Frustraties op BrettSpielWelt!!?

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

BrettSpielWelt!!?

Bericht door humske »

Ik ben sinds kort gestart op brettspielwelt, ondanks de discussie hier ;)

Ik vind het tot nu toe erg leuk en gezellig! Ik ben dan ook te vinden op het Madurodam channel en heb me net aangemeld als inwoner van de Lage Landen (nu nog genoeg stemmen krijgen).
Het is weer heel anders dan turn-based zoals ik al speel op yucata, maar dat is nou juist ook wel weer eens leuk! En veel andere spellen, ook nieuwere!

Wie zitten er hier ook (regelmatig) op Brettspielwelt en zijn te vinden op madurodam channel of De lage Landen?
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Frustraties op BrettSpielWelt!!?

Bericht door Suzan »

Ik speel niet zo vaak meer, maar ben af en toe nog wel op BSW en ben natuurlijk dan ook in Madurodam te vinden.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Voor de bsw spelers onder ons, hebben jullie vandaag ook problemen met dominion op bsw?
Ik en een vriend van me hebben vandaag geregeld het probleem dat de beginspeler ineens begint met 7 copper kaarten op 1 hand en dat de tegenspeler geen copperkaarten heeft en dus alleen 1 tot 3 overwinningspunten.

Het lijkt er dus sterk op dat de beginspeler de copperkaarten van de ander ook heeft waardoor die vaak al hele dure kaarten kan kopen, en de andere speler de beginbeurt helemaal niets kan ivm geen geldkaarten, zeer vervelend.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

vandaag geen dom gespeeld, dus weet het niet...
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Ryton
Meeple

Bericht door Ryton »

Wie zitten er hier ook (regelmatig) op Brettspielwelt en zijn te vinden op madurodam channel of De lage Landen?
Ik dus :P (aangezien ik je van daar ken :wink:)

Intussen denk ik dat ik al een jaar of 7 op BSW kom, en inderdaad: er lopen een aantal "ziekelijke" spelers rond (die bv enkel uit zijn op een hoge winst-ratio), maar met wat uitkijken zijn 99% van je spelletjes met/tegen plezante medespelers!

Het grote voordeel van BSW vind ik, dat je er een ruime 60 verschillende spellen online kan spelen, zowel de snelle spelletjes die op een 10tal minuten wegspelen zoals Pirahna Pedro, als het zwaardere geweld als Funkenslag of Caylus. Ook single player spellen kan je perfect combineren, en de Nederlandstalige en Engelstalige steeds terugkomende spelers-gemeenschappen groeien met de dag!

Wat mij betreft, een onverdeeld succes dus:
Ik zou aanraden: Geef het nog een paar kansen, pakweg een stuk of 60! (1tje per te spelen spel) :wink:
Laatst gewijzigd door Ryton op di 15 nov 2011, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

rober schreef:
16 Feet Pauly schreef:.......Ik weet niet maar als je Carcassonne in het echt speelt dan heb je toch meer compassie voor je tegenspeler omdat er een gezicht bij zit :D. Ik ga iig nog veel oefenen.
Ik dacht het niet.
Zie mijn onderschrift. :twisted:
Met alle respect, maar je onderschrift heeft een taalfoutje :D
"All is fair... " moet het zijn ( zei de anglofiel)
This is what happens when you find a stranger in the Alps!