Q&A met Michel Baudoin , auteur van Space Maze
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Q&A met Michel Baudoin , auteur van Space Maze
Heb niet veel te vragen, gewoon even vermelden dat ik Space Maze een zeer leuk spel vind en bedankt voor de uitleg over de Move Base op Spel dit weekend. Blijkbaar hadden je demoërs het verkeerd uitgelegd in Essen.
-
michelbaudoin
- Uitgever
15) hehe, bijdehandje
16) zoek het uit;)
16) zoek het uit;)
-
michelbaudoin
- Uitgever
17) Nou, dat is eigenlijk niet zo. Ik ben een samenwerking aangegaan met een productiebedrijf die mij de vrije hand heeft gegeven om het spel te ontwerpen. Zei heeft ervoor gezorgd dat het spel voor een acceptabele prijs gemaakt kon worden en daardoor waren er wel beperkingen, maar ik heb eigenlijk niks uit handen hoeven geven. Ik had eigenlijk wel graag een gedeelte willen uitbesteden aan bijvoorbeeld illustratoren om nog veel meer te doen met artwork, maar daar was nog geen budget voor. Ik ben heel blij met deze samenwerking want ik zou het heel moeilijk vinden om iets uit handen te moeten geven;) Ik wil niet alles zelf blijven doen want er zijn veel betere grafisch ontwerpers en dergelijke te vinden, maar ik wil wel degelijk alles wat onder de naam Wacky Works verschijnt in handen houden.
18) Wij hebben geen problemen gehad met het op tijd klaar hebben van onze spellen, dit is geheel te danken aan de andere helft van Wacky Works: Kim Steinmeier. Zij verzorgt de zakelijke kant en ik had dit alles nooit kunnen doen zonder haar.
18) Wij hebben geen problemen gehad met het op tijd klaar hebben van onze spellen, dit is geheel te danken aan de andere helft van Wacky Works: Kim Steinmeier. Zij verzorgt de zakelijke kant en ik had dit alles nooit kunnen doen zonder haar.
-
michelbaudoin
- Uitgever
19) Er is inderdaad een uitbreiding in de maak voor Space Maze onder de naam: Irritation Cards. Deze uitbreiding wordt al veel gespeeld op kantoor en is erg grappig. Het idee is dat je naast de standaard action cards ook een stapel irritation cards hebt om te kiezen wanneer je kaarten mag pakken. Deze kaarten helpen eigenlijk nooit direct jezelf maar zijn puur gefocust op het verhinderen van anderen. Zo kun je bijvoorbeeld je aliens verwisselen met die van andere spelers of een kamer blokkeren zodat niemand daar in mag voor de rest van de ronde. Ook wil ik bij die uitbreiding een set Teleports leveren waardoor het in bepaalde gevallen minder tijd kost om van de ene kant van het bord naar de andere te verplaatsen, dit zorgt voor een groot aantal leuke nieuwe board setup opties.
Maar of dit allemaal ook echt op de markt zal verschijnen is nog afhankelijk van de ontwikkelingen op de markt. We zijn pas net gestart als bedrijf en het is moeilijk om je weg te vinden naar de grotere aantallen, op het moment wil ik eerst nog zien of Space Maze genoeg verspreid gaat worden om plannen voor een uitbreiding ook echt uit te voeren. Maar geloof me, het is eigenlijk echt de moeite waard
Maar of dit allemaal ook echt op de markt zal verschijnen is nog afhankelijk van de ontwikkelingen op de markt. We zijn pas net gestart als bedrijf en het is moeilijk om je weg te vinden naar de grotere aantallen, op het moment wil ik eerst nog zien of Space Maze genoeg verspreid gaat worden om plannen voor een uitbreiding ook echt uit te voeren. Maar geloof me, het is eigenlijk echt de moeite waard
-
michelbaudoin
- Uitgever
Bedankt:)Barad_the_dwarf schreef:Heb niet veel te vragen, gewoon even vermelden dat ik Space Maze een zeer leuk spel vind en bedankt voor de uitleg over de Move Base op Spel dit weekend. Blijkbaar hadden je demoërs het verkeerd uitgelegd in Essen.
Ik ben blij dat ik het heb kunnen verhelderen. De mensen die mij hebben geholpen op de beurs hebben ook allemaal geholpen met betatesten, wellicht dat er iemand nog enkele details in de regels heeft verward met de regels uit een prototype...
-
Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
heeft de pret nog niet bedorven, was voor mij het beste spel in oktober en heb er nochtans veel gespeeld.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Cube? Oef, die heb ik indertijd ook gezien. Was erg onder de indruk! Moet nog eens kijken of ik die videoband hier heb liggen...
Welkom op BSM, Michel!
20) Ben je altijd al een spellenfan geweest? Wanneer is het spelen bij jou begonnen? En met welk(e) spel(len)?
