sorry moest ff wat frustratie daarover kwijt
spellen op amazon.com
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
missiloon
- Munchkin
spellen op amazon.com
bah wat balen dat sommige spellen op amazon.com ( dus de engelstalige versies) niet naar nl/europa verzonden worden
Het scheelt zo ontzettend veel geld als ik via daar een aantal spellen zou kunnen kopen
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: spellen op amazon.com
Scheelt t meer dan amazon.de? Daar vind je ook engelstalig voor minder dan hier..
-
missiloon
- Munchkin
ongeveer zelfde prijs op .de maar daar hebben ze alleen de duitse versie van het spel
Iemand ervaring met bv funagaingames.com ? Daar verwijst thedicetower altijd heen, maar snap niet zo goed hoe dat zit qua verzendkosten en tja amazon is tenslotte wel een bekende naam in de webwereld..
Iemand ervaring met bv funagaingames.com ? Daar verwijst thedicetower altijd heen, maar snap niet zo goed hoe dat zit qua verzendkosten en tja amazon is tenslotte wel een bekende naam in de webwereld..
-
missiloon
- Munchkin
nog nooit iets in het buitenland zelf besteld... dus een beetje huiverig en weet niet precies waar ik op moet letten en kan verwachten. Moet je ook nog douane kosten betalen bij het importeren van spellen ?
-
Piet
- Beheerder
Ik meen van wel. Voor zover ik door heb, betaal je invoertaksen volgens de waarde van de spellen.missiloon schreef:nog nooit iets in het buitenland zelf besteld... dus een beetje huiverig en weet niet precies waar ik op moet letten en kan verwachten. Moet je ook nog douane kosten betalen bij het importeren van spellen ?
Ik kreeg ooit een pakket toegestuurd vanuit de States en daar stond voor elk spel als waarde 1 Chinese dollar. Ik moest er geen invoertaks op betalen. Een kennis echter kocht een spel op ebay. Op zijn pakket stond het bedrag dat hij betaald had en hij kreeg wel de rekening voorgeschoteld.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik heb de laatste tijd goede ervaringen met de Britse shop:
http://www.gameslore.com/
De prijzen zijn redelijk, ze geven korting op grotere bestellingen, hebben ook Amerikaanse preorders met promo's, hun verzendkosten zijn veel lager dan bij Amerikaanse zendingen en je wordt niet getrakteerd op invoer BTW en inklaringskosten.
http://www.gameslore.com/
De prijzen zijn redelijk, ze geven korting op grotere bestellingen, hebben ook Amerikaanse preorders met promo's, hun verzendkosten zijn veel lager dan bij Amerikaanse zendingen en je wordt niet getrakteerd op invoer BTW en inklaringskosten.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Je betaalt bij spellen van buiten de EU 19% BTW wegens invoer. De grondslag hiervan is de invoerwaarde (de som van de aankoopprijs en de verzendkosten). De vervoerder rekent i.h.a. ook nog eens 12,50 - 17,50 aan inklaringskosten.missiloon schreef:nog nooit iets in het buitenland zelf besteld... dus een beetje huiverig en weet niet precies waar ik op moet letten en kan verwachten. Moet je ook nog douane kosten betalen bij het importeren van spellen ?
Binnen de EU heb je niets met invoer en inklaring te maken.
