Ik vond het toen een saai spel, ook al zit het vreselijk knap in elkaar. Misschien was ik 11 jaar gelden nog niet rijp voor coöp.Seabie schreef:Leuk om te zien dat 'In de Ban van de Ring' nog steeds erg goed bevalt bij een hoop mensen!
Beste coöperatieve spel
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Beste coöperatieve spel
Labels:
- rober
- Standaard moderator
Ik heb voor het verboden eiland gekozen.
Met name vanwege het feit dat ik dit gewoon een gezellig spel vind.
Ondanks dat ik Pandemie en In de ban van de Ring ook hele goede spellen vind, mis ik de gezelligheid daar een beetje. Hier is de kans groter dat een iemand nogal snel de rol van spelleider op zich gaat nemen omdat ze complexer in elkaar zitten. En dan is het cooperatieve er snel vanaf. Maar zoals met zoveel spellen is het vaak meer van belang met wie je speeklt, dan wat je speelt. (althans vind ik)
Met name vanwege het feit dat ik dit gewoon een gezellig spel vind.
Ondanks dat ik Pandemie en In de ban van de Ring ook hele goede spellen vind, mis ik de gezelligheid daar een beetje. Hier is de kans groter dat een iemand nogal snel de rol van spelleider op zich gaat nemen omdat ze complexer in elkaar zitten. En dan is het cooperatieve er snel vanaf. Maar zoals met zoveel spellen is het vaak meer van belang met wie je speeklt, dan wat je speelt. (althans vind ik)
All is fair in love, war and Carcassonne

- Flash
- Wu Feng
Mijn collectie coöperatieve spellen is nog niet heel erg groot. Heb alleen pandemie (+ uitbreiding) in mijn bezit. Daarnaast heb ik Ghost Stories een aantal keer gespeeld.
Pandemie is mijn favoriete spel van deze beide spellen. Vind het thema aansprekend, er zitten veel opties in (zeker met de uitbreiding in het aantal rollenkaarten) en het werkt bij ons erg verslavend, omdat we veelal het idee hebben dat we er 'zo dichtbij' waren.
Pandemie is mijn favoriete spel van deze beide spellen. Vind het thema aansprekend, er zitten veel opties in (zeker met de uitbreiding in het aantal rollenkaarten) en het werkt bij ons erg verslavend, omdat we veelal het idee hebben dat we er 'zo dichtbij' waren.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Contacteer:
Poehe, moeilijke poll. Ik heb voor Pandemie gekozen omdat ik die vaker gespeeld heb en ook erg goed vind. Verboden eiland heb ik ook aantal keer gespeeld, ook erg goed, maar iets lichter dan Pandemie. Pas geleden voor het eerst Arkham horror gespeeld, erg onder de indruk ervan, maar het speel niet af kunnen maken vanwege de tijdsduur. In de ban van, hebben we in de kast staan, nog nooit gespeeld. 
-
stofke
- Regenmaker
Ik heb absoluut geen idee of het mogelijk is, maar kan je op een of andere manier bij de poll ervoor zorgen dat degene die stemt ook kan aangeven welke van de spellen hij/zij reeds speelde.
Ik kan me perfect voorstellen dat er heel wat stemmers nu stemmen op pandemie, maar misschien de meerderheidvan de andere titelsnog niet hebben gespeeld.
Zou misschien een beter beeld geven?
Ik kan me perfect voorstellen dat er heel wat stemmers nu stemmen op pandemie, maar misschien de meerderheidvan de andere titelsnog niet hebben gespeeld.
- spellenclubapeldoorn
- Phoenix
- Contacteer:
Mee eens dat zou wel de poll ander inzicht geven. Misschien je gebruikers naam koppelen aan de own's van bggstofke schreef:Ik heb absoluut geen idee of het mogelijk is, maar kan je op een of andere manier bij de poll ervoor zorgen dat degene die stemt ook kan aangeven welke van de spellen hij/zij reeds speelde.
-
Gebruiker 3696
Mocht ik enkel mijn eigen "owns" tellen, dan zou ik me natuurlijk wel kunnen zoet houden, maar ik heb tot nu toe toch nog steeds meer spellen gespeeld die ik niet bezit, dan wel.spellenclubapeldoorn schreef:Mee eens dat zou wel de poll ander inzicht geven. Misschien je gebruikers naam koppelen aan de own's van bgg
Aan de "plays" zou dan beter zijn, tenminste als je die bijhoudt.
