Puerto Rico Jubileum Editie
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pedro777
- Condottiërre
Re: Puerto Rico Jubileum Editie
Siked! Hopelijk in het Nederlands of het Engels te verkrijgen.
Labels:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Dan wordt het een zekere aanschaf (zit een gebouwtje van mezelf tussen).BaSL schreef:beide uitbreidingen zitten erbij
- Mistharfare
- Website beheerder
Krijg je het spel dan niet voor je effortErwin schreef:Dan wordt het een zekere aanschaf (zit een gebouwtje van mezelf tussen).BaSL schreef:beide uitbreidingen zitten erbij
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Een brouwershuis uit Leusden?Erwin schreef:Dan wordt het een zekere aanschaf (zit een gebouwtje van mezelf tussen).BaSL schreef:beide uitbreidingen zitten erbij
- Robertopellizini
- Genius
Krijgen we nu bruine slaaf-meepletjes in plaats van diskjes?BaSL schreef:Nieuws van Cliquenabend:
- beide uitbreidingen zitten erbij
- metalen munten
- nieuwe illustraties
- goederen en kolonisten worden mooier uitgevoerd
- karton zal dikker / hoogwaardiger zijn
- ca. € 65
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Gezien de smiley vind je dit zelf een erg leuke grap. Voor mij heeft het gedoe over die bruine speelstukken een veel te lange baard. Ik lach niet mee.Robertopellizini schreef: Krijgen we nu bruine slaaf-meepletjes in plaats van diskjes?
- Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Robertopellizini schreef:Krijgen we nu bruine slaaf-meepletjes in plaats van diskjes?
Gezien de smiley vind ik dit zelf een erg leuke grap!

- BaSL
- Team Bordspelmania
- BaSL
- Team Bordspelmania
Regels van de nieuwe editie: http://www.ravensburger.de/spielanleitu ... 072dpi.pdf
via http://www.boardgamegeek.com/article/7473116#7473116
via http://www.boardgamegeek.com/article/7473116#7473116

- BaSL
- Team Bordspelmania
- BaSL
- Team Bordspelmania
- missiloon
- Munchkin
dat ziet er echt wel veel mooier uit, mja om daar nou het spel voor opnieuw te kopen.. is er geen inruilactie
?
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Ziet er al een stuk beter uit dan het origineel! Alleen waarom zou ik dit spel nog willen kopen als ik bijvoorbeeld Cuba al heb? Als "leek" ben ik wel benieuwd wat nou de echte verschillen zijn die dit spel voor zoveel mensen een top spel maakt.. of is het gewoon de eerste in zijn "soort"?
- cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Cuba en Puerto Rico zijn, met uitzondering van het feit dat het economische (groei)spellen zijn, en dat ze beiden in de Caraïben plaatsvinden, absoluut niet met elkaar te vergelijken. Speel je de een alsof het de ander is, is een recept voor zwaar verlies.
Waar Cuba een heel tactisch spel is en waar je continu elk klein voordeeltje moet uitbuiten zonder dat je je echt afvraagt wat morgen brengt, is Puerto Rico het omgekeerde: veel bedachtzamer, veel meer gericht op een strategie op de lange termijn. Probeer een motortje op te zetten, en dat tot in perfectie telkens opnieuw te gebruiken, af en toe gebruik makend van een zijweggetje om iemand dwars te zitten of omdat de benodigdheden even niet binnen handbereik liggen. Je kunt Puerto Rico spelen alsof het Cuba is, maar dan wordt je fluitend voorbijgespeeld; het is zelfs niet eens mogelijk Cuba te spelen of het Puerto Rico is omdat je binnen de kortste keren klem zit wegens gebrek aan geld, grondstoffen en afzetmogelijkheden.
Welke beter is hangt af wat je van een spel verlangt. Houd je van tactiek, lekker rommelen en snel beslissinkjes maken? Dan moet je Cuba kiezen. Strategie, herspeelbaarheid, ervaring belangrijk? Dan gaan voor Puerto Rico.
Waar Cuba een heel tactisch spel is en waar je continu elk klein voordeeltje moet uitbuiten zonder dat je je echt afvraagt wat morgen brengt, is Puerto Rico het omgekeerde: veel bedachtzamer, veel meer gericht op een strategie op de lange termijn. Probeer een motortje op te zetten, en dat tot in perfectie telkens opnieuw te gebruiken, af en toe gebruik makend van een zijweggetje om iemand dwars te zitten of omdat de benodigdheden even niet binnen handbereik liggen. Je kunt Puerto Rico spelen alsof het Cuba is, maar dan wordt je fluitend voorbijgespeeld; het is zelfs niet eens mogelijk Cuba te spelen of het Puerto Rico is omdat je binnen de kortste keren klem zit wegens gebrek aan geld, grondstoffen en afzetmogelijkheden.
Welke beter is hangt af wat je van een spel verlangt. Houd je van tactiek, lekker rommelen en snel beslissinkjes maken? Dan moet je Cuba kiezen. Strategie, herspeelbaarheid, ervaring belangrijk? Dan gaan voor Puerto Rico.
- NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Dat ben ik nu helemaal met je eens. Ik vind het origineel ook erg mooi.missiloon schreef:dat ziet er echt wel veel mooier uit, mja om daar nou het spel voor opnieuw te kopen.. is er geen inruilactie?
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.