1.Panic Station
(Ondanks de dat de regels nog niet helemaal duidelijk waren
schuilt hier een mooi spel in).
2.Saboteur 2 (sterke uitbreiding die het spel beter maakt en meer mogelijkheden geeft. Regelmatig gespeeld met een grote groep).
3.Alien Frontiers (Het orginele sterke element v/d dobbelstenen van Troyes verwerkt in een luchtig Sience Fiction Thema. Dit spel heeft mij aangenaam verast door
duidelijke regels en het speelt veel soepeler dan Troyes).
4.Lancaster (Verrassend goed, mooi, korte speelduur met veel diepgang).
5.Civilization (de beste civilization tot nu toe, mooie groeimechanisme, spannend en lekker creatief je rijk opbouwen. Ik wou dat ik wat meer tijd had
Familie
6. K2 en de Dweebies werden ook erg gewaardeerd door mijn zoon en ik.
Dwiebees kwam het meeste op tafel met zijn zoon van vier.
Lino, Space Maze en Champions 2020 waren sterke titels van Nederlandse bodem.
Wat was de leukste beurs van 2011:Elke beurs ga ik graag naar toe, maar Spiel en Spel waren toch de leukste.
Spiel bracht leuke ontmoeten met forumleden, spelaulteurs, illustratoren en mooie foto's. Optrekken met het Quined Team was ook erg leuk en gezellig!
Spel was warm en goed toeven en duurde de dag helaas te kort.
Hier heb ik The Last Will en Tournay gelukkig nog kunnen spelen.
Met David Ausloos, Bartjes (WGG) en Corne van Moorsel kunnen praten of hun nieuwe titels.
Ook de autorit met Erwin, Patricia en Jan was lekker kletsen over bordspellen e.d.
Wat was je leukste speelmoment van 2011:Ik heb genoten van Cilivization op de Ducosim beurs.
Helaas weinig tijd voor lange titels maar die wil ik zeker nog een keer spelen.
Met mijn oudste zoon voor het eerst Kolonisten van Catan gespeeld.
Ik zou zeggen dat is bijna je ouderlijke plicht
Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Monopoly, mijn zoons vinden er erg leuk dus kwam het ook vaak op tafel. Van vrienden kreeg ik nog een mooie ook nog prompt fraaie houten uitgave met verzwaarde stukken.Bij de spelotheek hebben we dit jaar ook al de Disney en de Sealife editie dit jaar geleend en gespeeld. Ik hoop niet dat ze nog meer edities hebben. Begin dit jaar kwam de junior editie vaak op tafel die duurt niet zo lang
Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Mega Mindy Spel, mijn vrouw kwam er mee thuis en zie goh wat kijk je enthausiast zei ze
Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Nee, 15x monopoly had ik niet in mijn planning. Maar die genietende en soms fanatieke oogjes maken het wel dragelijk.
Ja, Mondo, Dweebies, K2, Stef Stuntpiloot, Jakkibak Kippenkak, Saboteur2, Junior Catan, Spoken Trap, Halli Galli, Verboden Eiland, Het kaaskasteel en het Magische Doolhof brachten veel lol en plezier!
Wat is je verwachting voor 2012:De nieuwe titels van 2011 spelen.
Aantonen aan mijn zoons dat Catan, Zooloretto en Mondo veel leuker zijn dan Monopoly.
Nederland Europees Kampioen.