Misschien is Dice Town (Matagot) wel iets voor jou?moos schreef:ik ben ook op zoek naar dobbelspellen net zoals regenwormen maar ook met iets van yatzee
Leuke dobbelspellen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Svennos
- Team Bordspelmania
Re: Leuke dobbelspellen
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Ik heb Quarriors gisteren gespeeld op Spellen Aan Zee en het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Het is een soort Dominion met dobbelstenen, maar dan vind ik Dominion toch een stuk leuker.Pedro777 schreef:The dice tower video review had me al overtuigd. Toen ik daarin de bespreking zag van die verschillende zones had ik direct al het idee om zelf iets te maken daarvoor. Blijkbaar is dat dus ondertussen al gebeurd via BGG. Eens kijken of het voeldoet aan mijn verwachtingenmissiloon schreef: inmiddels me hier meer in verdiept ( de tafel plakt review + the dice tower video review) en ik wil het hebben...nu! niet 10 augustus pas haha![]()
Net de review van 'de tafel plakt' gelezen en die heeft me alleen maar meer overtuigd. Quarriors staat in bestelling.
Het einde van het spel als een speler een bepaald aantal punten heeft gehaald, vind ik ook wat minder.
Ik ga hem dus niet kopen, maar misschien bedenk ik me nog een keer.
-
missiloon
- Munchkin
owDavio schreef:Ik heb Quarriors gisteren gespeeld op Spellen Aan Zee en het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Het is een soort Dominion met dobbelstenen, maar dan vind ik Dominion toch een stuk leuker.Pedro777 schreef:The dice tower video review had me al overtuigd. Toen ik daarin de bespreking zag van die verschillende zones had ik direct al het idee om zelf iets te maken daarvoor. Blijkbaar is dat dus ondertussen al gebeurd via BGG. Eens kijken of het voeldoet aan mijn verwachtingenmissiloon schreef: inmiddels me hier meer in verdiept ( de tafel plakt review + the dice tower video review) en ik wil het hebben...nu! niet 10 augustus pas haha![]()
Net de review van 'de tafel plakt' gelezen en die heeft me alleen maar meer overtuigd. Quarriors staat in bestelling.
Het einde van het spel als een speler een bepaald aantal punten heeft gehaald, vind ik ook wat minder.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
-
Pedro777
- Condottiërre
Ik heb idd gezien dat hij gespeeld werd zondag en had hem ook wel eens willen uittesten. Maar hij bleek telkens al ergens op tafel te liggen.Davio schreef:Ik heb Quarriors gisteren gespeeld op Spellen Aan Zee en het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Het is een soort Dominion met dobbelstenen, maar dan vind ik Dominion toch een stuk leuker.Pedro777 schreef:The dice tower video review had me al overtuigd. Toen ik daarin de bespreking zag van die verschillende zones had ik direct al het idee om zelf iets te maken daarvoor. Blijkbaar is dat dus ondertussen al gebeurd via BGG. Eens kijken of het voeldoet aan mijn verwachtingenmissiloon schreef: inmiddels me hier meer in verdiept ( de tafel plakt review + the dice tower video review) en ik wil het hebben...nu! niet 10 augustus pas haha![]()
-
moos
- Grote Dienaar
wat vinden jullie van
ra dice
perudo
dice town
konijnen hokken
catan dobbelspen
Knatsch
ra dice
perudo
dice town
konijnen hokken
catan dobbelspen
Knatsch
-
missiloon
- Munchkin
In dit rijtje ken ik alleen catan dobbelspel en perudo, maar catan speel ik liever helemaal niet in dobbelvorm en perudo is okey maar als ik een dobbelspel uit de kast moet trekken van wat ik momenteel bezit wordt het can't stop, en aan het overwegen king of tokyo te kopenmoos schreef:wat vinden jullie van
ra dice
perudo
dice town
konijnen hokken
catan dobbelspen
Knatsch
-
rober
- Standaard moderator
Leuke dobbelspellen
Knatsch vind ik leuk.
Je dobbelt om kaarten die je voordelen of punten opleveren.
Elke kaart heeft een minimale dobbelcombi om hem te kunnen winnen. Je kunt je ook weer van andere stelen.
Het dobbelen zelf gaat om gelijke nummers.
Bv twee 2en is hoger dan twee 1en.
Maar drie 2en is weer hoger dan twee 5en.
De 6en zijn in dit spel niks waard.
En die gooi je dan dus ook aan de lopende band.
Je dobbelt om kaarten die je voordelen of punten opleveren.
Elke kaart heeft een minimale dobbelcombi om hem te kunnen winnen. Je kunt je ook weer van andere stelen.
Het dobbelen zelf gaat om gelijke nummers.
Bv twee 2en is hoger dan twee 1en.
Maar drie 2en is weer hoger dan twee 5en.
De 6en zijn in dit spel niks waard.
En die gooi je dan dus ook aan de lopende band.
All is fair in love, war and Carcassonne