iets dat lijkt op runebound

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

missiloon
Munchkin

iets dat lijkt op runebound

Bericht door missiloon »

Ik heb runebound hier liggen wat een erg cool spel is met zijn tweeën, nu zou ik het leuk vinden iets soort gelijks erbij te hebben, echter zijn er zoveel soorten, maar dat kan ook misschien alleen maar zo lijken.

Ik dacht al aan een van de 2 D&D bordgames of bv descent maar ik weet niet zo goed de verschillen en het belangrijkste, zou zeer fijn zijn als het goed met zijn tweeën speelt.

Graag hoor ik jullie ervaringen, meningen, waarom is iets wel of niet leuk ed.
Afbeelding
Benvgastel
Sojaboon

Re: iets dat lijkt op runebound

Bericht door Benvgastel »

Het grote verschil van een spel als Runebound ten opzichte van DnD en Descent (en andere "echte" RPG's) is dat je bij Runebound geen Dungeonmaster nodig hebt, d.w.z. één iemand die verantwoordelijk is voor het verhaal, de opzet en controle van de monsters.
Runebound is dan ook solitaire speelbaar, Dnd en Descent niet (zover ik weet)

Ikzelf speel soms Dnd als ik met een wat grotere groep ben (4 of meer), met minder kies ik al snel voor Runebound. Dnd speelt ook gewoon heel anders, hier heb je een mooie demo van Dnd:

http://www.wizards.com/playdnd/playdnd.asp

Ik was ook een tijdje op zoek naar een soortgelijk spel als Runebound en kwam bij Magic Realm uit :

http://boardgamegeek.com/boardgame/22/magic-realm

Dit is al een erg oude fantasy board game met verschillende characters, items , challenges etc etc. en heeft een ongeloofelijk diepgaande speelervaring (ook solitaire)
Het nadeel is dat dit spel best lastig is om te leren (erg veel regels) - hoewel ik dat zelf juist erg leuk vind- , en het spel is niet meer in de handel (misschien nog via EBAY).
Ikzelf heb een eigen versie gemaakt (ja, printen knippen plakken :-) ) met dank aan Karim Chakroun's redesign : http://www.4shared.com/file/6gd3uBDY/Ma ... esign.html

Daarnaast is er een javaprogramma waarmee je dit spel op de PC kan spelen nmlk Realm speak: http://realmspeak.dewkid.com/

Mail me gerust als je meer info wilt.

Grtz Ben
MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Prophecy is wellicht iets om eens te proberen. Geinspireerd op het aloude Talisman, maar naar mijn idee veel beter. Talisman vind ik teveel een geluksdobbelspel, bij Prophecy heb je meer grip op het spel.

Zie hier een videoreview van Scott.

Van dezelfde maker (Vlaada Chvatil, ook de man van het briljante Through the Ages, snoodaardspel Dungeon Lords, het tijdstressende Space Alert en het grappige Galaxy Trucker) heb ik op Essen de nieuwe versie van Mage Knight gekocht. Wellicht ook iets voor je om te checken.
Benvgastel
Sojaboon

Bericht door Benvgastel »

@ MikeBzonderpuntje

Mage knight ziet er bijzonder mooi uit, bedankt voor de tip.
Zou je wat willen vertellen over je bevindingen van dit spel?
lies
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Amsterdice

Bericht door lies »

Hey Mike,

Zou je iets meer over je bevindingen over Mage Knight kunnen vertellen ?
Ik heb het al op Boargame Geek bekeken. Hoe zijn jouw ervaringen ?
Zelf heb ik de spellen Runewars als variant en World of Warcraft the boardgame.
Helaas heb ik ze nog niet kunnen spelen, maar ik heb ze ooit wel aangeschaft als varianten van Runebound (samen met Phrophacy).
Toch blijven hangen in de Runebound uitbreidingen :D
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Zoals gezegd: heb het zelf nog niet gespeeld.....

En dat gaat de komende drukke week vrees ik ook niet gebeuren. Ik zal wat melden zodra ik 'm gespeeld heb.
lies schreef:Hey Mike,

Zou je iets meer over je bevindingen over Mage Knight kunnen vertellen ?
Ik heb het al op Boargame Geek bekeken. Hoe zijn jouw ervaringen ?
Zelf heb ik de spellen Runewars als variant en World of Warcraft the boardgame.
Helaas heb ik ze nog niet kunnen spelen, maar ik heb ze ooit wel aangeschaft als varianten van Runebound (samen met Phrophacy).
Toch blijven hangen in de Runebound uitbreidingen :D
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

aanraders zijn zeker d&d castle ravenloft en d&d wrath of ashardalon. Beiden heb ik dan ook in mijn bezit, met d&d legend of drizzt op weg naar hier.
Zelf vind ik ashardalon de betere van de 2, maar ook wel een stuk moeilijker.
Het leuke is dat je ook solo kunt spelen aangezien je geen speler nodig hebt die de villain speelt. De kaarten wijzen zichzelf mooi uit en het speelt redelijk vlot.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Heel erg bedankt voor de tips en sorry voor de hele late reactie hier.

Inmiddels al enige tijd Descent in mijn bezit omdat ik die in de aanbieding zag, en sinds kort ook claustrophobia. Maar met de tips die hier staan ga ik ook zeker nog wel wat doen!

Over een tijdje heb ik een soort van ook runewars omdat een vriend die gaat kopen en van plan is voorlopig hier in de kast te laten staan tot hij een groter huis heeft gevonden.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

andy schreef:aanraders zijn zeker d&d castle ravenloft en d&d wrath of ashardalon. Beiden heb ik dan ook in mijn bezit, met d&d legend of drizzt op weg naar hier.
Zelf vind ik ashardalon de betere van de 2, maar ook wel een stuk moeilijker.
Het leuke is dat je ook solo kunt spelen aangezien je geen speler nodig hebt die de villain speelt. De kaarten wijzen zichzelf mooi uit en het speelt redelijk vlot.

Andy, wat zou je nu een aanrader vinden wrath of drizzt ?
Afbeelding
dominique
Hazelnoot Ridder

Bericht door dominique »

missiloon schreef:
Andy, wat zou je nu een aanrader vinden wrath of drizzt ?
Legend of Drizzt is veruit de beste.

http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... el-17.html

Waar ik overigens de laatste tijd erg veel plezier mee heb beleefd is Venture Forth. Adventuring in Euroland zeg maar.

http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... eel-4.html
https://detafelplakt.com/
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Heel erg bedankt voor het aanraden dominique! Het spel is hier zeker in de smaak gevallen en de eerste 24 uur al 5 keer gespeeld... en als aan mijn beste vriend had gelegen hadden we het nog vaker gedaan :P
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Inmiddels alweer een tijdje verder en drizzt is hier onder bijna alle medespelers met wie ik het gespeeld heb een grote hit. Nu zit ik er dan ook aan te denken om alsnog WoA aan te schaffen, maar ik vraag me af hoe het samenvoegen van spellen gaat. De hero's en treasures lijkenme geen probleem, maar kun je alle monster, encouters en tegels ook samenvoegen zonder problemen ?
Afbeelding