een ander land hahaha waar muziekmania.eu automatisch wordt geblokt op het internet .
"To our Fans and Friends: As R.E.M., and as lifelong friends and co-conspirators, we have decided to call it a day as a band. We walk away with a great sense of gratitude, of finality, and of astonishment at all we have accomplished. To anyone who ever felt touched by our music, our deepest thanks for listening." R.E.M.
In their own words: The guys share their thoughts on why now.
MIKE
"During our last tour, and while making Collapse Into Now and putting together this greatest hits retrospective, we started asking ourselves, 'what next'? Working through our music and memories from over three decades was a hell of a journey. We realized that these songs seemed to draw a natural line under the last 31 years of our working together.
"We have always been a band in the truest sense of the word. Brothers who truly love, and respect, each other. We feel kind of like pioneers in this--there's no disharmony here, no falling-outs, no lawyers squaring-off. We've made this decision together, amicably and with each other's best interests at heart. The time just feels right."
MICHAEL
"A wise man once said--'the skill in attending a party is knowing when it's time to leave.' We built something extraordinary together. We did this thing. And now we're going to walk away from it.
"I hope our fans realize this wasn't an easy decision; but all things must end, and we wanted to do it right, to do it our way.
"We have to thank all the people who helped us be R.E.M. for these 31 years; our deepest gratitude to those who allowed us to do this. It's been amazing."
PETER
"One of the things that was always so great about being in R.E.M. was the fact that the records and the songs we wrote meant as much to our fans as they did to us. It was, and still is, important to us to do right by you. Being a part of your lives has been an unbelievable gift. Thank you.
"Mike, Michael, Bill, Bertis, and I walk away as great friends. I know I will be seeing them in the future, just as I know I will be seeing everyone who has followed us and supported us through the years. Even if it's only in the vinyl aisle of your local record store, or standing at the back of the club: watching a group of 19 year olds trying to change the world."