Nox' Spellenzolder - Carcassonne "De Uitbreiding"

Uitleg en reviews van bord- en kaartspellen d.m.v. beeldmateriaal

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bastiaan_Nox
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder

Nox' Spellenzolder - Carcassonne "De Uitbreiding"

Bericht door Bastiaan_Nox »

Uitleg & Review van "De Uitbreiding voor Carcassonne", uitgegeven door 999 Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
6e speler

Foutje: :oops:
De Hoofdman geeft niet 2x de score, maar hij telt voor 2 horigen. Daarmee kan je de 'meerderheid' in een bv een stad hebben, waardoor de punten voor jou zijn en niet voor je tegenstander of voor beide spelers.
Laatst gewijzigd door Bastiaan_Nox op vr 16 dec 2011, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Nox' Spellenzolder - Carcassonne "De Uitbreiding"

Bericht door Bridget »

Ik heb een opmerking.

Met een hoofdman krijg je niet 2x de punten van hetgeen je afgebouwd hebt, zoals je suggereert.

Hij telt voor 2 horigen inderdaad, en daarmee kan je de 'meerderheid' in een bv een stad hebben, waardoor de punten voor jou zijn en niet voor je tegenstander of voor beide spelers. De punten van een weg, stad of weide kunnen niet zo gemakkelijk gestolen worden als jij al meteen met 2 horigen vertegenwoordigd staat, of jij kan juist bij een ander gemakkelijk punten halen, door zijn 1 horige meteen met 2 te overtroeven.
Everybody has the right to play...
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Bridget schreef:Ik heb een opmerking.

Met een hoofdman krijg je niet 2x de punten van hetgeen je afgebouwd hebt, zoals je suggereert.

Hij telt voor 2 horigen inderdaad, en daarmee kan je de 'meerderheid' in een bv een stad hebben, waardoor de punten voor jou zijn en niet voor je tegenstander of voor beide spelers. De punten van een weg, stad of weide kunnen niet zo gemakkelijk gestolen worden als jij al meteen met 2 horigen vertegenwoordigd staat, of jij kan juist bij een ander gemakkelijk punten halen, door zijn 1 horige meteen met 2 te overtroeven.
Mee eens! hij telt voor 2 maar score niet x2
Bastiaan_Nox
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder

Bericht door Bastiaan_Nox »

Bedankt, ik ga het erbij zetten!