-
alrick
- Regenmaker
Eeen aantal Duitse uitgevers stopt vaak meerdere talenversies van de spelregels in de doos (o.a. Queen games, Abacus, Amigo.) Let goed op welke versie je aanschaft. In ieder geval Alhambra, Shogun, Arena (RomeII) en Aquaduct kwamen met Nederlandse regels. ook op de websites van de uitgeverijen kom je de Nederlandse regels als pdfje tegen (Alea, HiG)
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
De BTW betaal je geloof ik pas vanaf een bepaalde waarde, €22 ofzo. Ook denk ik niet dat alle pakketten worden gecontroleerd, waarschijnlijk steekproefsgewijs. Ik wist hier überhaupt niet van en heb o.a. Blackbeard, Twilight Struggle en Defenders of the Realm zonder extra kosten vanuit de VS ontvangen, maar bij mijn P500 van Dominant Species was het raak... weg prijsvoordeel!Erwin schreef:Je betaalt bij spellen van buiten de EU 19% BTW wegens invoer. De grondslag hiervan is de invoerwaarde (de som van de aankoopprijs en de verzendkosten). De vervoerder rekent i.h.a. ook nog eens 12,50 - 17,50 aan inklaringskosten.missiloon schreef:nog nooit iets in het buitenland zelf besteld... dus een beetje huiverig en weet niet precies waar ik op moet letten en kan verwachten. Moet je ook nog douane kosten betalen bij het importeren van spellen ?
Binnen de EU heb je niets met invoer en inklaring te maken.
Je kunt natuurlijk ook een tripje naar de VS combineren met spellenaankopen. Ik ga er binnenkort heen en wil terugkomen met Fortune & Glory... als het in mijn tas past!!
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Het wisselt sterk. Bij GMT is het tegenwoordig constant raak. Die kiezen op eigen rekening voor een snelle en dure verzendmethode, waardoor de invoerwaarde uit de klauwen loopt en zo'n spel op de BTW-radar van Tante Post belandt.Ugur schreef: Ik wist hier überhaupt niet van en heb o.a. Blackbeard, Twilight Struggle en Defenders of the Realm zonder extra kosten vanuit de VS ontvangen, maar bij mijn P500 van Dominant Species was het raak... weg prijsvoordeel!
Ik word helemaal dol van de goedbedoelde service van Amazon.com. Die versturen een zending soms ongevraagd in meerdere pakketjes, om mij beter van dienst te zijn. Ik heb ooit meegemaakt dat één grote bestelling in drie pakktjes arriveerde, waarbij ik driemaal de inklaringskosten van Tante Post mocht betalen.
-
missiloon
- Munchkin
Wauw... met die kosten is het prijsvoordeel wel helemaal weg helaas
misschien het dan toch maar in de eu houden qua bestellen, echter zie ik bij bijna alle websites dat "letters from whitechapel" niet op voorraad is
en quarriors is ook erg lastig of heel prijzig 
-
meijerc
- Burgemeester
Ik heb laatst met een groepje van SC Cultes des Goules een bestelling geplaatst bij Boardgameguru.co.uk.
De prijzen zijn redelijk tot scherp en de verzendkosten vallen ook hier heel erg mee. Daarbij krijg je ook bij deze site korting afhankelijk van de gespendeerde pondjes.
Wij haddeen 7,5% korting op de gehele order van 16 spellen. De verzendkosten van het pakket wat totaal 21 KG woog was "maar" 27 pond. De korting die wij kregen was meer dan 34 pond. Dus gratis verzonden en dan nog wat xtra korting.
Ik denk dat wij binnenkort weer ergens gaan bestellen met een groepje. Mocht je interesse hebben dan kun je via onze guild op BGG het forum in de gaten houden voor de volgende bestelling en kijken of je daar dan aan mee wilt doen.
grt,
Christiaan
De prijzen zijn redelijk tot scherp en de verzendkosten vallen ook hier heel erg mee. Daarbij krijg je ook bij deze site korting afhankelijk van de gespendeerde pondjes.
Wij haddeen 7,5% korting op de gehele order van 16 spellen. De verzendkosten van het pakket wat totaal 21 KG woog was "maar" 27 pond. De korting die wij kregen was meer dan 34 pond. Dus gratis verzonden en dan nog wat xtra korting.
Ik denk dat wij binnenkort weer ergens gaan bestellen met een groepje. Mocht je interesse hebben dan kun je via onze guild op BGG het forum in de gaten houden voor de volgende bestelling en kijken of je daar dan aan mee wilt doen.
grt,
Christiaan
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/