Het verboden eiland

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Het verboden eiland

Bericht door Seabie »

Daar heb je me. Maar klopt het dat mijn manier in de praktijk geen verschil maakt met die regels?
Afbeelding

Labels:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Seabie schreef:Daar heb je me. Maar klopt het dat mijn manier in de praktijk geen verschil maakt met die regels?
Dat maakt wel degelijk verschil ;)

Stel nu dat je inderdaad jouw regel hanteert, dat je pas schudt op het moment dat er kaarten getrokken moet worden. Stel dat het mijn beurt is. In mijn beurt verplaats ik mezelf 3 stappen en speel de zandzakkenkaart. Daarna trek ik 2 nieuwe kaartjes.

In jouw geval zou de zandzakkenkaart direct mee geschud worden. Volgens de regels had je de stapel al eerder moeten schudden en had die kaart er niet ingezeten ;)
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Top, je hebt gelijk!
Afbeelding
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Blijft zonde van die koekendoos, ik heb toch liever al mijn spellen in kartonnen dozen, die stapelen tenminste ;)

Voor de rest ben ik heel tevreden met dit spel, minder regels dan Pandemic dus meer toegankelijk, en het speelt ontzettend snel, en zo kon ik wel enkele extra spellen gebruiken in mijn collectie :) Enkel de rol van de Duiker bleek tot nu toe inferieur aan al de andere, zelfs op niveau 3 heb ik die eigenschap maar 1x nuttig kunnen gebruiken.
Afbeelding
koekie_monster85
Sojaboon

Bericht door koekie_monster85 »

Ik heb een vraagje..

Over het droogleggen van tegels lees ik 2 verschillende varianten. Namelijk verticaal en horizontaal doorleggen. En met de juiste rol ook diagonaal. Maar mag je ook de tegel droogleggen waarop met je eigen pion staat? of moet je dan eerst op een aangrenzende tegel gaan staan. Op internet kom ik beide varianten tegen. En als je de tegel waarop je staat ook mag droogleggen scheeld dat een actie!!
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Je mag zowel de tegel waar je op staat droogleggen als een tegel verticaal of horizontaal grenzend aan dit veld. Met de verkenner mag je ook diagonaal droogleggen.
Afbeelding
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

koekie_monster85 schreef:Ik heb een vraagje..

Over het droogleggen van tegels lees ik 2 verschillende varianten. Namelijk verticaal en horizontaal doorleggen. En met de juiste rol ook diagonaal. Maar mag je ook de tegel droogleggen waarop met je eigen pion staat? of moet je dan eerst op een aangrenzende tegel gaan staan. Op internet kom ik beide varianten tegen. En als je de tegel waarop je staat ook mag droogleggen scheeld dat een actie!!
Volgens mij mag je die ook gewoon droogleggen en hoef je je dus niet eerst te verplaatsen. Wel alweer tijdje geleden dat ik het spel heb gespeeld. Meer pandemie en Ghost storys' gespeeld.
koekie_monster85
Sojaboon

Bericht door koekie_monster85 »

Dank je wel voor de reacties.. dat scheelt weer een actie!
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Ja dat kan als je de duiker bent... Als je geen duiker bent kun je niet staan op een onder water staande tegel. je moet hier vanaf (horizontaal of verticaal) op het moment dat de tegel onder water loopt..
Afbeelding
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Jorrit schreef:Ja dat kan als je de duiker bent... Als je geen duiker bent kun je niet staan op een onder water staande tegel. je moet hier vanaf (horizontaal of verticaal) op het moment dat de tegel onder water loopt..
Volgens mij heb je het hier helemaal onjuist. Het staat zeer duidelijk in de regels beschreven.

Droogleggen: Voor 1 actie per keer mag je een aangrenzende (links, rechts, boven of onder) overstroomde eilandtegel of de tegel waarop je pion staat droogleggen.
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Klopt... maar het komt dus niet voor dat je een tegel waarop je staat droog kunt leggen want je staat nooit op een ondergelopen tegel.. (of de duiker dan dit wel kan weet ik niet zeker, zou best kunnen dat die ook niet de tegel waar hij op staat niet kan droogleggen..)
Afbeelding
Earthshaker
Grote Dienaar

Bericht door Earthshaker »

Jorrit schreef:Klopt... maar het komt dus niet voor dat je een tegel waarop je staat droog kunt leggen want je staat nooit op een ondergelopen tegel.. (of de duiker dan dit wel kan weet ik niet zeker, zou best kunnen dat die ook niet de tegel waar hij op staat niet kan droogleggen..)

Niet correct.
Volgens de regels:
'PIONNEN OP OVERSTROOMDE TEGELS
Als een pion op een tegel staat die overstroomt, til hem dan op en zet hem terug op de tegel. Als een pion op een tegel staat die op het punt staat te verdwijnen dan moet deze onmiddelijk naar een aangrenzende tegel (links,rechts,boven of onder) 'zwemmen
Laatst gewijzigd door Earthshaker op ma 05 dec 2011, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Earthshaker schreef:Je kan niet op een ondergelopen tegel gaan staan.
Waar staat dat dan?
Afbeelding
Earthshaker
Grote Dienaar

Bericht door Earthshaker »

Seabie schreef:
Earthshaker schreef:Je kan niet op een ondergelopen tegel gaan staan.
Waar staat dat dan?
Dat staat er niet. Mijn fout.
rober
Standaard moderator

Het verboden eiland

Bericht door rober »

Precies. Het water staat gewoon tot kniehoogte. En daar kan je gewoon over/door heen lopen. En dus ook droogleggen.
Enkel tegels die overstroomd zijn en dus uit het spel gaan, daar kun je niet meer gewoon op. Alleen de duiker mag over die gaten zwemmen.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding