Spellenspektakel 2006: geweigerde standhouder

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Aiaiaiaiai. Wat probeert de organisatie nu eigenlijk te bereiken? Als ik het zo lees, lijkt het wel of ze het SpSp veel exclusiever willen maken: minder verkoop, meer presentatie en proberen. En als je wat wilt kopen, dan alleen tegen bijzonder exclusieve nieuwprijzen waar misschien een eurootje of 2, 3 vanaf is gehaald. Dat zou (hoop ik) betekenen dat de GTE in Gent juist andersom gaat functioneren---maar dat hangt natuurlijk af van het feit óf er wel een tweede GTE komt.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

cab schreef:En hoe je het ook wendt of keert het is toch vreemd om iemand een uitnodiging te sturen en daarna mede te delen dat ie niet welkom is :?:
Zeker. Onfatsoenlijk zelfs.
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Ik denk dat er best een fors deel van de bezoekers ook voor koopjes komt. (Ik vind dat iig belangrijk). Deze gang van zaken zal op den duur misschien een flink aantal bezoekers weg houden van het spellenspektakel. Ik vind dit alvast slechte reklame voor deze beurs.
Als ik deel uit maakte van de organisatie zou ik me weg schamen!
Mathijs
Locomotief

Bericht door Mathijs »

Geachte Forum Bezoekers,

De veranderingen zijn nodig om het voortbestaan van het evenement te waarborgen. Anders hadden wij deze moeilijke en pijnlijke maatregelen niet hoeven nemen. Neem van mij aan dat het niet anders kon. Overigens is ons beleid niet gericht op het reguleren van prijzen. Op een beurs horen beursaanbiedingen, en ik ga er van uit dat ze er dit jaar ook gewoon zijn.

Wij hechten grote waarde aan de vrijheid van mening op dit forum. Op een branchebreed spellenforum hoort iedereen zijn zegje te kunnen doen. Daarnaast lezen wij ook graag de mening van onze bezoekers en proberen wij daar lering uit te trekken. Nu deze discussie in diverse topics al gevoerd is, en velen zijn mening hierover gegeven hebben, denk ik dat de essentie duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Mathijs Mossink
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Mathijs schreef: Wij hechten grote waarde aan de vrijheid van mening op dit forum. Op een branchebreed spellenforum hoort iedereen zijn zegje te kunnen doen. Daarnaast lezen wij ook graag de mening van onze bezoekers en proberen wij daar lering uit te trekken.
Ik hoop dat een van de leerervaringen zal zijn dat jullie in de toekomst tijd zullen vrijmaken voor tijdige en deugdelijke communicatie met de betrokken standhouders.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

@Mathijs: Alhoewel ik de reactie waardeer, denk ik dat je meer openheid van zaken hebt gegeven dan je eigenlijk zou willen. Toen ik met het schrijven van mijn antwoord bezig was, kon ik zoveel ad rem opmerkingen maken dat het gewoon niet leuk meer was. (Iedereen die een beetje tussen de regels doorleest, ziet ze ook wel.) Ik laat het onderwerp echter rusten, want gedane zaken nemen met het oog op het geschrevene voorlopig geen keer, en als niet-bezoeker heb ik eigenlijk al helemaal geen recht van spreken.

Wat ik nog wel wilde vragen: komt er een tweede GTE? Of is dat nog onduidelijk?
Gringo
Locomotief

Bericht door Gringo »

Mathijs schreef:
De veranderingen zijn nodig om het voortbestaan van het evenement te waarborgen. Anders hadden wij deze moeilijke en pijnlijke maatregelen niet hoeven nemen.

Mathijs Mossink
Zullen we het evenement dan maar het Schellens Spellen Spektakel noemen???
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN
Finrod
Meeple

Bericht door Finrod »

Wat een stelletje azijnzeikers zijn jullie zeg. Als we nou eerst eens naar dat evenement toe gaan en dan een oordeel geven over het evenement.

En bij voorkeur niet veroordelen want alle feiten kennen we toch niet. Een winkel die met Erwin praat zal niet zeggen dat ie door zijn eigen stomme schuld niet langs mag komen. Met andere woorden, als je met andere partijen praat krijg je een andere versie van de gekleurde waarheid. En wij weten alleen maar via via wat dingetjes. Zolang er veel nieuwe spellen zijn, is het mij snel goed (en plek om te spelen).

Trouwens, er is dit jaar eindelijk een passe-partout! Niet echt heel goedkoop, maar de eerste stap is gezet. (maw, er zijn ook positieve dingen!)
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Finrod schreef:Wat een stelletje azijnzeikers zijn jullie zeg. Als we nou eerst eens naar dat evenement toe gaan en dan een oordeel geven over het evenement.

En bij voorkeur niet veroordelen want alle feiten kennen we toch niet. Een winkel die met Erwin praat zal niet zeggen dat ie door zijn eigen stomme schuld niet langs mag komen. Met andere woorden, als je met andere partijen praat krijg je een andere versie van de gekleurde waarheid. En wij weten alleen maar via via wat dingetjes. Zolang er veel nieuwe spellen zijn, is het mij snel goed (en plek om te spelen).

Trouwens, er is dit jaar eindelijk een passe-partout! Niet echt heel goedkoop, maar de eerste stap is gezet. (maw, er zijn ook positieve dingen!)
Zijken is nederlands en mag best, op het spellenspektakel kun je altijd nog je mening bijstellen. Je moet toch toegeven dat als er twee geweigerd worden die allebei in de goedkope hoek zitten en waarvan er ééntje zo ie zo in eerste instantie een uitnodiging heeft gekregen een opvallende en vreemde gang van zaken is! Heb zelf gemaild met diverse partijen waaronder het spsp zelf en mijn vertouwen is daardoor uiteindelijk niet toegenomen. Ik geef ze nog het voordeel van de twijfel en na de beurs zal ik weten of voordeel terecht was.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Finrod schreef:Wat een stelletje azijnzeikers zijn jullie zeg. Als we nou eerst eens naar dat evenement toe gaan en dan een oordeel geven over het evenement.

Het niveau van jouw bijdrage nodigt niet uit tot een uitgebreide reactie. Troost je met de gedachte dat ik met meer partijen heb gesproken.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Mathijs schreef: Op een beurs horen beursaanbiedingen, en ik ga er van uit dat ze er dit jaar ook gewoon zijn.
Als jullie ook vinden dat er op een beurs best aanbiedingen mogen zijn, kunnen jullie misschien wel wat regelen met de fabrikanten. Bijvoorbeeld dat de standhouders die dag onder de adviesprijs mogen verkopen en bijvoorbeeld een deel van de lagere omzet als korting krijgen op hun inkoopprijs. Het zou toch leuk zijn voor de bezoekers als ze nadat ze een nieuw spel hebben gespeeld het op de beurs voor een merkbaar lagere prijs kunnen kopen dan thuis in de lokale speelgoedwinkel. Op die manier stimuleer je de mensen ook om sneller een beslising te nemen wat vast extra verkopen oplevert (wie is er niet ooit thuisgekomen met iets waarvan als je er nog even over had nagedacht je het toch niet had gekocht).