- spellenclubapeldoorn
- Phoenix
- Contacteer:
Dat bedoelde ik ook eigenlijk :-s gewoon meer bgg info gebruiken voor dit soort dingen.Filosoof schreef:Mocht ik enkel mijn eigen "owns" tellen, dan zou ik me natuurlijk wel kunnen zoet houden, maar ik heb tot nu toe toch nog steeds meer spellen gespeeld die ik niet bezit, dan wel.spellenclubapeldoorn schreef:Mee eens dat zou wel de poll ander inzicht geven. Misschien je gebruikers naam koppelen aan de own's van bgg
Aan de "plays" zou dan beter zijn, tenminste als je die bijhoudt.
Bgg heeft prima api waar je van alles uit kan halen.
-
Svennos
- Team Bordspelmania
Moest stemmen bij de NL Spellenprijs ook dit principe volgen, dan zou ik 100% fan zijn van de NL Spellenprijs... en 100% is nog altijd beter dan 99% hé. *hint, hint*stofke schreef:Ik heb absoluut geen idee of het mogelijk is, maar kan je op een of andere manier bij de poll ervoor zorgen dat degene die stemt ook kan aangeven welke van de spellen hij/zij reeds speelde.
By the way, behalve de eerste 2 alle coöp. spellen gespeeld en Pandemie blijft toch mijn favoriete spel in dit genre, gevolgd door Ghost stories en Space alert.
- Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Is heel moeilijk te kiezen voor mij want In de ban van de ring / Verboden Eiland / Pandemie / Yggdrasil worden hier ongeveer even vaak gespeeld. Ik zou Yggdrasil hebben gekozen maar staat er niet bij dus dan kies ik In de ban van de Ring, ondertussen al oud maar dit is een van de beste thematische spellen.
Ghost Stories nog maar 1x gespeeld, was best tof, Defenders of the Realms staat al lang op mijn verlanglijst maar is zo duur
Ghost Stories nog maar 1x gespeeld, was best tof, Defenders of the Realms staat al lang op mijn verlanglijst maar is zo duur
- WTULTC
- Elfenkoning
Ik heb alleen In de ban van de Ring en Het Verboden Eiland gespeeld. Ik weet dat oa Pandemie ook goed moet zijn, maar door dat Het Verboden Eiland makkelijk weg speelt en niet al te lang duurt en makkelijk uit te leggen wint die voor mij.
-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Ik heb alleen Pandemie en In de ban van de ring in mijn bezit. Pandemie vind ik ontzettend leuk om te spelen, makkelijker uit te leggen en te spelen met minder ervaren spelers. Maar ik vind In de ban van de ring toch veel spannender en thematisch sterker, en daarom zou ik toch voor die laatste kiezen.
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Zijn coöp spellen al wel bekend genoeg om een reëel beeld te krijgen?
Of is dit eigenlijk meer de uitslag van de vraag wat is het bekendste coöperatieve spel?
Ben benieuwd of iedereen die gestemd heeft ook alle spellen kent/gespeeld heeft..
Ik in ieder geval niet.
Of is dit eigenlijk meer de uitslag van de vraag wat is het bekendste coöperatieve spel?
Ben benieuwd of iedereen die gestemd heeft ook alle spellen kent/gespeeld heeft..
Ik in ieder geval niet.
- missiloon
- Munchkin
om een beeld te geven, ik ken:
ghost stories
verboden eiland
pandemie
anders (the lord of the rings cardgame)
en ik heb gestemd op pandemie
ghost stories
verboden eiland
pandemie
anders (the lord of the rings cardgame)
en ik heb gestemd op pandemie
- Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Ik kende ze allemaal behalve Space Alert. Daarnaast heb ik Defenders of the Realm en Arkham Horror nog niet gespeeld, al de rest wel. Defenders of the Realm staat al even op mijn wishlist maar wegens de prijs nog niet aangeschaft.Jorrit schreef:Zijn coöp spellen al wel bekend genoeg om een reëel beeld te krijgen?
Ik in ieder geval niet.
Ik ken er nog 2 meer dan die lijst : Yggdrasil en Space Hulk : Death Angel. Yggdrasil zou ik dus gekozen hebben als het erbij stond.
Dus voor mij geldt wel degelijk niet het argument dat men meer stemt op bekendheid