Kolonisten van Catan: Tovenaars en Draken
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
meijerc
- Burgemeester
Kolonisten van Catan: Tovenaars en Draken
Hallo,
Weet iemand of de uitbreiding voor Kolonisten van Catan: het Kaartspel "Tovenaars en Draken" te koop is in NL? Zo ja, waar zou ik deze dan kunnen vinden?
Weet iemand of de uitbreiding voor Kolonisten van Catan: het Kaartspel "Tovenaars en Draken" te koop is in NL? Zo ja, waar zou ik deze dan kunnen vinden?
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
Labels:
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Kolonisten van Catan: Tovenaars en Draken
Probeer de lokale vuilnisbak...
Nee, sorry, kan je er niet aan helpen zonder mijn vriendin heel erg kwaad te maken. eBay, Marktplaats e.d. leveren niets op? Al een zoekertje hier geplaatst?
Nee, sorry, kan je er niet aan helpen zonder mijn vriendin heel erg kwaad te maken. eBay, Marktplaats e.d. leveren niets op? Al een zoekertje hier geplaatst?
-
meijerc
- Burgemeester
Geen fan van het kaartspel of deze specifieke uitbreiding?cymric schreef:Probeer de lokale vuilnisbak...
Ik heb idd hier en daar al rondgezocht maar heb het nog niet mogen vinden.
Ik zal hier een zoekertje plaatsen in de hoop dat iemand het uit de handen van zijn vriendin kan rukken om het mij voor een mooie prijs te verkopen.
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
-
rober
- Standaard moderator
Ik heb hem wel, maar geen vriendin uit wiens handen ik hem weg kan rukken, dus helaas hou ik hem liever zelf. Dus je hebt niets aan mij.
Sorry, maar succes met zoeken.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Voor een vriendin was ik er naar op zoek op marktplaats, omdat ie verder niet echt te verkrijgen was, en dat de enige uitbreiding was die ze nog niet had. Ik heb er een paar langs zien komen waar flink op geboden werd, eentje zelfs meer dan 60 euro (weet natuurlijk niet of dat er uiteindelijk voor betaald is natuurlijk).
Heb 'm toen zelf voor een paar euro gekocht van iemand die het basisspel en een paar uitbreidingen verkocht. Was nog even in de verleiding gekomen om 'm daarna los weer te verkopen, maar toch maar gewoon cadeau gedaan
Edit: dus mijn advies is Marktplaats in de gaten houden
Heb 'm toen zelf voor een paar euro gekocht van iemand die het basisspel en een paar uitbreidingen verkocht. Was nog even in de verleiding gekomen om 'm daarna los weer te verkopen, maar toch maar gewoon cadeau gedaan
Edit: dus mijn advies is Marktplaats in de gaten houden
-
Patty
- Jakkiebak!
Ik wil 'm wel verkopen (ik vraag geen 60 euro hoor
), stuur maar een pb.
Patty
Patty
-
gieli0
- Grote Dienaar
misschien een beetje late reactie, maar ik vind tovenaars en draken een slechte uitbreiding. Het levert namelijk niets op. Natuurlijk kan je een hoop nieuwe dingen maar als je de tovenaars en draken niet speelt en de ander wel, heb je eerder het spel gewonnen.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
dat is waar, D&T is een heel langzaam deck,
dat er (te) lang over doet om productief te worden.
Ik heb nog wel een niet nederlandse D&T, is dat wat?
JeVo
dat er (te) lang over doet om productief te worden.
Ik heb nog wel een niet nederlandse D&T, is dat wat?
JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Het geeft een soort van extra dimensie aan het spel. Het is wel zo dat er soms geen enkele horige meer overeind blijft door die draak
Dus meer geluk dan strategie door deze uitbreiding vind ik
-
Gebruiker 3696
Sorry, maar je hebt duidelijk de verkeerde reactie in het verkeerde topic geplaatst. Het gaat hier over Kolonisten van Catan, het kaartspel, niet over de Carcassonne uitbreiding met de draak.spellenclubapeldoorn schreef:Het geeft een soort van extra dimensie aan het spel. Het is wel zo dat er soms geen enkele horige meer overeind blijft door die draakDus meer geluk dan strategie door deze uitbreiding vind ik
Ook mijn mening is dat het te traag op gang komt. Eer je deftig gebruik kan maken van al je toverkracht heeft de andere de eindmeet al in zicht. Met een eenvoudige huisregel kan je toch beide partijen verplichten om ook te investeren, bijvoorbeeld als elke speler minstens 2 tovenaars moet huisvesten, naast de nodige overwinningspunten. Niet dat ik het ooit zo gespeeld hebt, maar ik speel wel al geruime tijd met het idee, gezien W&V en P&I deze uitbreiding, T&D, gewoon wegspelen.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
OOPS ik dacht even dta het over Carcassonne ging excuus!!!Filosoof schreef:Sorry, maar je hebt duidelijk de verkeerde reactie in het verkeerde topic geplaatst. Het gaat hier over Kolonisten van Catan, het kaartspel, niet over de Carcassonne uitbreiding met de draak.spellenclubapeldoorn schreef:Het geeft een soort van extra dimensie aan het spel. Het is wel zo dat er soms geen enkele horige meer overeind blijft door die draakDus meer geluk dan strategie door deze uitbreiding vind ik
Ook mijn mening is dat het te traag op gang komt. Eer je deftig gebruik kan maken van al je toverkracht heeft de andere de eindmeet al in zicht. Met een eenvoudige huisregel kan je toch beide partijen verplichten om ook te investeren, bijvoorbeeld als elke speler minstens 2 tovenaars moet huisvesten, naast de nodige overwinningspunten. Niet dat ik het ooit zo gespeeld hebt, maar ik speel wel al geruime tijd met het idee, gezien W&V en P&I deze uitbreiding, T&D, gewoon wegspelen.
-
cybernijn
- Uno
ik heb hem te koop, bieden vanaf 30 euro
kaarten compleet met instructieboekje, (doosje niet aanwezig)
bij interesse mail naar wendyvandermeer@hotmail.com
bij interesse mail naar wendyvandermeer@hotmail.com
-
Joverowa
- Caballero
Heeft elke kaart een laagje bladgoud?cybernijn schreef:ik heb hem te koop, bieden vanaf 30 euro
derodehazen.be

-
Gebruiker 4724
Ik heb hem wel en al vind ik het een van de slechtere uitbreidingen, dan nog verkoop ik het niet
Ik wil graag mijn tinnen doos compleet hebben
Maar volgens mij heb je inmiddels al een aantal aanbiedingen
Maar volgens mij heb je inmiddels al een aantal aanbiedingen
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Ik vind het een beetje jammer dat er zulke hoge bedragen voor een uitbreiding worden gevraagd. Ik heb onlangs nog een T&D verkocht aan een spellenliefhebber, die z'n oude hobby had herontdekt. Ik heb bewust niet zo veel gevraagd, omdat ik dacht dat de uitbreiding op een goede plek terecht zou komen, en ik vond het fijn om er iemand blij mee te maken. Nu staat "mijn" T&D gewoon weer op marktplaats, met als enig doel om er zoveel mogelijk winst mee te halen. Ik ben weer een illusie armer...