Ik wil dit spel gaan aanschaffen.Maar voor ik 48 euro ga uitgeven,Ben ik benieuwd of iemand van jullie het spel al heeft of het in Essen gespeeld heeft. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ban-sprawl
Bas
Urban Sprawl
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Frost
- Garnaal
-
stefaan
- Caballero
Re: Urban Sprawl
Ik heb het al gespeeld (vooral omdat ik het voorgaande spel van de auteur, Dominant species, echt wel een topper vind) en vind het wel sterk maar voorlopig geen topper.
- de uitleg gaat behoorlijk snel omdat het basissysteem eenvoudig is.
- de speelduur gaat met 4 spelers wel eens voorbij de 3 uur, waarbij spelers die het spel het echt wel kunnen verpesten, plannen tijdens de beurt van de anderen is ook vrijwel onmogelijk, downtime is dus een probleem, eventueel speel je je eerste spel met 2 of 3.
- het thema komt wat mij betreft wel echt tot leven, de effecten van de gebouwen zijn logisch, als je een "celebrity home" bouwt, stijgt de waarde van de omliggende huizen, als je een supermarkt bouwt moeten huiseigenaars je geld geven,...
- er zit een stevige chaosfactor in dit spel (sommigen zouden zeggen geluksfactor), daar moet je van houden.
Concluderend zou ik zeggen try before you buy, tenzij het thema en het economische genre en een dosis onvoorspelbaarheid je niet afschrikken.
- de uitleg gaat behoorlijk snel omdat het basissysteem eenvoudig is.
- de speelduur gaat met 4 spelers wel eens voorbij de 3 uur, waarbij spelers die het spel het echt wel kunnen verpesten, plannen tijdens de beurt van de anderen is ook vrijwel onmogelijk, downtime is dus een probleem, eventueel speel je je eerste spel met 2 of 3.
- het thema komt wat mij betreft wel echt tot leven, de effecten van de gebouwen zijn logisch, als je een "celebrity home" bouwt, stijgt de waarde van de omliggende huizen, als je een supermarkt bouwt moeten huiseigenaars je geld geven,...
- er zit een stevige chaosfactor in dit spel (sommigen zouden zeggen geluksfactor), daar moet je van houden.
Concluderend zou ik zeggen try before you buy, tenzij het thema en het economische genre en een dosis onvoorspelbaarheid je niet afschrikken.
-
Frost
- Garnaal
Bedankt voor je reactie.
Ik ga hem zeker aanschaffen nu ik je reactie heb gelezen.
ik kan me goed vinden in de punten die je opnoemde.(ook de mindere)
Nogmaals bedankt.
Bas
Ik ga hem zeker aanschaffen nu ik je reactie heb gelezen.
ik kan me goed vinden in de punten die je opnoemde.(ook de mindere)
Nogmaals bedankt.
Bas
-
Frost
- Garnaal
Milan heeft de engelse editie in prijs verlaagd.
Nu voor 43,90.Weer 5 euro op de verzendkostendie je kunt besparen.
http://www.milan-spiele.de/advanced_sea ... 28engl.%29
Bas
Nu voor 43,90.Weer 5 euro op de verzendkostendie je kunt besparen.
http://www.milan-spiele.de/advanced_sea ... 28engl.%29
Bas