Bizon en NoNo komen er aan!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pharan
- Sojaboon
Bizon en NoNo komen er aan!
Hallo mensen! Volgende week arriveren Bizon en NoNo in de magazijnen van 999 Games. Deze Phalanx titels zijn dus binnenkort verkrijgbaar in de winkel!
Bizon: tactisch grondstoffen-spel met fantastische lay-out en variabel speelbord met tegels zoals je ze nog nooit gezien hebt.
NoNo: vlot kaartspelletje voor de gezellige avond...
Groeten,
Phalanx Games
Bizon: tactisch grondstoffen-spel met fantastische lay-out en variabel speelbord met tegels zoals je ze nog nooit gezien hebt.
NoNo: vlot kaartspelletje voor de gezellige avond...
Groeten,
Phalanx Games
Labels:
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Bizon en NoNo komen er aan!
Ziet er mooi uit: http://www.kramer-spiele.privat.t-online.de/bison.htmPharan schreef:Bizon: tactisch grondstoffen-spel met fantastische lay-out en variabel speelbord met tegels zoals je ze nog nooit gezien hebt.
Is dit de Grote Lustrum Uitgave?
-
Pharan
- Sojaboon
-
Johanna
- Caballero
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Een vraagje in de marge. 999 Games noemt Niagara in Nederland Iguazu, omdat er bij de Niagara waterval geen juwelen worden gevonden. Dan was er ook nog iets met de olifant op de cover van Afrika. Waarom heeft deze behoefte aan realisme bij Bizon geleid tot bergen vol kalkoenen? Lijkt mij namelijk niet de natuurlijke habitat van deze beestjes. (Gaat Phalanx Games sinds de vulkanen van Mesopotamië voor zijn eigen versie van de werkelijkheid?)

-
jeroenh
- Professor Pimpel
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ik vind het een prima grondstoffen- en meerderhedenspel, maar de passage "fantastische lay-out en variabel speelbord met tegels zoals je ze nog nooit gezien hebt" vraagt om een reactie.Pharan schreef: Bizon: tactisch grondstoffen-spel met fantastische lay-out en variabel speelbord met tegels zoals je ze nog nooit gezien hebt.
Ik vind de tegels niet echt oogstrelend, maar da's een kwestie van smaak. Helaas zijn de tegels een tikje krom. Voor ons eerste potje moesten we alle tegels een beetje bijbuigen, om ze "houvast" op de speeltafel te geven. Dit kwaliteitsdipje had ik van Phalanx Games niet verwacht.
Oh ja, controleer voorbeeld 1 op pagina 9 even. Daar hebben jullie volgens mij een verkeerde tekst geplaatst.
-
cab
- Burgemeester
Jammer van de kwalitiet, was van plan het spel aan te schaffen, nu wil ik het toch eerst eens bekijken voordat ik met de doos naar huis wandel, en het bekijken zal wel op zich laten wachten tot het spellenspektakel.Erwin schreef:
Ik vind het een prima grondstoffen- en meerderhedenspel, maar de passage "fantastische lay-out en variabel speelbord met tegels zoals je ze nog nooit gezien hebt" vraagt om een reactie.
Ik vind de tegels niet echt oogstrelend, maar da's een kwestie van smaak. Helaas zijn de tegels een tikje krom. Voor ons eerste potje moesten we alle tegels een beetje bijbuigen, om ze "houvast" op de speeltafel te geven. Dit kwaliteitsdipje had ik van Phalanx Games niet verwacht.
Oh ja, controleer voorbeeld 1 op pagina 9 even. Daar hebben jullie volgens mij een verkeerde tekst geplaatst.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Om misverstanden te vermijden: de tegels zijn niet onspeelbaar krom. Je moet ze alleen een beetje bijbuigen. Dit viel me van Phalanx wat tegen, omdat hun spelmateriaal i.h.a. beter is dan bij andere uitgevers.cab schreef: Jammer van de kwalitiet, was van plan het spel aan te schaffen, nu wil ik het toch eerst eens bekijken voordat ik met de doos naar huis wandel, en het bekijken zal wel op zich laten wachten tot het spellenspektakel.
-
Tom
- Professor Pimpel
Klopt. Ik heb mijn tegels ook wat moeten bijbuigen vooraleer ze voldoende grip hadden op de tafel. Was ook enigszins verwonderd hierover want Phalanx levert inderdaad meestal prima materiaal af! Bij mij zat het elastiekje dat rond de stapel tegels zit nogal strak aangespannen, vandaar misschien?Erwin schreef:Om misverstanden te vermijden: de tegels zijn niet onspeelbaar krom. Je moet ze alleen een beetje bijbuigen. Dit viel me van Phalanx wat tegen, omdat hun spelmateriaal i.h.a. beter is dan bij andere uitgevers.cab schreef: Jammer van de kwalitiet, was van plan het spel aan te schaffen, nu wil ik het toch eerst eens bekijken voordat ik met de doos naar huis wandel, en het bekijken zal wel op zich laten wachten tot het spellenspektakel.
Wat het spel zelf betreft: ook dat viel voor mij toch wat tegen. Ik heb het spel alleen nog maar met z'n tweetjes gespeeld en misschien ligt dat er ook wel aan!? Weinig interactie en na verloop van tijd een eerder saaie voortzetting van datgene wat je de beurt daarvoor reeds gedaan hebt. Ik bedoel daar mee dat het spel op het eerste zicht veel mogelijkheden biedt maar dat dat eigenlijk vrij snel achterhaalt is. Je bent er vooraf ook van overtuigd dat je constant met een dierentekort zal te kampen hebben maar in een spel met twee is daar hoegenaamd geen sprake van en zat ik zelf soms met een aantal dieren die ik niet op mijn voorraad kon bijhouden (gaat maar tot 15 stuks). Misschien biedt het spel met 3 of 4 toch wel meer...
-
Johanna
- Caballero
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
-
Johanna
- Caballero