Ik ben vrijdag heen geweest. Ik zou eerst donderdag, vrijdag en zaterdag gaan, maar vanwege vervelende familieomstandigheden kon ik niet heen. Nadat ik donderdag een hele heftige dag heb gehad stelde mijn vrouw voor om te kijken of mijn ouders konden oppassen op de kinderen zodat wij een dag weg konden gaan. Naar Essen welteverstaan. Zij is de hele dag de stad in geweest en ik naar de beurs.
We hebben hierdoor beide de ellende een beetje van ons af kunnen zetten. Ik heb een hele leuke dag op de beurs gehad en nog een aantal mooie spellen gekocht. Omdat ik dacht dat ik niet heen zou gaan heb ik een aantal spellen via internet gekocht. Deze stonden ook op mijn lijst voor Essen vandaar dat ik ze als het ware in Essen gekocht beschouw. De lijst van gekochte spellen deze week:
Steel Driver
Egizia
Hansa Teutonica + Die Ost Erweituing
King of Tokyo
Mission red Planet
Giro Dítalia (Leader 1) was maar 10 euro. Als ik m leuk vind ik koop ik Leader 1 hell of the North erbij. Die kun je combineren
K2 Broad peak
Haggis
The Resistance
Verflixt uitbreiding 1
Steam map expansion 1
The Boss
en de bonussen voor 7 wonders en carcassonne
En nog, 2 spellen die niet op de foto staan, maar die andere voor me mee hebben genomen. Souvlaki Wars en Merchant Master.
al met al een mooie buit. Weinig nieuwe releases, alleen Souvlaki wars en Master Merchant en de uitbreiding voor K2. Vond het erg moeilijk om een keuze te maken en de prijzen waren te hoog om een risico te nemen. Je kunt het geld maar 1 x uitgeven. Helaas!
Ik ben heel erg blij dat ik alsnog heb kunnen gaan, ook al was het maar 1 dag. Hiervoor ben ik mijn vrouw en ouders heel erg dankbaar. Verder wil ik Mac-s, Douwe Terluin, Robertopellizini en Hijacker, ook actief op dit forum, bedanken voor het meenemen van spellen, het regelen van een slaapplek in het hotel en de gezelligheid.
En om te reageren op de vraag of iemand Kingdom Builder heeft gespeeld. Ik heb het gespeeld en vond het niets aan. Het spel voelt niet af aan. En je bent te afhankelijk van de kaarten die je krijgt. Er zit totaal geen spanning in het spel. Het is om de beurten 3 blokjes plaatsen en dat is het.