getnuts/koehandel/saboteur/konijnenhokken

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

moos
Grote Dienaar

getnuts/koehandel/saboteur/konijnenhokken

Bericht door moos »

-getnuts
-koehandel
-saboteur
-konijnenhokken
-perudo
-keltis kaart

welke van deze zijn echt leuk , spannend, lol en sfeer en met een pestelement en verveeld niet gauw.
ik twijfel welke te kopen..

en koehandel of koehandelmaster
saboteur met of zonder uitbreiding
keltis kaart of keltis ;Der Weg der Steine
,

maar vooral dus welke is goed speelbaar maar blijft ook speelbaar
Dierik
Erelid

Re: getnuts/koehandel/saboteur/konijnenhokken

Bericht door Dierik »

Ik ken alleen Get Nuts! en Koehandel. Het zijn beide kaartspellen maar houd de vergelijking ook wel mee op.

Get Nuts is een pestspel, met een erg geinig thema. Je probeert je eekhoorn via een aantal bomen naar boven te laten klimmen terwijl je medespelers je met kettingzagen, vlammenwerpers en zelfs met bulldozers bestoken.

Koehandel is meer een blufspel waarbij het gaat om het inschatten van de geldkaarten van de ander en op het juiste moment toeslaan terwijl je op een ander moment bewust een kaart moet laten lopen.

Beide zeker leuk op zijn tijd!
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

bedankt, ik weet dat ze niet op elkaar lijken maar vind ze denk ik allemaal leuk en wil graag jullie ervaringen over deze spellen, ik wil er maar 2 kopen , maar ja welke :crazy: :think:
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Perudo zou ik geen pestspel noemen.

Van de overige spellen vind ik Koehandel en Saboteur de leukste. Get Nuts heb ik zelf te koop/ruil staan.
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jorrit »

Ik vind get nuts een leuk spel maar heeft niet het eeuwige leven. Op een of andere manier vind ik het spel niet lekker lopen. Ik kan best genieten van niet al te diepgaande spellen maar get nuts steekt lijkt iets te missen. Zover het onduidelijke verhaal over get nuts.

Saboteur kan naar mijn mening geen miskoop zijn. Ik zou als ik jou was de uitbreiding nog even niet kopen. Kan later altijd nog maar je hebt een behoorlijke tijd genoeg aan het basisspel.

Koehandel vind ik wel aardig, niet al te vaak gespeeld.
Afbeelding
Svennos
Team Bordspelmania

Bericht door Svennos »

Mijn voorkeuren uit de genoemde spellen: Saboteur en Perudo!
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

moos schreef:-getnuts
-koehandel
-saboteur
-konijnenhokken
-perudo
-keltis kaart
Ik ken koehandel. Leuk onderhandelingsspel. Get Nuts! is zeker een tof spel. Zeker het thema met konijnen. Zeer leuk om te spelen met de zoon van Dierik. Saboteur ken ik ook maar vooral leuk met meerdere mensen. Keltis het kaartspel vind ik niets aan. Wat ik mis in dit lijstje is Dweebies. Dweebies vind ik ook een zeer geslaagd spelletje.

Als ik moest kiezen dan zou ik gaan voor Get Nuts. Oh die keuze heb ik al gemaakt. Hij staat al in de kast.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

NielsZW schreef:
moos schreef:-getnuts
-koehandel
-saboteur
-konijnenhokken
-perudo
-keltis kaart
Ik ken koehandel. Leuk onderhandelingsspel. Get Nuts! is zeker een tof spel. Zeker het thema met konijnen. Zeer leuk om te spelen met de zoon van Dierik. Saboteur ken ik ook maar vooral leuk met meerdere mensen. Keltis het kaartspel vind ik niets aan. Wat ik mis in dit lijstje is Dweebies. Dweebies vind ik ook een zeer geslaagd spelletje.

Als ik moest kiezen dan zou ik gaan voor Get Nuts. Oh die keuze heb ik al gemaakt. Hij staat al in de kast.
Bedankt, Dweebies heb ik ookal :D ,
maar zitten er in get nuts niet eekhoorntjes en is konijnenhokken niet met konijnen ipv getnuts
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

moos schreef:maar zitten er in get nuts niet eekhoorntjes en is konijnenhokken niet met konijnen ipv getnuts
Klopt. Even afgeleid doordat er vandaag, ten tijde van schrijven, bij ons een dood konijn werd ontdekt. Dus ik had even mijn gedachten bij konijnen en wilde toch het bericht afschrijven.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.