Yomi

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Yomi

Bericht door Leto »

Afbeelding
Afbeelding

Een spel dat sinds begin 2011 uit is, maar nergens in Europa te krijgen is blijkbaar, ik check regelmatig al sinds ik de eerste video erover heb gezien, maar er was hier precies maar een heel kleine stock (niks in België/Nederland, weinig in UK). Misschien door het Japanese thema? Het jeukt nu echt wel om dit in de VS te gaan bestellen. Zelfs met de transportkosten lijkt me dit wel de moeite waard.

Het is eigenlijk een soort Tekken/Streetfighter met een 'normaal' deck kaarten (52 + 2 jokers), waarbij je elke kaart aan 2 kanten kan spelen (is niet aan achterzijde te zien hoe je een kaart speelt). Er zijn 10 karakters (decks) die vrij verschillend spelen. Lijkt me echt een uniek spel, dat toch wel meer is dan gewoon geluk, zeker als je een beetje de decks begint te kennen.

Iemand dit al gespeeld?
Afbeelding

Labels:
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Re: Yomi

Bericht door Drekster2001 »

Jazeker! Dit is persoonlijk één van mijn favoriete 2 speler (kaart)spellen.
Daarbij heb ik ook nog 2 exemplaren thuis: 1 die wordt gespeeld en de ander voor als de kaarten helemaal kapot zijn :)
Maar mocht je interesse hebben, dan kan je me altijd een PB sturen :)
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Drekster2001 schreef:Jazeker! Dit is persoonlijk één van mijn favoriete 2 speler (kaart)spellen.
Daarbij heb ik ook nog 2 exemplaren thuis: 1 die wordt gespeeld en de ander voor als de kaarten helemaal kapot zijn :)
Nou dat zegt genoeg over hoeveel je dat spel gespeeld hebt en nog gaat spelen ! Ik zal je 2de exemplaar niet van de hand proberen doen hoor, ben wel benieuwd waar je het gehaald hebt.
Goedkoopste hele first edition set dat ik kan vinden is cardhaus, (iets van een 85$ + 50$ verzendingskosten, ongeveer 100 euro). En hopen dat daar geen douanekosten bijkomen...
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Leto schreef:
Drekster2001 schreef:Jazeker! Dit is persoonlijk één van mijn favoriete 2 speler (kaart)spellen.
Nou dat zegt genoeg over hoeveel je dat spel gespeeld hebt en nog gaat spelen ! Ik zal je 2de exemplaar niet van de hand proberen doen hoor, ben wel benieuwd waar je het gehaald hebt.
Goedkoopste hele first edition set dat ik kan vinden is cardhaus, (iets van een 85$ + 50$ verzendingskosten, ongeveer 100 euro). En hopen dat daar geen douanekosten bijkomen...
Bij magierspiele.de hebben ze die wel, voor €80. Enig probleem met Magier: verzending buiten Duitsland is zeer duur (€16 voor een pakket van minder dan 5kg).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ook verkrijgbaar bij Gameslore. Da's een Britse shop, dus geen last van BTW bij invoer.
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

Met alle respect voor alle tips: bij geen enkele van deze internetshops is het spel te bestellen... helaas!
Ik heb mijn 2 exemplaren bij Sirlin zelf gekocht, maar inderdaad... erg duur en 20 procent belasting :(
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Erwin schreef:Ook verkrijgbaar bij Gameslore. Da's een Britse shop, dus geen last van BTW bij invoer.
Daar check ik ook regelmatig en af en toe plaats ik daar een bestelling, maar Yomi is daar al 'out of stock' sinds ik het de eerste keer ging opzoeken...

En op magierspiele.de lijkt het ook niet te lukken, het zou daar in totaal voor mij wel iets goedkoper geweest zijn en zonder risico op douanekosten.
Afbeelding
cherksken
Professor Pimpel

Bericht door cherksken »

Een andere optie is natuurlijk de digitale versie kopen. Die krijg je meteen (zonder invoerrechten) binnen als download. Een beetje treffelijke drukker of kopiewinkel kan je dan een iets minder dure maar perfect speelbare versie van het spel bezorgen.

Het echte spel blijft natuurlijk altijd veel mooier met de heel mooie opbergdoos, de sfeervolle spelersmatten en de tuckboxen voor de 10 verschillende karakters.

Ik kocht mijn exemplaar bij Sirlin zelf en kan me niet herinneren er invoerrechten op betaald te hebben. In België is dat gewoon een kwestie van geluk: ofwel pakt iemand het op de douane aan en kan je betalen, ofwel passeert het onaangeraakt en betaal je niks...
Afbeelding
dominique
Hazelnoot Ridder

Bericht door dominique »

Leto schreef: Iemand dit al gespeeld?
Ja hoor. Bijna een jaar geleden al.

Mijn bevindingen:
http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... -yomi.html
https://detafelplakt.com/
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Deze review had ik al een tijd geleden gelezen, zoveel mensen die het echt een superspel vinden, en toch zo moeilijk te krijgen !

Ja sleeves... veel kans dat ik nog eens een 'Thunderstonetje' moet gaan doen erbovenop :p
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Ik heb een half jaar geleden 2 doosjes gekocht bij Oberonn, Hasselt
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Ik heb het spel eenmalig gespeeld, maar was nog niet direct onder de indruk. Ik zal het spel echter wat vaker moeten spelen om hier een goede indruk van te krijgen.
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Ondertussen besteld by Sirlin zelf...

Ik had het in winkelmmandje staan bij CoolStuffInc, die hadden veel interessantere verzendingsksten dan cardhaus, maar na een uur in mijn winkelmandje was het ineens out of stock, toeval of hadden ze daar hun stock niet aangepast. Maar het is onderweg, kijk er enorm naar uit !
Afbeelding
skyanth
Meeple

Bericht door skyanth »

Yomi is zeker mijn ontdekking van 2011. Ik heb dágen gezocht naar een goede (lees: met redelijke verzend- en invoerkosten) manier om het spel te kopen, maar kon niets vinden. Gisteren vond ik opeens een Italiaan die Grave & Jaina, Midori & Setsuki en Rook & DeGrey van de hand deed voor 23 euro per set. Toen nog even Valerie & Geiger bij Sirlin gekocht, ook voor 25 euro met verzendkosten... Dan rest me nog Lum & Aragarg, maar die vind ik niet zo leuk om mee te spelen, dus het stoort me niet echt dat ik die niet heb. En die matjes en steentjes van de Limited Edition vind ik ook geen gemis (erg lelijke matten).

Wat ik grappig vind: iedereen zit zo te klagen over dat dat spel zo duur is, maar als je bv alle rassen van Summoner Wars koopt (14 nu) zit je volgens mij ook op 120 euro of daar in de buurt, dus ik zie het probleem uiteindelijk niet zo (of eerder 'ik zie eigenlijk overal problemen, want ik ben blut :).

-- Pat
Leto schreef:Ondertussen besteld by Sirlin zelf...

Ik had het in winkelmmandje staan bij CoolStuffInc, die hadden veel interessantere verzendingsksten dan cardhaus, maar na een uur in mijn winkelmandje was het ineens out of stock, toeval of hadden ze daar hun stock niet aangepast. Maar het is onderweg, kijk er enorm naar uit !
skyanth
Meeple

Bericht door skyanth »

Oeh, en als we allemaal onze setjes binnen hebben: Yomi-toernooi der lage landen, anyone?