21) Met ongelimiteerd budget: wie zou je het eerst hebben gebeld om je spel te illustreren? Wie is je favoriete illustrator?
Welkom op BSM, Michel!
20) Ben je altijd al een spellenfan geweest? Wanneer is het spelen bij jou begonnen? En met welk(e) spel(len)?
21) Met ongelimiteerd budget: wie zou je het eerst hebben gebeld om je spel te illustreren? Wie is je favoriete illustrator?

-
michelbaudoin
- Uitgever
20) Ik ben heel mijn leven al fan van spellen en fantasie. Als kind speelde ik al heel graag bordspelletjes en videogames. Wat betreft de echte bordspellen zoals ik die nu speel weet ik niet meer helemaal zeker welke het eerste was maar het is denk ik begonnen met Heroquest, daarvoor heb ik echt eindeloos veel missies gemaakt
We speelden toen ook AD&D en iets later Magic en Warhammer 40K. Toen er spellen zoals Catan verschenen vond ik die ook heel leuk maar op dat moment was ik nog vooral into de Ameritrash.
21) Dat ligt een beetje aan wat voor spel het voor is, maar op dit moment zou ik kiezen voor Xavier Gueniffey Durin (Isla Dorada). Wat betreft illustraties ben ik ook helemaal weg van Anton Pieck, het zou cool zijn als die ooit had meegewerkt aan een spel
21) Dat ligt een beetje aan wat voor spel het voor is, maar op dit moment zou ik kiezen voor Xavier Gueniffey Durin (Isla Dorada). Wat betreft illustraties ben ik ook helemaal weg van Anton Pieck, het zou cool zijn als die ooit had meegewerkt aan een spel
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Ah, daar had ik nog nooit naar gekeken, ziet er inderdaad mooi uit, die illustraties!
Anton Pieck, dat zou in ieder geval een heel sfeervol spel opleveren!
Anton Pieck, dat zou in ieder geval een heel sfeervol spel opleveren!

-
Piet
- Beheerder
22) Heb je een planning wanneer je jouw spel nog demonstreert? Ik heb het gemist op bsm.con en op Spel, maar wil het best wel eens proberen.
-
michelbaudoin
- Uitgever
22) Ik heb met de distributeur afgesproken om demo's te gaan geven in spellenwinkels, maar ik heb daar tot nog toe geen concrete planning voor ontvangen. Ik hoop dat dit binnenkort gerealiseerd kan worden, als dat het geval is zal ik op BSM een agenda plaatsen 
-
Dierik
- Erelid
Nog maar een paar uur om onze vragen te stellen. Laat ik nog even snel een paar vragen stellen die van de week bij me opkwamen
23) Heb je ook contacten met distributeurs om Space Maze in het buitenland te distriburen of doe je dat allemaal zelf?
24) Is je spel op dit moment al in de spellenwinkels in Nederland en België te koop? Ik kon op je website daar geen info over vinden, maar misschien kijk ik er overheen.
23) Heb je ook contacten met distributeurs om Space Maze in het buitenland te distriburen of doe je dat allemaal zelf?
24) Is je spel op dit moment al in de spellenwinkels in Nederland en België te koop? Ik kon op je website daar geen info over vinden, maar misschien kijk ik er overheen.
-
michelbaudoin
- Uitgever
23) We hebben op het moment al spellen geleverd aan distributeurs in de Verenigde Staten, Engeland en de Benelux. Wij willen in theorie alleen aan distributeurs leveren, die zijn beter in het directe contact met winkeliers en het leveren van kleine orders. We staan ook open voor het verkopen van licenties maar daar zijn we nog niet actief naar aan het zoeken.
24) Ik heb ook daarvan nog geen concrete informatie ontvangen van onze distributeur, maar ik heb mijn spel in Eindhoven al gezien in een winkel als ook in webshops
Ik moet er inderdaad eens achteraan gaan om erachter te komen welke verkooppunten er allemaal al zijn. Onze distributeur is Boosterbox en levert aan bijna alle spellenspeciaalzaken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje geen updates meer heb gedaan voor onze site, dit komt omdat we druk bezig zijn aan een nieuwe layout met veel meer content en dergelijke, dus houdt het in de gaten
24) Ik heb ook daarvan nog geen concrete informatie ontvangen van onze distributeur, maar ik heb mijn spel in Eindhoven al gezien in een winkel als ook in webshops
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje geen updates meer heb gedaan voor onze site, dit komt omdat we druk bezig zijn aan een nieuwe layout met veel meer content en dergelijke, dus houdt het in de gaten
-
Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
Ik heb het ondertussen aangeraden aan mijn plaatselijke spellenwinkel.
-
Dierik
- Erelid
De week is omgevlogen en er zijn de nodige vragen gesteld. Michel, ontzettend bedankt voor je medewerking en openhartige manier van antwoorden
. We hopen je hier nog vaak tegen te komen.