veroveringsspel/racespel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
moos
- Grote Dienaar
veroveringsspel/racespel
hier graag weer wat advies
ik ben op zoek naar:
-veroveringsspellen
-racespellen
voor beginnende spelers/familie,
van 2 tot 6 personen
graag spannende/sfeer spellen waar je niet gauw op uitgespeeld bent..
ik ben op zoek naar:
-veroveringsspellen
-racespellen
voor beginnende spelers/familie,
van 2 tot 6 personen
graag spannende/sfeer spellen waar je niet gauw op uitgespeeld bent..
-
missiloon
- Munchkin
Re: veroveringsspel/racespel
veroveringsspel zou ik zeggen small world, erg leuk landje veroveringsspel met een fantasy themaatje, het is alleen 2 tot 5 spelers, en niet 6
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Een race spel dat direct in mij opkomt is Formula D. Eenvoudige regels, maar toch echt spannend. Zeker de moeite waard om eens te proberen.
Veroveringsspellen komen nu even niet in mij op, naast natuurlijk het traditionele Risk. Small World is zoals missiloon aanhaalt, een prima keuze.
Veroveringsspellen komen nu even niet in mij op, naast natuurlijk het traditionele Risk. Small World is zoals missiloon aanhaalt, een prima keuze.

-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Naast Formula d zou je kunnen kijken naar jamaica en pitchcar. Er zijn ook aardig wat wielren spellen en wat een optie zou kunnen zijn is een spel als rallyman.
-
Piet
- Beheerder
Bij de racespellen is Ave Caesar een must voor beginnende spelers. Eenvoudig en toch echt goed.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
-
moos
- Grote Dienaar
en veroveringsspellen ?
-
r56ygf
- Stamhoofd
Je zou Kahuna kunnen zien als een veroveringsspel. Eilanden van elkaar afpakken.
-
Frost
- Garnaal
Wat makkelijke veroveringsspellen;
Leeuwenhart
Memoir 44
Wat complexere spellen;
Antike
Diplomacy
Victory II
Imperial
Friedrich
Bas
Leeuwenhart
Memoir 44
Wat complexere spellen;
Antike
Diplomacy
Victory II
Imperial
Friedrich
Bas
-
missiloon
- Munchkin
kahuna en memoir 44 zijn 2 persoonsspellen, want ik heb ook nog ff gedacht aan het super vette battlelore, maar niet genoemd omdat het voor 2 personen is.
-
Frost
- Garnaal
Je kunt Memoir ook in teamverband spelen 2 tegen 2 of 3 tegen 3.
Moet je wel de uitbreiding Operation Overlord hebben.
Bas
Moet je wel de uitbreiding Operation Overlord hebben.
Bas
-
Gebruiker 3696
Simpele racespellen zijn
Cartagena (jaja, dat is een zuiver racespel)
Formula De
Snow Tails
Ave Caesar
maar eigenlijk vind ik Machiavelli ook een racespel: bouw zo snel mogelijk 8 gebouwen en je wint hoogstwaarschijnlijk wel.
Cartagena (jaja, dat is een zuiver racespel)
Formula De
Snow Tails
Ave Caesar
maar eigenlijk vind ik Machiavelli ook een racespel: bouw zo snel mogelijk 8 gebouwen en je wint hoogstwaarschijnlijk wel.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ik denk dat deze combinatie een gevalletje 'kies twee van de drie' is. De vraag is dus welke van de drie opties je het belangrijkst vindt.moos schreef:... veroveringsspellen [...] voor beginnende spelers/familie [...] waar je niet gauw op uitgespeeld bent..
-
moos
- Grote Dienaar
alle 3cymric schreef:Ik denk dat deze combinatie een gevalletje 'kies twee van de drie' is. De vraag is dus welke van de drie opties je het belangrijkst vindt.moos schreef:... veroveringsspellen [...] voor beginnende spelers/familie [...] waar je niet gauw op uitgespeeld bent..
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Tsja. Het probleem wat ik zie is dat verovering slecht samengaat met het familieaspect. Familiespellen zijn de laatste jaren erg vredelievend uitgevoerd tot op het punt waar veel van de interactie tussen de spelers 'indirect' is: dus in plaats van dat je rechtstreeks iets met iemands positie doet, doe je dit via een omweg door hem mogelijkheden te ontnemen. Dan moet het geheel ook nog eens toegankelijk en simpel zijn, dat betekent bij verovering toch meestal dobbelstenen. Het resultaat is Risk: een veroveringsspel voor beginners en familiespelers...
Smallworld is een redelijke suggestie, maar vind ik niet echt geschikt voor beginners. A Brief History of the World is een mooie kruising tussen Risk en Smallworld, maar is ook niet echt geschikt voor beginners. En dan is er nog Nexus Ops waarvan onlangs een herdruk door Fantasy Flight Games is aangekondigd. Dat is makkelijk en snel, maar wel met erg veel toeval, en niet geschikt voor meer dan 5 spelers. Dit jaar komt in Spiel dan nog Wiraqocha uit, hetgeen je ook een veroveringsspel kan noemen, maar wel met een steviger bite. Zeg maar niveau-Smallworld. En daar houdt mijn kennis op...
Smallworld is een redelijke suggestie, maar vind ik niet echt geschikt voor beginners. A Brief History of the World is een mooie kruising tussen Risk en Smallworld, maar is ook niet echt geschikt voor beginners. En dan is er nog Nexus Ops waarvan onlangs een herdruk door Fantasy Flight Games is aangekondigd. Dat is makkelijk en snel, maar wel met erg veel toeval, en niet geschikt voor meer dan 5 spelers. Dit jaar komt in Spiel dan nog Wiraqocha uit, hetgeen je ook een veroveringsspel kan noemen, maar wel met een steviger bite. Zeg maar niveau-Smallworld. En daar houdt mijn kennis op...